۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی؛ وعده شهردار تهران چه شد؟

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با طرح پرسشی از شهردار تهران، خواستار توضیح زاکانی در مورد سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شد.
سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی؛ وعده شهردار تهران چه شد؟

سوده نجفی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با انتشار فیلمی گفت: همان طور که در این فیلمی که از سوی خبرنگار صدا و سیما تهیه و پخش شده است مشاهده کردید؛ به آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهر تهران که در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ با حضور مخبر سرپرست وقت ریاست جمهوری، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران و سایر مدیران شهرداری در منطقه ۲۱ برگزار شد، اشاره دارد.

بنابر گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این طرح بنا به گفته شهردار تهران ۲۶ شهرک الگو قرار است ساخته شود که ساخت ۶ شهرک به صورت همزمان در منطقه ۲۱ شروع به کار کرد، ادامه داد: متأسفانه امروز با گذشت بیش از سه ماه هنوز هیچ اقدامی در سطح شهر تهران نسبت به ساخت این شهرک‌ها دیده نمی‌شود و اصلا محلی که قرار است این شهرک‌ها ساخته شود مشخص نیست.

نجفی بیان کرد: مشکل مسکن یکی از مشکلات مهم شهر تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اجاره بها این مسئله تشدید شده و به نظر می‌رسد شهردار تهران که در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز ثبت نام و حضور داشت، ۳ روز قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به آغاز عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کرد اما بعد از انتخابات، این موضوع به فراموشی سپرده شد. این امر مصداق بارز وعده خلاف واقع به شهروندان بوده و سبب بی‌اعتمادی مردم به مدیریت شهری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از همکاران و رسانه‌ها به این موضوع اشاره داشتند؛ اما شهرداری تا کنون به آن پاسخ روشنی نداده است؛ لذا بنده برای شفاف سازی این مورد و موارد دیگر به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران در راستای ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، سوال خود را از شهردار تهران در خصوص ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ شهرک الگو به ریاست شورای شهر تهران تقدیم می‌کنم که بر اساس قانون حداکثر بعد از ۱۰ روز از ابلاغ این سوال، شهردار موظف به حضور در جلسه شورا و پاسخ به سوالات می‌باشد.

مهدی اقراریان نیز در تذکری گفت: این شورا در پرسش از شهردار عملکرد مشخصی داشته است. ما برای پاسخگویی آقای زاکانی با چالش هایی مواجه هستیم که اگر لازم باشد این موانع، مشکلات و برخی حمایت ها را مطرح خواهم کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار باید بداند عملکرد درست و غلط ایشان بر شورا تأثیر خواهد داشت. ما این تذکر را دادیم اما گوش شنوایی نیست و ایشان دغدغه های خود را دنبال می کند.

وی افزود: نباید با مدیرانی مواجه باشیم که وعده سر خرمن می‌دهند. مردم در بزنگاه ها تصمیم درست را می گیرند.

اقراریان با بیان اینکه لایحه انحلال سازمان یادمان سازه به ما ارسال شد؛ اما جابجایی صورت گفت که باید دلیل آن اعلام شود، گفت: باید تطابق قانونی انتصاب سرپرست های سازمان ها انجام شود. آقای صادق زاده به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری منصوب شده است. همچنین در بوستان ولایت قرار شد طرح ها به ما اعلام شود اما انتصاب صورت گرفته است.

کد مطلب: 222304
برچسب ها: مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *