۰
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵

سفری به دنیای رنگارنگ گلدان ها

خرید گل و گیاه و نگهداری از آن‌ها در آپارتمان به تصفیه هوا و بهبود روحیه افراد کمک زیادی می‌کند. اما بعد از انتخاب و خرید انواع گیاهان خانگی، باید به خرید گلدان مناسب برای گیاه فکر کنیم؛ حتی در مورد نحوه نگهداری درست گیاه هم آگاهی پیدا کنیم.

برای نگهداری از گیاهان خانگی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید گل و گیاه و نگهداری از آن‌ها در آپارتمان علاوه‌بر این‌که به تصفیه هوا و بهبود روحیه افراد کمک زیادی می‌کند، باعث زیباترشدن دکوراسیون داخلی نیز می‌شود. شما می‌توانید با خرید گلدان زیبا برای گیاهان آپارتمانی خود فضای خانه خود را به یک محیط چشم‌نواز، جذاب و منحصربه‌فرد تبدیل کنید. گلدان مناسب در رشد بهتر گیاهان آپارتمانی نیز تأثیرگذار است. گلدان‌های موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردار هستند. در این مطلب، قصد داریم به معرفی انواع گلدان بپردازیم و نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی را توضیح دهیم.

انتخاب بهترین گلدان برای کاشت گیاهان آپارتمانی

باتوجه‌به سلیقه شخصی خود و نوع گیاه آپارتمانی که در منزلتان نگهداری می‌کنید، می توانید نسبت به خرید گلدان مناسب اقدام کنید. پرفروش‌ترین گلدان‌های موجود در بازار عبارت‌اند از:

• گلدان مدرن

اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما مینیمال است و به شیک‌ترشدن آن فکر می‌کنید، برای نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی خود از گلدان‌های مدرن استفاده کنید. در طراحی این گلدان به سادگی و استفاده از اشکال هندسی خاص توجه زیادی شده است و برای ساخت آن‌ها از متریال‌هایی مانند پلاستیک، فلز، سرامیک و غیره استفاده می‌شود. تولید در اندازه‌ها و اشکال مختلف یکی از ویژگی‌های مثبت گلدان‌های مدرن است. گلدان‌های کوچک‌تر برای قرارگرفتن روی میز کاربرد دارند و برای فضاهای دیگر خانه از گلدان‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

• گلدان شیشه ای

گلدان‌های شیشه‌ای یکی دیگر از انواع گلدان‌های مناسب برای گیاهان آپارتمانی هستند و تنوع بالایی دارند. از این گلدان‌ها برای ساخت تراریوم و دیش گاردن استفاده می‌شود. گلدان‌های شیشه‌ای کوچک برای قراردادن روی میز عسلی، میز کاری و میز ناهارخوری کاربرد دارند. عواملی مانند جنس و رنگ شیشه، اندازه و ابعاد گلدان، سبک و طراحی گلدان، برند تولیدکننده گلدان و تزئینات اضافی آن قیمت گلدان شیشه‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

• گلدان سفالی

یکی دیگر از قدیمی‌ترین انواع گلدان‌‌های موجود در بازار که به‌دلیل قیمت مناسب‌ و مقرون‌به‌صرفه طرفداران بسیار زیادی دارند، گلدان‌های سفالی هستند. از مهم‌ترین مزایای این گلدان می‌توان به مواردی مانند سنتی‌بودن، داشتن منافذ زیاد و ایجاد محیطی مناسب برای رشد گیاهان آپارتمانی مقاوم اشاره کرد. این گلدان‌ها به‌صورت ساده و لعابدار و در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف به‌ فروش می‌رسند. همزمان با خرید گل و گیاه می‌توانید از بین مدل‌های مختلف گلدان‌های سفالی یک گلدان مناسب را نیز خریداری کنید.

• گلدان سرامیکی

این نوع گلدان‌های لعابدار برای نگهداری و رشد گیاهانی مانند کاکتوس کاربرد زیادی دارد و به ‌لیل وزن سبک جابه‌جایی آن نسبت‌به گلدان‌های سفالی راحت‌تر است. در زمان خرید گلدان سرامیکی باید به متناسب‌بودن اندازه گیاه و گلدان و شیک‌بودن ظاهر گلدان توجه داشته باشید. در این بخش از معرفی انواع گلدان به گلدان سرامیکی پرداختیم. اما در نگهداری از گیاهان خانگی علاوه بر گلدان مناسب به موارد نیز باید توجه کرد که در بخش بعد در مورد شان صحبت خواهیم کرد.

برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟‌

وقتی برای خرید گلدان و خرید گیاهان آپارتمانی اقدام می‌کنید، به این نکته مهم توجه داشته باشید که گیاهان آپارتمانی به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و عدم توجه به این موضوع باعث کاهش کیفیت و ازبین‌رفتن آن‌ها می‌شود. در ادامه، این بخش با نکات کاربردی برای برای مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی آشنا خواهید شد:

• توجه به متناسب بودن اندازه گلدان و گیاه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتماً باید در زمان خرید گل وگیاه آپارتمانی موردتوجه قرار بگیرد، متناسب‌بودن اندازه گلدان با اندازه گیاه است. ریشه بعضی از گیاهان بلند است و به جای بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین، باید در یک گلدان بزرگ قرار بگیرند تا بهتر رشد کنند.

اگر پس از مدتی گیاه آپارتمانی رشد کرد و ریشه آن بزرگ شد، برای تعویض گلدان آن با یک گلدان بزرگ‌تر اقدام کنید. تعویض‌کردن گلدان باید به‌دقت و به‌آرامی انجام شود تا به ریشه گیاه آسیبی وارد نشود.

• تنظیم نور و تنظیم هوای منزل

گیاهان آپارتمانی برای رشد بهتر به نور و هوای تازه و مطبوع نیاز دارند. هر یک از گیاهان برای رشد به میزان نور مشخصی نیازمند هستند. به‌عنوان مثال، برخی از گیاهان آپارتمانی حتماً باید در معرض نور مستقیم قرار بگیرند و برخی دیگر به نور کمتری نیاز دارند. برای تنظیم هوای منزل روزانه در و پنجره‌ها و باز کنید تا هوای تازه به گیاهان برسد.

• توجه به آبیاری مناسب و صحیح گیاهان

در آبیاری گیاهان آپارتمانی ابتدا باید به نوع گیاه و مقدار نیاز آن به آب و رطوبت توجه داشته باشید. بعضی از گیاهان به آب بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر لازم نیست که زود به زود آبیاری شوند. زیاده‌روی در آبیاری گلدان‌ها باعث پوسیدگی ریشه گیاهان خواهد شد. هنگام خرید گیاه آپارتمانی از فروشنده راجع‌به نحوه آبیاری آن سؤال کنید.

• اهمیت به گردگیری گیاهان

برای افزایش شادابی و براق‌شدن برگ‌های گیاهان آپارتمانی آن‌ها را با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب گردگیری کنید. وجود گردوغبار روی برگ‌ها اجازه نمی‌دهد که نور کافی به گیاه برسد.

• پرهیز از جابه‌جایی مداوم گیاهان آپارتمانی

قبل از هرگونه اقدام برای خرید گل و گیاه جای آن را در منزل خود مشخص کنید تا مجبور به جابه‌جایی آن نشوید. گیاهان به مرور زمان به جای خود عادت می‌کنند. با تغییردادن جای قرارگیری گیاه به آن شوک وارد می‌شود و این شوک موجب اختلال در رشد گیاه می‌شود.

• تأمین موادمغذی گیاهان با استفاده از کود تقویتی

گیاهان آپارتمانی در کنار نور، آب، رطوبت و گلدان مناسب به مواد مغذی هم نیاز دارند. با اضافه‌کردن کود تقویتی به خاک گلدان مواد مغذی موردنیاز گیاهان را تأمین کنید؛ البته، به این نکته مهم توجه داشته باشید که کوددهی نباید بیش از نیاز گیاه باشد؛ زیرا منجر به مسمومیت گیاه و واردشدن آسیب جدی به آن می‌شود.

خرید اینترنتی گلدان و گل و گیاه از گل‌فروش‌های آنلاین

در این مطلب، ابتدا به معرفی انواع گلدان پرداختیم و سپس درباره نکاتی صحبت کردیم که بعد از خرید گل و گیاه باید موردتوجه قرار بگیرند. برای خرید گلدان لازم نیست به‌صورت حضوری به مراکز فروش گلدان مراجعه کنید، بلکه با مراجعه به سایت یک گل‌فروشی آنلاین مانند گل‌فروشی سولین بازار به‌راحتی می‌توانید برای خرید آنلاین گلدان موردنظر خود اقدام کنید. با خرید اینترنتی گل و گیاه و گلدان از این گل‌فروشی معتبر می‌توانید در هزینه‌های رفت‌وآمد خود صرفه‌جویی کنید. تنوع محصولات این گل‌فروشی توجه هر فرد علاقه‌مند به گل و گیاه را به خود جلب می‌کند‌.

کد مطلب: 224226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *