۰
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹

سریع‌ترین روش‌های کم کردن چروک لباس + معرفی اسپری فوری و صاف کننده

همه ما از اینکه باید زمان زیادی را صرف اتو کردن لباس‌هایمان کنیم کلافه و خسته‌ شده‌ایم. اگر راه‌هایی وجود داشته باشند که لباس‌ها از همان ابتدا که شسته می‌شوند بدون چروک خشک شوند یا چروک مختصری داشته باشند، حتما ارزش امتحان کردن دارند؛ زیرا نه تنها در وقتمان صرفه‌جویی می‌کنند، بلکه باعث حفظ زیبایی، کیفیت و طول عمر لباس می‌شوند و از اینکه به اتوهای برقی وابسته باشیم، ما را رها می‌کنند.

در ادامه مقاله چند راهکار ساده اما عملی قابل اجرا در منزل و محل کار، در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می‌دهیم. در انتها، جدیدترین محصول نوآورانه در این زمینه که اسپری ضد چروک و اتوی فوری لباس اولتراکلین است را معرفی می‌کنیم.

1. دمای مناسب شستشو را رعایت کنید.

لباس‌های ما از پارچه‌های مختلف تهیه شده‌اند که هر کدام میزان مشخصی از دما را تحمل می‌کنند. هنگام شستشوی لباس‌ها، حتما به این نکته توجه داشته باشید و حتی‌الامکان از پایین‌ترین درجه آب برای شستن لباس‌ها استفاده کنید. دمای زیاد آب، باعث بد رنگ شدن لباس‌ها شده و حالت کشسانی‌ آن‌ها را از بین می‌برد و دلیل اصلی فشردگی و جمع شدن لباس و ایجاد چروک های ریز و زیاد بعد از خشک شدن است. در اکثر مواقع، به دلیل آسیب رسیدن به بافت پارچه، این چروک ها هیچوقت بطور کامل از بین نمی‌روند و لباس غیر قابل استفاده می‌گردد.

2. نرم‌کننده‌ لباس را فراموش نکنید.

حتما با نرم کننده‌های لباس آشنا هستید. محبوبیت نرم کننده‌های لباس در ابتدا به دلیل جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن و از بین بردن حالت آزاردهنده‌ی چسبیدن لباس به بدن بود.

از دیگر اثرات مطلوب نرم‌کننده بر روی لباس، می‌توان به ایجاد یک لایه محافظ و پوششی بر روی پارچه اشاره کرد. کم کردن اصطکاک و حالت سایشی، از بین بردن حالت خشک و زبر پارچه و نرنم‌تر کردن آن، افزودن رایحه خوشبو، افزایش طول عمر لباس و در نهایت جلوگیری از به وجود آمدن چروکهای عمیق و کم کردن چروکهای ریز روی لباس است.

3. لباس‌ها را به موقع آویزان کنید.

بعد از اتمام شستشو، لباس‌ها را در لباسشویی یا سبد لباس نگه ندارید. بیرون آوردن آن‌ها از ماشین لباسشویی و آویزان کردنشان روی بند را در اولویت قرار دهید. هر چقدر مدت زمان باقی ماندن لباس‌های خیس در ماشین لباسشویی بیشتر شود، چروک‌های ایجاد شده بر روی لباس‌ها هم، بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند و کار اتوکشی آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. در حالی که اگر کمی زودتر بجنبید و آنها را آویزان کنید تا خشک شوند، تقریبا هیچ خط تاشدگی یا چروکی روی آن باقی نخواهد ماند. اگر هم باشد با اسپری از بین برنده چروک به سادگی برطرف خواهد شد.

4. این کار معجزه می‌کند.

قبل از اینکه لباس‌های خیس را روی بند بگذارید که خشک شوند، حتما بتکانید. البته در نظر گرفتن جنس لباس را فراموش نکنید. بعضی‌ پارچه، با تکاندن تغییر شکل می‌دهند و به یک طرف کج و آویزان می‌شوند. شدت این کار را با توجه به جنس لباس کم یا زیاد کنید. اما از تاثیر همین کار کوچک، در کم شدن چین و چروک لباس غافل نشوید.

5. چوب لباسی یا بند رخت

قسمتهایی از لباس را برای قرار دادن روی بند انتخاب کنید که کمترین ردپا از بند رخت باقی بماند. در بعضی لباس‌ها مانند شلوار یا دامن، قسمت کمر، و لباس‌هایی مثل پیراهن را از قسمت پایین روی بند بگذارید. بسته به نوع لباس، طرز قرار دادن آن بر روی بند را مشخص کنید. اما بهترین وسیله برای این کار، استفاده از چوب لباسی‌های هلالی شکل برای آویزان کردن و خشک کردن لباس است.

6. تا زدن حرفه‌ای لباس

حتما شما هم ویدیوهای تا زدن خلاقانه و جالب لباس را در فضای مجازی دیده‌اید و به سادگی از کنارشان عبور کرده‌اید. تا به حال به این فکر کرده‌اید که این کار چقدر در کم شدن چروک لباس و صاف ماندن آن مؤثر است؟ اینجا یک راه ساده تر برای انجام این کار به شما پیشنهاد می‌دهم که نیازی به تماشا و امتحان کردن این ویدیوها نداشته باشید.

لباس‌ها را از خط دوخت تا بزنید. آستین پیراهن را فقط یک بار، آن هم از خط دوخت، تا کنید. نیازی نیست لباس را آنقدر با تا زدن کوچک کنید که انگار مچاله شده. تنها به دو یا سه بار تا کردن بسنده کنید.

رول یا لوله کردن لباس را هم امتحان کنید. اما نباید با فشار زیاد، باعث ایجاد چروک بیشتر بر روی لباس شوید. با انجام این کارها، لباس‌ها با کمترین میزان چروک و در صاف‌ترین حالت ممکن نگهداری می‌شوند و تنها با چند پاف اسپری اتوی لباس، قابل پوشیدن می‌شوند.

7. لباس‌های دوست داشتنی فصل سرد

اتوکشی لباس‌ها‌ی مخصوص فصل پاییز و زمستان، با توجه به جنس پارچه‌هایشان، چالش بیشتری دارند. خیلی از ما لحظه شماری می‌کنیم تا لباس‌های گرم و زمستانی را زودتر بپوشیم. اما بخاطر مدت زمان طولانی که در کمد بوده‌اند و استفاده نشده‌اند، خط تای عمیقی دارند. بزودی افرادی را در خیابان می‌بینیم که لباسهای بافتنی یا پشمی خود را بدون اتو کشی پوشیده‌اند، چون همه ما می‌دانیم اتوی این جنس از لباس‌ها را باید با دقت زیادی انجام دهیم و خیلی ‌از ما چنین فرصتی را نداریم.

بنابراین یا راضی به پوشیدن لباس بدون اتو می‌شویم یا موقع اتو زدن عجله می‌کنیم و لباس شکل و ظاهر زیبا و شکیل خود را از دست می‌دهد و غیر قابل پوشیدن می‌شود‌. با کمی حوصله این مشکل حل خواهد شد. کافی است از انواع اسپری مناسب اتوکشی به همراه اتوی گرم استفاده کنید.

8. اسپری اتوی فوری؛ برای زمانی که به اتو دسترسی ندارید

این مشکل برای همیشه توسط اسپری اتوی فوری لباس برطرف شده است. اسپری اتوی فوری لباس یکی از محصولات با کیفیت و پرطرفدار گروه صنعتی راشا است که داشتن آن را به همه کسانی که دغدغه آراستگی و شیک پوشی دارند، در خانه یا در مسافرت و یا حتی در محل کار برای از بین بردن چین و چروک لباس توصیه می‌کنیم.

امکان خرید راحت این محصول کاربردی و پرداخت آسان آن، از دو طریق، سایت دیجی‌کالا یا سایت اصلی تولید کننده، فراهم شده است و از هر دو راه قابل سفارش دهی است. 

سفارش از سایت دیجی کالا

اگر در شهر تهران یا کرج هستید با سفارش از دیجی کالا قبل از ساعت 18 میتوانید در همان روز و طی تنها چند ساعت این محصول را دریافت کنید.

سفارش مستقیم از تولید کننده

سفارش مستقیم از سایت تولید کننده اولتراکلین هم مزایای قیمت پایین تر و ارسال توسط پیک فروشنده را دارد و با سفارش دو عدد و بیشتر میتوانید با هزینه ارسال رایگان تحویل بگیرید. برای این کار کافی است با جستجوی "اسپری اتوی لباس اولتراکلین" و ورود به سایت فروشنده ( ultracleanbrand.com ) در کوتاهترین زمان سفارشات را با ارسال سفارشی تحویل بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با روشهای ساده‌ای که از چروک شدن لباس جلوگیری می‌کند و برای همه قابل انجام است آشنا کردیم و محصول با کیفیت برند اولتراکلین، که یک اسپری ضد چروک لباس است را معرفی کردیم.

تجربه استفاده از این محصول جدید و جذاب را از دست ندهید.

کد مطلب: 223997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *