وی با قرائت آیه ۱۳ سوره یونس و نامه ۵۳ امیرالمومنین (ع) در نهجالبلاغه، تاکید کرد: هر کسی که ظلم کند مدعیاش خود خداست، قبل از اینکه بندگان خدا شکایت کنند، خداوند به حساب ظالم خواهد رسید. هیچ چیز به اندازه ظلم نعمت را تغییر نمیدهد، نعمت را میگیرد و عذاب میفرستند.
اهم اظهارات خطیب موقت نماز جمعه تهران را به نقل از ایرنا و جماران بخوانید؛
*دغدغه دین داشته باشید، راستگو باشید و کلامتان سدید باشد. این بحث مطرح شد که در مصاف حق و باطل چه کسی برد و چه کسی باخت و با زبان قرآن اثبات کردیم که برنده این میدان حسین فاطمه بود و تا ابدیت او برنده این میدان است.
*خداوند قوانین در جهان طبیعت نهاده مانند قانون جاذبه، خداوند در جامعه و تاریخ هم قانون دارد؛ آنچنان که در طبیعت قوانین خدا تخلف بردار نیست در تاریخ نیز به همین صورت است.
*سه انسان بزرگ پیشگام این موضوع هستند و آنها ستودنیاند، شهید مطهری که کتاب جامع و تاریخ را نوشته، شهید سید محمد باقر صدر و علامه مرحوم آیت الله مصباح یزدی است. خداوند در قرآن به سنتها اشاره دارد و یکی از این سنتها در جوامع براندازی ظلم است و اینکه ظالم از بین رفتنی است و این دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.
*خداوند آه مظلومان را میشنود و در کمین ستمگران است، روزهایی که در پیش است، ۲ نمونه عینی قصه را به یادمان میآورد. تهرانیها ۱۷ شهریور را دیدید. مردم دیدند که جلاد طاغوت چه که با مردم کرد. رژیم سفاک آنچه از دستش برمیآمد را انجام داد، اما دیدید که در ۲۲ بهمن گور این رژیم کنده شد.
*جنایتکاران و خونریزان از بین رفتند اما غربیها به آنها مدال صلح میدهند، آن هم به کسانی که تبارشان تبار خونریزی و جنایت است اما سنت خدا همین بوده و همین خواهد بود. در کربلا هم همین شد، یزدیدی نماند، مَروانیان نماندند، بنیعباس هم جنایت کرد و نماند، آنچه مهم است این است که این سنت را باور داشته باشیم.
*{ با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای هیأت دولت چهاردهم}: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیههای مقام معظم رهبری است.
*توصیههای رهبر انقلاب تحفه کم نظیر برای دولتمردان است؛ توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ بلکه در عمل عدالت را محقق کنید. فرمودند هر ماده قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر میکند، حذف کنید.
*{با اشاره به سالروز وفات آیتالله سیدمحمود طالقانی}: ایشان رهبری قاطع امام خمینی (ره) را پذیرفته بود و مخالفت با امام خمینی را به معنای مخالفت با اسلام میدانست و از موفقیت رهبری ایشان را، اجتهاد به روز میدانست و پیوند ایشان با مردم را میستود. امام میفرمایند «طالقانی هیچگاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نشان نداد و به منزله حضرت ابوذر بود»، زبان گویای او همچون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده و بازوی توانای اسلام بود. کسی بود که در راه فکر و عمل در راه مستقیم اسلام بود و انحراف به چپ و راست و تمایل به غرب و شرق نداشت. علت محبوبیت طالقانی نزد مردم، عالم دینی بودن او بود. او مجاهد بزرگوار، عالم هوشیاری بود که از جوانی تا آخرین لحظات زندگی در خدمت اسلام بود و هیچگاه کنارهگیری نکرد.
*{با اشاره به سالروز شهادت اسدالله مدنی امام جمعه شهید تبریز و دومین شهید محراب در سال ۱۳۶۰}: امام(ره) او را عالمی عادل و متقی میدانست که در علم و عمل شایستگی داشت و معلم اخلاق و معنویات میدانست.
*{با اشاره به داغ جانکاه غزه و کشته شدن بیش از ۴۰ هزار کودک، زن و انسان بیگناه}: جلادان روزهای سختی در پیش دارند، تظاهرات علیه جلادان صهیونیست گویای آن است که آنها در سراشیبی قرار گرفتهاند و بشارت این را میدهد که رژیم صهیونیستی به طرف نابودی پیش میرود.
*انشاءالله رهنمود امام مبنی براینکه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، تحقق خواهد یافت.