۰
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰

بقای آمریکا به این سلاح وابسته است!/ عکس

B-۲۱ که برای جایگزینی B-۲ Spirit طراحی شده است، قابلیت‌های بی‌نظیری را با هزینه نسبتاً کمتر نوید می‌دهد. دفتر توانمندی‌های سریع نیروی هوایی آمریکا (RCO) با تاکید بر سرعت، انعطاف‌پذیری و کارایی، هزینه این برنامه را رهبری می‌کند.
بقای آمریکا به این سلاح وابسته است!/ عکس
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ با کاهش تسلط جهانی آمریکا، ارتش ایالات متحده با منابع بیش از حد گسترده و پایگاه صنعتی دفاعی ضعیف مواجه است. با این حال، B-۲۱ Raider، نسل بعدی بمب افکن رادارگریز، بارقه‌ای از امید را ارائه می‌دهد.

با کاهش قیمت و طراحی خلاقانه، B-۲۱ Raider می‌تواند به طور قاطع توازن قدرت را به نفع آمریکا تغییر دهد، به ویژه در برابر دشمنان نزدیک مانند چین.

چه چیزی B-۲۱ Raider Bomber را بسیار خاص می‌کند؟

آمریکا در محاصره است. موقعیت آن در بالای سیستم بین المللی به سرعت در حال محو شدن است. از آنجایی که ایالات متحده یک دوره افول نسبی را تحمل می‌کند، بازیگران متعدد، به ویژه چین و روسیه و همچنین تهدیدات منطقه‌ای همگی برای شکستن غارتگر آمریکایی تلاش می‌کنند.

ارتش ایالات متحده علیرغم مصرف مقادیر زیادی از منابع مالی که ایالات متحده دیگر توان تحمل آن را ندارد، به نقطه شکست خود رسیده است. حتی با وجود تمام پولی که به تأسیسات دفاعی سرازیر می‌شود، پایگاه صنعتی دفاعی ایالات متحده یک آشفتگی اسکلروتیک و ناکارآمد است.

اما یک نقطه روشن وجود دارد که عاملی تعیین کننده در هر جنگ هوایی علیه یک رقیب همتا مانند چین است.

B-۲۱ Raider به عنوان جایگزینی برای بمب افکن رادارگریز دوربرد B-۲ Spirit طراحی شد. با این حال، این سلاح بیشتر از یک پیروی ساده است. B-۲۱ در لیگ مخصوص به خود است و یک قطعه واقعاً باشکوه از مهندسی نسل بعدی است که اگر بتوان آن را به صورت مقرون به صرفه و به موقع تولید انبوه کرد، در برابر هر دشمنی تعیین کننده خواهد بود.

روسای نیروی هوایی آمریکایی می‌گویند که ناوگان به تعداد زیادی واحد B-۲۱ Raider نیاز دارد تا واقعاً ارزش هزینه‌اش را داشته باشد. با این حال، با توجه به هزینه پرنده، همه اینها آرزو است. با هزینه ۷۵۰ میلیون دلار برای هر پرنده، احتمال ساخت ۱۵۰ عدد از آن‌ها خنده‌دار بنظر می‌رسد.

با این حال، نیروی هوایی به وضوح این پرنده را در اولویت قرار داده است و تلاش می‌کند به قانونگذاران پیام بدهد که هزینه‌های اداره کشور را تا جایی که می‌توانند پایین نگه دارند.

هزینه ساخت B-۲۱ Raider Bomber نصف شد

در این بین RCO برای از بین بردن بوروکراسی که بر دفاتر خرید معمول پنتاگون حاکم است، تأسیس شد. یکی از مشارکت‌های RCO در برنامه B-۲۱ کاهش قیمت ۴ میلیارد دلاری به نصف و به ۲.۷ میلیارد دلار بوده است. علاوه بر این، بر خلاف فرآیند معمول نیروی هوایی، B-۲۱ Raider اکنون دو نمونه اولیه دارد که هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که «قابل گسترش و ارتقا» باشند.

جالب اینجاست که B-۲ Spirit قدیمی‌تر، پرنده‌ای که B-۲۱ قرار است جایگزین آن شود، به طور قابل توجهی گران‌تر از B-۲۱ است. در نتیجه با پیشروی ساخت این پرنده، نیروی هوایی آمریکا نه تنها یک بمب‌افکن رادارگریز نسل بعدی خواهد داشت، بلکه این کار را به روش‌های نسبتاً مقرون به صرفه‌ای نیز انجام می‌دهد.

منبع: nationalinterest

کد مطلب: 222355
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *