۰
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰

گزارش سخنگوی وزارت خارجه از دیدار عراقچی با السیسی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر امور خارجه گفتگوی بسیار مفیدی با رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی راجع به تحولات منطقه داشت.
گزارش سخنگوی وزارت خارجه از دیدار عراقچی با السیسی

به گزارش مردم سالاری آنلاین ، اسماعیل بقائی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با رییس جمهور مصر نوشت :« دکتر عراقچی گفتگوی بسیار مفیدی با رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی راجع به تحولات منطقه داشتند.»

 وی افزود : ضرورت و فوریت توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از تصعید خطرناک ناامنی که می تواند کل منطقه را درگیر جنگ کند و تبعات مخربی برای همه کشورهای منطقه داشته باشد و نیز ضرورت ارسال فوری کمک های بشردوستانه به آوارگان مورد تاکید قرار گرفت.

 براساس این گزارش دفتر ریاست جمهوری مصر نیز  در بیانیه‌ای گفت: در جریان دیدار «عباس عراقچی»،  وزیر خارجه ایران و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تحولات جاری در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این بیانیه، در این دیدار، رئیس جمهور مصر بر رویکرد کشورش در مخالفت با توسعه دامنه درگیری و ضرورت توقف تشدید تنش به منظور جلوگیری از کشیده شدن به سمت جنگ منطقه فراگیری که تبعات خطرناکی را برای امنیت کشورها و ملت‌های منطقه به دنبال خواهد داشت تاکید کرد.

رئیس‌جمهور مصر همچنین بر لزوم تداوم و افزایش تلاش‌های بین‌المللی با هدف آتش‌بس در غزه و لبنان، توقف تجاوزات در کرانه باختری و ورود کمک‌های بشردوستانه فوری و کافی برای پایان دادن به رنج فزاینده غیرنظامیان تاکید کرد.

بنا بر گزارش سایت المصری الیوم، در این دیدار،  عراقچی از تلاش‌های مستمر مصر برای تحقق ثبات و امنیت در منطقه قدردانی کرد و نقش این کشور را در همه روندها ستود.
وزیر خارجه کشور همچنین درود و قدردانی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور ایران را به همتای مصری او منتقل کرد که مورد تشکر و قدردانی متقابل رئیس جمهور مصر قرار گرفت.
دو طرف درباره اهمیت تداوم روند کنونی برای کشف چشم‌اندازهای توسعه مشترک روابط دو کشور توافق کردند.

کد مطلب: 224964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *