۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

اسناد ایران در خصوص مالکیت جزایر سه‌گانه قوی و محکمه‌پسند است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه اساسی ندارد آنها اسناد قوی در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایران ندارند در صورتی که اسناد قوی که خود ایران در مالکیت جزایر سه گانه دارد کاملاً محکمه پسند است.
اسناد ایران در خصوص مالکیت جزایر سه‌گانه قوی و محکمه‌پسند است

عبدالوحید فیاضی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادعای نخ‌نمای مالکیت جزایر سه‌گانه ایران عنوان کرد: ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه ایران ابزاری است که با آن تمامیت ارضی ایران را زیر سوال ببرند. اگر دقت کنید همیشه هم مسئله مالکیت جزایر سه‌گانه مطرح نمی‌شود، هنگامی که به نوعی در عرصه بین‌المللی مواجهاتی صورت می‌گیرد، یا می‌خواهند زمینه‌سازی کنند جایی از ایران را تحت الشعاع قرار دهند، با مطرح کردن چنین بحثی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و به خیال خودشان تلاش می‌کنند بحران ایجاد کنند، از همین رو یک عده مجددا موضوع جزایر سه گانه را مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع اساسی ندارد آنها اسناد قوی در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایران ندارند اسناد قوی که خود ایران در خصوص مالکیت جزایر سه‌گانه دارد کاملاً محکمه پسند است.

فیاضی با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند اگر دادگاهی در این خصوص تشکیل شود ایران می‌تواند در آن حضور پیدا کند، گفت: نیازی نیست کسی ملک شخصی خودش را اثبات کند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود این جزایر خالی از سکنه هستند آیا نمی‌شود راهکار و یا قانونی از سوی مجلس ارائه شود که این جزایر هم دارای سکنه شوند، عنوان کرد: اینکه جزایر سه گانه خالی از سکنه هستند یک بحث دیگری است و نظام باید بتواند برای آن سیاستی به کار گیرد که به نظرم قابل بحث است.

فیاضی تاکید کرد: در مورد ادعاهای واهی که مالکیت جزایر سه‌گانه کشورمان را مورد تهدید قرار می‌دهند، شکی نداریم این ادعاها بی‌اساس است و ملت ایران از حق خود دفاع می‌کند.

کد مطلب: 225175
برچسب ها: جزایر سه گانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *