۰
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

معاون سی‌آی‌اِی: پوتین آماده حمله برای بازپس‌گیری کورسک از اوکراین است

«دیوید کوهن» معاون آژانس مرکزی اطلاعات (سی‌آی‌اِی) گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای بازپس‌گیری نواحی تحت کنترل اوکراین در منطقه کورسک یک ضدحمله انجام خواهد داد اما نیروهای روس «یک مبارزه دشوار» پیش رو خواهند داشت.
معاون سی‌آی‌اِی: پوتین آماده حمله برای بازپس‌گیری کورسک از اوکراین است

کوهن چهارشنبه در نشستی امنیتی واطلاعاتی گفت که برای مشخص شدن اهمیت نفوذ اوکراین به منطقه کورسک روسیه باید منتظر ماند.

وی اظهار کرد، کی‌یف اعلام کرده که قصد ندارد مناطقی را که تصرف کرده است به خاک خود ضمیمه کند اما نیروهای اوکراینی در حال ایجاد خطوط دفاعی هستند و به نظر می‌رسد که آنها قصد کنترل «برخی از سرزمین‌ها را برای مدتی» در دست داشته باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، معاون سی‌آی‌ای افزود: می‌توانیم مطمئن باشیم که پوتین برای بازپس‌گیری این سرزمین‌ها یک ضدحمله انجام خواهد داد. به نظر من، روس‌ها مبارزه دشواری خواهند داشت.

کوهن تصریح کرد: پوتین نه تنها باید با این واقعیت مواجه شود که اکنون یک خط مقدم جنگ در قلمرو روسیه ایجاد شده و باید با آن مقابله کند بلکه در جامعه خود باید با تبعات این مساله که قسمتی از خاک روسیه را از دست داده است، مواجه شود.

وی بدون ارائه توضیحات بیشتر مدعی شد که موفقیت اوکراین در کورسک «این پتانسیل را دارد که اندکی دینامیک جنگ را تغییر دهد.»

اوکراین مدعی شده که ۱۰۰ منطقه مسکونی را در جریان نفوذ به منطقه کورسک روسیه تصرف کرده است. این در حالی است که نیروهای روسیه نیز در منطقه دونتسک در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند.

معاون سی‌آی‌ای تصریح کرد که این دستاوردها «هزینه بسیار زیادی» بر نیروهای و تجهیزات روسیه وارد کرده است و ممکن است که آنها بتوانند و شاید هم نتوانند شهر کلیدی «پوکروفسک» را تصرف کنند.

وی ادعا کرد: اما در نهایت، هیچ کدام از آنها از لحاظ راهبردی تغییری در بازی ایجاد نخواهند کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سه‌شنبه گفت که جنگ با روسیه سرانجام به گفت‌وگو منتهی خواهد شد اما کی‌یف در این گفت‌وگوها باید موضعی قوی داشته باشد.

اما پوتین گفته که برای رسیدن به هر توافقی، اوکراین باید «واقعیت‌های میدانی» را بپذیرد. بر اساس این دیدگاه، روسیه همچنان کنترل بخش‌های قابل توجهی از چهار منطقه اوکراین از جمله شبه‌جزیره کریمه را در دست خواهد داشت.

کد مطلب: 222150
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *