۰
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد، جمع‌بندی کرده است

نماینده اردکان گفت: رئیس‌جمهور می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود این یک حُسن بسیار برجسته آقای پزشکیان است. او مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است باید سیاست‌گذاری درستی شود که در حوزه فضای مجازی که هم امنیت مردم که خط قرمز ما است تامین شود و هم فضا برای کسی که می‌خواهند دسترسی به اپلیکیشن‌های مهم جهانی داشته باشد، راحت شود.
پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد، جمع‌بندی کرده است

مصطفی پوردهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که به نظر می‌رسد بعد از جریان رأی اعتماد، حاشیه‌سازی برخی از نمایندگان طیف جریان پایداری نسبت به دولت آغاز شده و نسبت به هر انتصاب دولت شروع به انتقاد می‌کنند، پیش بینی شما از ادامه راه دولت باین طیف تندرو چیست، گفت: آقای پزشکیان که از روز اول اسم خودشان را به عنوان کاندیدا مطرح کردند همگان خوب می‌دانستند ایشان نماینده چه تفکری هستند، من با اقلیتی که در حال تخریب شخصیتی، موضوعات و مسائل اعتقادی رئیس جمهور هستند و موضوعات سطحی را بیان می‌کنند کاری ندارم. دولتی با سیاست گذاری خوب آقای پزشکیان مبنی بر اینکه همه چیز را شفاف اعلام کند، تشکیل شده است. اعتقاد قلبی و تعاملی که پزشکیان با رهبری دارد و اینکه برای اولین بار یک رئیس جمهور به صورت شفاف اعلام می‌کند من تحت لوای مقام معظم رهبری و در هماهنگی کامل با ایشان هستم، بسیار مهم است. برای اینکه نشان می‌دهد قاموس سیاسی کشور را خوب می‌شناسد.

رئیس‌جمهور می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود

وی افزود: رئیس‌جمهور جایگاه‌ها و ظرفیت‌ها را می‌شناسد و می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود این یک حُسن بسیار برجسته آقای پزشکیان است.

پوردهقان بیان کرد: یک عده طرف دیگر میدان بودند و پیروز انتخابات نشدند. مقام معظم رهبری هم به این یک عده در مراسم تحلیف صراحتاً گفتند کسی احساس شکست نکند، در جمهوری اسلامی ما بازی شکست و پیروزی نداریم و همه کسانی که برای جمهوری اسلامی و نظام رأی جمع کرده‌اند، برنده هستند. تکمله هم گفتند پیروزی دولت آقای پزشکیان پیروزی نظام است و مفهوم مخالفش این است که شکست‌اش، شکست نظام است و این‌ها جملات بسیاری سنگینی در حمایت از دولت است.

به پزشکیان گفتیم هر کجا حس کنیم منافع مردم تامین نمی‌شود، نقد را به شما هدیه می‌دهیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من حرفم این است که خود ما که جریان حامی آقای پزشکیان هستیم و از ایشان حمایت کردیم، اولین منتقدان ایشان هستیم. نقد می‌کنیم و صریح هم این کار را انجام می‌دهیم، به ایشان هم گفته‌ایم هر جایی که احساس کنیم به لحاظ کارکردی منافع مردم تامین نمی‌شود، نقد را به شما هدیه می‌دهیم. اما نه این که فضا را به سمت آلوده کردن و به سمت موضوعات زرد ببریم درحالی که کشور این همه مشکلات ساختاری دارد. این‌که بچسبیم به اینکه فلانی سال ۹۰ بیانیه داده است و یکسری حرف‌ها را زده است و کارهایی کرده است، بازی کردن در زمین کسانی است که خیرخواه این ممکلت نیستند.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم نباید به این موضوعات پرداخت، البته بخشی از این رفتارها هم طبیعی است چراکه برخی از این افراد درک درستی از شرایط کشور ندارند اما ما باید به سمت جلو برویم. الحمدالله شرایط آقای  پزشکیان و وزرایش در انتصاباتی که تا این لحظه مشاهده می‌کنیم خوب است، مثلا معاون فرهنگی وزیر بهداشت را بررسی می‌کردم که چقدر خوب هستند. مسئول روابط عمومی خانم صادق را دیدم خوب هستند و برگرفته از بدنه هستند که ان‌شاالله این مسیر ادامه پیدا کنند.

پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است

پوردهقان درباره این‌که رئیس‌جمهور چگونه می‌تواند مسائلی مانند فلیترینگ و یا گشت ارشاد و مابقی مطالبات اجتماعی را پیگیری کند، بیان کرد: آقای پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است و در ایام انتخابات این‌ها را گفته است. او می‌داند مسائل معیشتی مردم را آزار می‌دهد. می‌داند کاهش ارزش پول ملی، فقر و تنگدستی و کاهش قدرت خرید مردم را آزار می‌دهد. در حوزه اجتماعی، باز شدن فضای اجتماعی برای همه تفکرات از قول‌هایش بوده است. در حوزه زیر ساختی ساماندهی فلیترینگ از وعده‌های رئیس‌جمهور بوده است.

ساماندهی موضوع فیلترینگ به گونه‌ای باشد که امنیت کشور هم به خطر نیفتند

وی ادامه داد: به هر حال همه کشورها از خود آمریکا بگیریم و تا دیگر کشورهای اروپایی یکسری قوانین در حوزه فیلترینگ دارند، حال شاید این موضوع برای ما و کشورهای منطقه خیلی گسترده‌تر باشد ولی یک ساماندهی می‌خواهد. وزیر و آقای پزشکیان به مردم قول داده‌اند یک ساماندهی در جهت ساماندهی موضوع فیلترینگ که ۳ ضلع دارد، دیده شود، به گونه‌ای که امنیت کشور هم به خطر نیفتند زیر بسیاری از این سکوها، سکوهایی هستند در داخل کشور پایگاه داده ندارند و به هر حال می‌توانند بستری شوند برای افرادی که می‌خواهند به کشور ضربه بزنند ما هم با حوزه‌های امنیتی حتما همراه، همدل و هم صحبت هستیم تا هم امنیت مردم و کشور تامین شود و هم اشتغال کسانی که در فضای مجازی کسب و کاری دارند تامین شود و هم در حوزه علمی عزیزان ما بتوانند از این فضا استفاده کنند. درحال حاضر ما فقط حوزه امنیت را تامین می‌کنیم یعنی به گونه‌ای شده است که ما اسمش را فیلترینگ گذاشته‌ایم اما در اصل فیلترشکن می‌فروشیم و یک عده از محل‌های قانونی بلاتکلیف است و ساماندهی وجود ندارد. یک بازار سیاهی درست شده است و چندین هزار میلیارد تومان فیلترشکن خرید و فروش می‌شود و مردم هم آزار می‌بینند. 

دنیای تکنولوژی که صبر نمی‌کند ببیند شما با ماهواره موافقید یا مخالف

این نماینده مجلس با اشاره به بازار فروش ماهواره‌های استارلینک در شرایطی که ما در گیر فیلترینگ و دغدغه فروش فیلترشکن‌ها هستیم، گفت: دنیای تکنولوژی برای شما که صبر نمی‌کند ببیند شما با ماهواره موافق هستید یا مخالف، با سرعت جلو می‌رود. مشاهده کردید ماهواره آمد، تلفن‌های همراه آمدند و فضای مجازی هم آمد الان هم حتما اینترنت ماهواره‌ای می‌آید، سیاست درست این نیست که صبر کنیم. 

وی با اشاره به این‌که ما اگر بخواهیم سیاست منفعلانه داشته باشیم مثل کاری که در مورد آیفون، فیلترینگ و ماهواره کرده‌ایم، بقیه می‌آیند از منافع‌ آنها استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در قضیه آیفون می‌گویند ما می‌خواهیم جلوی خروج چند میلیارد دلار ارز را بگیرم؛ صورت مسئله درست است اما با این راهکاری که گذاشته شده جلوی خارج شدن ارز گرفته شد؟ خیر. در حال حاضر چند میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود و هیچ چیزی هم گیر دولت نمی‌آید و این یعنی سیاست‌گذاری‌ها درست نیست.

نماینده اردکان اظهار داشت: معتقدم دکتر هاشمی و آقای رئیس‌جمهور باید سیاست گذاری درست داشته باشند که هم امنیت مردم که خط قرمز ما است تامین شود و هم فضا برای کسی که می‌خواهند دسترسی به اپلیکیشن‌های مهم جهانی داشته باشد، راحت شود. البته باید نیم‌نگاهی هم از لحاظ ارتقاء کمی و کیفی به سکوهای داخلی خودمان و ظرفیت‌هایی که داریم، داشته باشیم و حتما باید کمک کنیم به جایگاهی برسند که بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند.

کد مطلب: 222982
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *