۰
شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰

عراقچی: پاسخ ایران به اسرائیل حساب‌شده خواهد بود

وزیر خارجه ایران اعلام کرد پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی «به صورت دقیق، حساب شده و مدیریت شده خواهد بود و در زمان مناسب و به شیوه مناسب انتقام گرفته می‌شود».
عراقچی: پاسخ ایران به اسرائیل حساب‌شده خواهد بود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، 

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره برخی مسائل بین‌المللی از جمله راهپیمایی اربعین، وضعیت غزه و پاسخ به رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

به نقل از ایسنا دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) گفت: همزمانی آغاز کار دولت جدید با فرا رسیدن اربعین حسینی را به فال نیک می‌گیریم و من در مجلس نیز به این موضوع اشاره کردم. من در چهار سال گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کردم ولی امسال به خاطر مصادف شدن این موضوع با جلسه رای اعتماد در مجلس و گرفتاری‌های اول کار فعالیت در وزارت خارجه در این ارتباط کم توفیق شدم ولی دل همه ما آنجاست.

عراقچی با بیان اینکه «پیگیری موضوع راهپیمایی اربعین حسینی در وزارت خارجه را وظیفه خود می‌دانیم»، خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه با سفیر ایران در عراق و سرکنسولگری ایران در نجف و کربلا در این ارتباط رایزنی و گفت‌وگو کردم و مسائل را پیگیری کردم. آن‌ها مسائلی را به عنوان کمبود و مشکلات مطرح کردند که قرار شد آن‌ها را پیگیری کنیم ولی همه آن‌ها متفق‌القول بودند که مراسم امسال با شکوه بسیار خوبی در حال انجام است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد البته برخی مشکلات جزئی وجود داشت که آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

 

 

راهپیمایی اربعین امسال از هر سال بهتر و باشکوه‌تر بوده است

او در ادامه گفت: دوستان گفتند که چه بسا راهپیمایی امسال از هر سال بهتر و باشکوه‌تر بوده است. این موضوع ربطی به این دولت و آن دولت ندارد. مراسم اربعین هر سال بهتر از سال قبلش برگزار می‌شود و این به خاطر حضور میلیونی مردم و همچنین جنبه مردمی بودن این راهپیمایی است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رایزنی تلفنی با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در ارتباط با راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: ایشان تماس گرفتند که تبریک بگویند؛ در همین تماس در مورد اربعین صحبت کردیم و من از دولت و ملت عراق به خاطر پذیرایی‌ که از زائران اربعین حسینی انجام می‌دهند، تشکر و قدردانی کردم.

عراقچی با بیان اینکه «راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت عظیمی است و ما در هیچ نقطه جهان چنین حرکتی را مشاهده نمی‌کنیم»، گفت: راهپیمایی اربعین یک راهپیمایی‌ است که میلیون‌ها نفر در آرامش کامل در آن شرکت می‌کنند و یک مفهوم زیبا و در واقع یک آرمان را به دنیا منتقل می‌کنند. در این راهپیمایی شرکت‌کنندگان یاد شهدای کربلا و آرمان آن‌ها را زنده می‌کنند.

 

 

شمر زمانه اکنون در غزه در حال جنایت است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ما امروز متاسفانه شاهد این هستیم که به نوعی کربلا در غزه در حال تکرار شدن است. رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند و از کشتن زنان، کودکان و غیرنظامیان هیچ ابایی ندارد. من در مجلس شورای اسلامی نیز گفتم شمر زمانه (بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی) اکنون در غزه در حال جنایت کردن است و به نوعی کربلا در غزه در حال تکرار شدن است.

عراقچی با ابراز امیدواری درباره اینکه «همه زائرین اربعین حسینی با خلوص نیتی که دارند برای مسلمانان در فلسطین و غزه، جنوب لبنان و دیگر نقاط دعا کنند»، گفت: ان‌شاءالله خداوند کمک کند که به برکت سیدالشهدا (ع) ریشه صهیونیسم و رژیم صهیونیستی کنده شود.

اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به امنیت و حاکمیت ایران حتما بدون پاسخ نمی‌ماند

وزیر خارجه ایران همچنین در مورد رایزنی‌های اخیر خود با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس و تاکید او در این گفت‌وگوهای تلفنی مبنی بر حق ایران جهت تنبیه رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اظهار کرد: به طور کلی عرض می‌کنم که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای یکسری اصول و مبناهایی است که تغییرناپذیر است و در همه دولت‌ها اجرا می‌شود و ان‌شاءالله در دولت چهاردهم نیز با توان بیشتری اجرا خواهد شد.

او با تاکید بر این موضوع که «این اصول و مبناها با هماهنگی‌های بیشتری در تعامل با نهادهای مربوطه از جمله مجلس پیگیری و اجرا خواهد شد»، گفت: دولت چهاردهم دوگانه‌سازی و قطبی‌سازی که غربی‌ها می‌خواهند در کشور ایجاد کنند و این طور نشان دهند که بین دولت و حاکمیت دوگانگی وجود دارد، از بین برده است. دکتر پزشکیان با صحبت‌ها و سخنرانی‌های خود بر این موضوع تاکید داشتند و در همین چارچوب دولت وفاق ملی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند و اقدام مجلس نیز در دادن رای اعتماد به همه وزرا در همین چارچوب بود و در واقع مجلس نیز پاسخ مثبتی را به این ایده دادند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه «تلاش دشمنان برای جداسازی، دوگانه‌سازی و قطبی‌سازی در داخل کشور از بین رفته و مجموعه ما به صورت متحد و محکم به دنبال تحقق آرمان‌ها خواهد بود»، گفت: در رایزنی‌هایی که با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه داشتم بحث اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی مطرح شد. در این گفت‌وگوها تاکید کردم که اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به امنیت و حاکمیت ایران حتما بدون پاسخ نمی‌ماند و جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را به صورت دقیق، حساب شده و مدیریت شده و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد لازم خواهد داد.

عراقچی تاکید کرد: ما اسیر دام‌هایی که ممکن است پهن شده باشد، نخواهیم شد و این انتقام در زمان مناسب و به شیوه مناسب گرفته می‌شود و هیچ وجه تردیدی در اصل آن وجود ندارد.

کد مطلب: 221901
برچسب ها: سید عباس عراقچی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *