۰
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵

پیام سفر قالیباف به اسرائیل چه بود؟

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با اشاره به سفر قالیباف به بیروت گفت: با توجه به شرایط آن منطقه و تهدیداتی که وجود دارد، این سفر نشان می‌دهد که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همگی از یک شجاعت و دلیری برخوردار هستند.
پیام سفر قالیباف به اسرائیل چه بود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU)، برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت رفت. وی ضمن دیدار با نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان،‌ در البسطه بیروت (بیروت غربی) حضور پیدا کرد و از ساختمان های تخریب شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره حضور قالیباف در این منطقه گفت: سفر دکتر قالیباف به لبنان و حضور ایشان در بیروت و منطقه‎‌ای که مورد هدف تروریست‌های صهیونیست قرار گرفته بود، یک پیام روشنی دارد و آن حمایت کامل جمهوری اسلامی از حزب الله و مقاومت است.وی افزود: این سفر نشان‌دهنده این است در عالی‌ترین سطوح، مسئولان جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی در کشور لبنان حضور پیدا می‌کنند. پیش از آقای دکتر قالیباف، آقای دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه چندی پیش به لبنان سفر کرده بودند و این بار آقای دکتر قالیباف در خود منطقه ضاحیه نیز حضور پیدا کردند که این نکته بسیار قابل توجهی است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ادامه داد: با توجه به شرایط آن منطقه و تهدیداتی که وجود دارد، این سفر نشان می‌دهد که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همگی از یک شجاعت و دلیری برخوردار هستند و آقای قالیباف که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس است، حضور ایشان در این صحنه تداعی‌گر ایثارگری‌ها و شجاعت‌های دوران جنگ بوده و آن حال و هوا را زنده می‌کند. این موضوع بیانگر آن است که مسئولان کشور به‌حمدالله همچنان اهل جهاد و دفاع از ارزش‌های انقلاب و مقاومت هستند.فضائلی مطرح کرد:‌ به نظر می‌رسد که هم مردم لبنان و هم حزب الله از این سفر، دلگرم‌تر از گذشته برای ادامه مقاومت خواهند شد و شاهد شجاعت‌ها و رشادت‌های بیشتری از جانب مقاومت خواهیم بود.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تصریح کرد: برای رژیم صهیونیستی نیز این سفر پیام روشنی دارد که جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از مقاومت و به‌ویژه حزب الله حمایت می‌کند و این تهدیدات و فشارها و فضاسازی‌ها هیچ تأثیر و نقشی در سیاست کلان نظام در حمایت از جبهه مقاومت و حزب الله نداشته و نخواهد داشت.وی عنوان کرد: در کنار آن، این حضور برای مردم کشور ما نیز بسیار معنی‌دار است و آن‌ها را دلگرم می‌کند که مسئولین بلندپایه کشور از شجاعت بالایی برخوردار هستند. فضائلی یادآور شد: به‌تازگی نمازجمعه نصر با حضور رهبر انقلاب در شرایطی که احتمال حماقت رژیم صهیونیستی وجود داشت برگزار شد؛ در این شرایط، حضرت آقا با کیفیتی ویژه نمازجمعه نصر را اقامه کردند و در کنار ایشان، مسئولانی این چنین در صحنه‌های مختلف حضور دارند.عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تاکید کرد: به نظر می‌رسد این نوع رفتارها از مسئولان عالی‌رتبه کشور، چه از بالاترین سطح خود یعنی رهبر معظم انقلاب و همچنین از دیگر مسئولان، شرایطی را برای مسئولان کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای اسلامی و کشورهایی که ادعا دارند در ارتباط با مسائل منطقه دخیل هستند یا از رژیم صهیونیستی می‌هراسند، فراهم می‌آورد. این وضعیت می‌تواند آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کند و به‌ویژه در مواجهه با انتظارات و توقعات مردم، فشار بیشتری را بر دوششان بگذارد.

وی تصریح کرد: یعنی وقتی که مردم این کشورها می‌بینند که مسئولان جمهوری اسلامی با این قدرت و استقامت، بدون کوچک‌ترین تزلزل و اضطراب، در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند و در این صحنه‌ها حضور دارند، انتظار و توقعاتشان از مسئولان کشور خودشان افزایش می‌یابد. این مسئله می‌تواند پیامدهایی را در خارج از مرزهای ایران اسلامی به دنبال داشته باشد.

کد مطلب: 224714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *