۰
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰

ریابکوف: به اسرائیل هشدار داده‌ایم که به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران حتی فکر هم نکند

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه به اسرائیل هشدار داده که حتی به فکر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نباشد.
ریابکوف: به اسرائیل هشدار داده‌ایم که به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران حتی فکر هم نکند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «ما بارها هشدار داده‌ایم و همچنان هشدار می‌دهیم که اسرائیل حتی به صورت فرضی احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای و زیرساخت‌های هسته‌ای (ایران) را در نظر نگیرد.» این یک تحول فاجعه‌بار و نفی کامل تمام اصول موجود در زمینه تضمین ایمنی هسته‌ای خواهد بود.»

براساس گزارش تاس،  مشخص نیست مسکو به چه شکلی چنین پیامی را به تل‌آویو رسانده است.

رسانه دولتی روسیه به نقل از ریابکوف گفته است که «مسکو بدون توجه به سطح تنش در منطقه، دائماً با ایران در تماس است.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به پایداری روابط تهران - مسکو، اعلام کرد که «تنش‌های جاری در منطقه» روی روابط ۲ کشور تأثیری ندارد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه ارتباط روسیه با ایران با توجه به شرایط منطقه و «احتمال حمله اسرائیل به ایران» تصریح کرد: «ما باید ارتباط خود با ایران را حفظ کنیم. این روابط به شرایط منطقه یا تنش‌ها بستگی ندارد.»

اظهارات ریابکوف درحالی‌ است که «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور کشورمان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در اولین دیدار خود در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختوم‌قلی فراغی» در ترکمنستان برگزار شد، روی افزایش همکاری‌ها بین ایران و روسیه تأکید کردند.

رئیس جمهور کشورمان در طول این دیدار که جمعه هفته گذشته صورت گرفت، با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای روس خود گفت:‌ از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.

پزشکیان با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های متقابل و مکمل خوبی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این گفتگو اظهار داشت: همکاری‌های دو ‌کشور برای ما اولویت بالایی دارد و توسعه روابط و افزایش حجم تجارت میان دو طرف خیلی خوب در حال انجام است.

ولادیمیر پوتین ضمن دعوت از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و برگزاری نشست مشترک دوجانبه گفت: ما به طور مشترک در سطح بین‌اللملی همکاری می‌کنیم و ارزیابی‌ها و رویکردهای جهانی ما یکسان است.

پوتین همچنین گفت: مسکو و تهران فعالانه در عرصه بین‌المللی با یکدیگر همکاری و غالبا در مورد ارزیابی‌های خود نسبت به رویدادهای جهان اتفاق نظر دارند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین از پزشکیان برای سفر رسمی به روسیه دعوت کرد که رئیس جمهور ایران ضمن قدردانی، این دعوت را پذیرفت.

کد مطلب: 224966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *