۰
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰

اسکوچیچ: پیشنهاد پرسپولیس را رد کردم!

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با تاکید بر این که به شایعات و اتفاقات خارج از تیمش توجهی نخواهد کرد، گفت: بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر بازیکنان حرفه‌ای هستند و برای دیدار با پرسپولیس آماده‌اند.
اسکوچیچ: پیشنهاد پرسپولیس را رد کردم!
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ «دراگان اسکوچیچ» در نشست خبری پیش از بازی مقابل پرسپولیس تهران، اظهار داشت: از اینکه به باشگاه تراکتور آمده‌ام خیلی خوشحال هستم. مذاکرات آقای زنوزی با من به چند سال گذشته در استانبول برمی‌گردد. دلم می‌خواست اینجا کار کنم و خوشحالم که به تراکتور آمده‌ام. جا دارد از آقای زنوزی به خاطر اعتماد به من تشکر کنم. امیدوارم با تلاشی که انجام خواهیم داد، روزهای خوب و نتایج دلخواه هواداران را رقم بزنیم. من از آنان می‌خواهم فردا کنارمان باشند و به تیم کمک کنند تا نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

آشوری تنها بازیکن مصدوم تراکتور است

وی با بیان اینکه همه برای بازی فردا آماده و پرانگیزه هستیم، خاطرنشان کرد: ما از جان و دل مایه می‌گذاریم تا با نتیجه مطلوب از زمین مسابقه خارج شویم. پرسپولیس حریف خوب و قابل احترامی بوده و انتظار بازی خوبی دارم. سجاد آشوری تنها مصدوم تیم ماست که حدود ۱۵ روزی است با مصدومیت نصف و نیمه دسته و پنجه نرم می‌کند که امیدوارم به زودی به تمرینات گروهی برگردد.

اسکوچیچ در خصوص قانون فوتبال ایران در رابطه با تعداد بازیکنان بزرگسال بر روی نیمکت، گفت: فقط هفت بازیکن بزرگسال می‌تواند روی نیمکت بنشیند و دو بازیکن زیر ۲۱ سال هم باید روی نیمکت باشد. این موضوع کارمان را بسیار سخت کرده و باعث شده بازیکنان با استعداد خارج از لیست باشند. این قانون به رشد بازیکنان ایرانی کمک نمی‌کند. من از فدراسیون فوتبال درخواست اصلاح این قانون را دارم.

ترابی، بیرانوند و اسماعیلی فر برای رویارویی با پرسپولیس آماده هستند

وی در خصوص حساسیت بالای بازی با پرسپولیس و حضور بازیکنانی همچون بیرانوند، ترابی، خلیل‌زاده اسماعیلی‌فر، عبدی و … با تجربه حضور در تیم مقابل، تأکید کرد: مطمئناً بازیکنانی که به نام آنان اشاره کردید، در این بازی احساساتی خواهند بود و دیدار سنگینی برایشان است. مطمئن هستم این بازیکنان حرفه‌ای هستند و با تمام توان برای تراکتور کار خواهند کرد و دلشان می‌خواهد تراکتور فردا پیروز شود. این مسائل برای بازیکنان حرفه‌ای تأثیرگذار نیست.

سرمربی تراکتور در رابطه با اینکه چقدر برای قهرمانی تراکتور در فصل جاری امیدوار است، گفت: انتظار من و هواداران از تیم کاملاً یکسان است. می‌خواهیم بهترین جایگاه را کسب کنیم. لیگِ طولانی و سختی در پیش داریم و تمرکز من بازی به بازی است.

به زودی از عارف غلامی رونمایی می کنیم

وی در خصوص جذب مدافع و مهاجم خارجی، مطرح کرد: عارف غلامی در تبریز حضور دارد و در حال مذاکره با او هستیم و احتمالاً به زودی از این بازیکن رونمایی خواهیم کرد. موضوع سقف قرارداد دست باشگاه را در جذب بازیکن خارجی باکیفیت بسته و مشکل‌ساز شده است.

اسکوچیچ درباره سیستم بازی تیمش و مسائل فنی، توضیح داد: مربی باتجربه در خصوص سیستم بازی و برنامه‌هایش صحبت نمی‌کند. به نظرم هیچ مربی نباید قبل از بازی در خصوص سیستم تیمش صحبت کند. سیستم ۲-۴-۴، ۳-۳-۴ یا ۲-۵-۳ را می‌شود با ۲۰ روش مختلف اجرا کرد و مهم برخی ریز کاری‌ها است.

وی ادامه داد: تیم ما به اندازه کافی مهاجمان خوب و آماده دارد، ولی تلاش می‌کنیم مهاجم خارجی با کیفیت جذب کنیم.

از هدایت پرسپولیس امتناع کردم

وی در رابطه با مذاکراتی که در گذشته با پرسپولیس برای هدایت این تیم انجام داده بود، یادآور شد: همان‌طور که گفتم پرسپولیس تیم قابل احترامی است و با من صحبت کردند. بنا به دلایلی که نمی‌توانم اینجا ذکر کنم، از پذیرش پیشنهاد این تیم امتناع کردم. قبل از اینکه هدایت تیم ملی را عهده‌دار شوم، آقای زنوزی با من صحبت کرده بود. ایشان تلاش زیادی کرد که به فوتبال ایران برگردم و اکنون در تراکتور هستم. پرسپولیس تیم بزرگی است، اما از حضورم در تراکتور خوشحال هستم و امیدوارم بهترین نتایج را کسب کنیم.

اسکوچیچ درباره دلجویی رئیس فدراسیون فوتبال از او، بیان کرد: این موضوع برای من اهمیت ندارد. نتایج و نحوه به دست آوردن آن‌ها برای من باعث افتخار است. اینکه مابقی ماجرا چگونه رقم خورد و من به جام جهانی نرفتم، فاقد اهمیت است. توصیه‌پذیری در تیم ملی نداشتم و از هیچ فشاری تأثیر نپذیرفتم. به کارنامه و نتایجی که کسب کردم، افتخار می‌کنم. من به عنوان هوادار در جام جهانی حضور یافته و دو بازی کرواسی را تماشا کردم.

بهترین تیم را با حضور بیرانوند روانه مسابقه می کنم

وی درباره شایعات رسانه‌ها در خصوص بیرانوند و تأثیر آن روی تمرکز تیم، اظهار داشت: من به این گمانه‌زنی رسانه‌ها توجه ندارم. دلم نمی‌خواهد پیگیر باشم؛ چرا که در دنیای خیالی شایعاتی مطرح می‌شود و نیازی به واکنش من نیست و نمی‌توانم روی شایعات تحلیل و واکنش داشته باشم. این اخبار نمی‌تواند روی تمرکز تیم من تأثیر بگذارد. بیرانوند بازیکن با ارزشی بوده و تمرکز من این است که بهترین تیم را با حضور بیرانوند روانه مسابقه کنیم.

امیدوارم از هواداران انرژی مثبت دریافت کنیم

سرمربی تراکتور ادامه داد: هر تیمی نقص‌هایی دارد و ما از این قاعده مستثنی نیستیم، ولی چیزی نیست که در خصوص آن صحبت کنیم. بازی اول پیروز شدیم و تمام شد. اکنون تمرکزمان روی بازی‌های بعدی است. لیگ طولانی در پیش داریم و باید برای تک تک بازی‌ها آماده شویم. رکوردها، طلسم‌ها و نتایج کسب شده در گذشته اهمیت ندارد. چون با تیم جدیدی به مصاف رقباء می‌رویم و می‌خواهیم بهترین نتایج را کسب کنیم. امیدوارم هواداران در بازی فردا با انرژی خوب کنارمان باشند و استادیوم مثل همیشه به دیگ جوشان تبدیل شود و به تیم انرژی دهد. ما هم با نتایج خوب این انرژی را بازگردانیم. پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر بوده و این موضوع تأثیری روی تمرکز تیم من ندارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت محمد آقاجان‌پور و احتمال اضافه شدن او به لیست تیم، گفت: باید ببینیم وضعیت در آینده چگونه پیش می‌رود. بازیکنی که مصدومیت طولانی مدت دارد، تحت فشار قرار گرفته و به دنبال بازگشت سریع به میادین است. امیدوارم به زودی به شرایط مسابقه برگشته و به تیم کمک کند.

سرمربی تراکتور نظرش در خصوص بازیکنان اضافه شده از آکادمی و حضور «نناد نیکولیچ» در رأس آکادمی باشگاه، بیان کرد: هدف باشگاه تراکتور در نهایت باید پرورش استعدادها و اضافه کردن آنان به تیم بزرگسالان باشد. بازیکنان این خطه به تیم هویت می‌دهند. با مدیر آکادمی در این خصوص صحبت کرده‌ام. ایشان تجربه زیادی در عرصه بازیکن‌سازی دارد و حضورش گام بزرگی در راستای تحقق این هدف مهم است. به نظرم حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکنان خارجی باکیفیت باعث تبادل تجربه شده و زمینه‌ساز رسیدن باشگاه به هدف بازیکن‌سازی است.

ترسی از بازی دادن به بازیکن جوان ندارم

وی افزود: نمی‌خواهم در خصوص اسامی بازیکنان جوان صحبت کنم. فدراسیون با قوانینی که وضع کرده به دنبال پرورش استعدادها بوده و قرار گرفتن اسم بازیکنان جوان در لیست بازی باعث پرورش آن بازیکنان و رقم خوردن آینده فوتبال کشور نمی‌شود. فدراسیون باید در خصوص سبک و متد کار در مدارس فوتبال کار کند. یک کشور این چنین به بازیکن‌سازی روی می‌آورد. صرفاً وجود اسم بازیکن جوان در لیست بدون اینکه بازی کند، پرورش استعدادها نیست. ترسی از بازی دادن به بازیکن جوان ندارم. مربی جوانگر هستم اگر بازیکن جوانی کیفیت و توانایی‌هایش را نشان دهد، می‌گویم بفرما بازی کن. صرفاً انتخاب بازیکنان جوان تأثیرگذار نبوده و باید مربیان جوان و با انرژی هم پیدا کنیم.

اسکوچیچ در خصوص اینکه فردا روز تاریخی برای تراکتور است، گفت: دوست دارم خدا هم این حرف را بشنود و تاریخ‌سازی شود. من با شال قرمز نه، بلکه با شور و انرژی صد درصدی در لب خط حضور می‌یابم.

کد مطلب: 221762
برچسب ها: دراگان اسکوچیچ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *