۰
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰

گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.
گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر امروز یکشنبه-۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند.

 در ابتدای این جلسه،  سلمان اسحاقی نظر کمیسیون بهداشت و درمان درباره وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های محمدرضا ظفرقندی خبر داد.

مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت

ظفرقندی بیانیه‌هایی در حمایت از اغتشاشات امضاء کرده است

روح‌الله عباسپور  گفت: آقای ظفرقندی به جای استفاده از ابزار جراحی برای درمان مردم قلم به دست در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات و جریان‌های ساخته و پرداخته درون و بیرون بوده و بیانیه‌هایی را امضاء کرده است. او در جایگاه  دبیرکل جامعه اسلامی پزشکیان درباره اتفاقات سال ۱۴۰۱ بیانیه صادر می‌کند و آن را به عنوان جنبش پاک در جهت عدالت‌خواهی  تعریف می‌کند. این یک اقدام ضد ارزشی آن هم در شرایطی است که دشمن تمام ظرفیت‌ها وقابلیت‌هایش را به کار گرفته است.

«ظفرقندی» سابقه تند سیاسی دارد

مالک شریعتی با بیان اینکه آقای ظفرقندی سابقه تند سیاسی دارد که مطالبش در فضای مجازی موجود است، افزود: ایشان در ماجرای اغتشاشات توییتی منتشر کرد که آمبولانس‌ها تحت اختیار نیروهای انتظامی و نظامی است و بعد از آن چندین آمبولانس آتش زده شده و خسارات وارد شد و همه هم به خاطر این صحبت بود؛ آقای ظفرقندی شما رئیس بیمارستان خوبی هستید اما وزیر بهداشت خوبی نیستید.

وزیر پیشنهادی بهداشت سیاسی ترین عنصر کابینه است 

محمد پاکمهر باطرح این پرسش که «چه شده که آقای رئیس جمهور آقای سیاسی ترین عنصر کابینه خود را برای غیر سیاسی ترین وزارتخانه معرفی کرده است؟» افزود: آیا اهرم فشار سیاسی صحنه گردان این حضور بوده بوده است؟ آقای دکتر ظفرقندی عزیز را من خوب می‌شناسم و دارای سوابق و عملکرد فراوانی است اما ناگفته نماند که در هر کجا که مسئولیت داشته چه در دانشگاه تهران و چه در سازمان جامعه انجمن پزشکان اسلامی وزن عملکرد سیاسی ایشان از وضع عملکرد حوزه سلامت بالاتر بوده طوری که سازمان نظام پزشکی در یک مقطعی انگار یک سازمان کاملاً سیاسی و به سازمان مخالف نظام تبدیل شده بود.

***

موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت

شهادت می‌دهم که ظفرقندی از بن دندان به انقلاب اسلامی معتقد است

احمد بیگدلی خدابنده گفت: امروز آمدم تا شهادت دهم همسنگر پدر شهیدم کاملا به مبانی نظام و اسلام معتقد است. من شهادت می‌دهم آقای ظفرقندی از بن دندان به این نظام اعتقاد دارد. به خون شهیدم قسم شهادت می‌دهم آقای دکتر ظفرقندی به این نظام التزام عملی دارد. به ولایت فقیه مطلق التزام عملی دارد. ایشان مردم را دعوت می‌کرد برای مشارکت حداکثری و همگانی در پای صندوق های رای. در انتخابات ریاست جمهوری اگر التزام نداشت اپوزیسیون می‌شد.

حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

رمضانعلی سنگدوینی خطاب به نمایندگان گفت: همکاران عزیز بستر و حوزه سلامت را نباید سیاسی کنیم. مردم گرفتار هستند، مشکل دارند و باید مراقب باشیم. ظفرقندی این فرصت را از طرف پزشکیان غنیمت شمرده و آمده است برای نوکری. جامعۀ پزشکی نیز او را تائید کرده است.

۷ وزیر قبلی بهداشت از ظفرقندی حمایت کردند

بابک رضازاده اظهار کرد: آقای پزشکیان افرادی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده که همچون خودش عدالت‌محور است؛ وقتی از وفاق ملی صحبت می‌کنیم بدان معناست که از آن حمایت کنیم نه این‌که تنها وقتی به نفع‌مان باشد به حمایت بپردازیم. ۷ وزیر قبلی بهداشت و درمان از آقای ظفرقندی حمایت کردند که این نشان می‌دهد که ایشان فردی شایسته، علمی و دارای ویژگی‌های مدیریتی است.

«ظفرقندی» از تمام توان خود برای اداره وزارت بهداشت استفاده خواهد کرد

منصور علیمردانی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: مهمترین مطلبی که آقای ظفرقندی گفتند این بوده که هر نوع سیاسی‌کاری در یک وزارت تخصصی حرام است. اگر ایشان به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شود از همه توان تخصصی در کشور در این حوزه استفاده خواهد کرد. همچنان که در زمانی که در سازمان نظام پزشکی و دانشگاه تهران مسئولیت داشتند استفاده کردند و در زمانی که سیاسی ترین گروه ها در صدر امور دولتی بودند ایشان از جناح مخالف هم استفاده بهینه کردند.

تلاش می‌کنم تا مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند

در ادامه این جلسه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفاع از برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: امروز آماده‌ام تا با تمام توان و ظرفیت و تجربه و همراهی و حمایت گسترده جامعه سلامت کشور تلاش کنم تا مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند.

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

گزارش کامل ایسنا از بررسی برنامه‌های دولت وفاق ملی با حضور رئیس جمهور و نظرات موافقان و مخالفان را می توانید در این لینک مرور کنید.

کد مطلب: 221561
برچسب ها: رأی اعتماد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *