۰
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰
پرسپولیس یک - یک ذوب‌آهن

توقف پرسپولیس در هفته اول؛ طلسم اراک شکسته نشد!

نخستین مسابقه از لیگ بیست‌وچهارم با تساوی 1-1 پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید.
توقف پرسپولیس در هفته اول؛ طلسم اراک شکسته نشد!

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، هواداران فوتبال بعد از 75 روز چشم‌انتظاری برای شروع دوباره لیگ برتر، سرانجام به خواسته خود رسیدند؛ آن‌هم در شرایطی‌که زیرساخت‌ها در سراسر کشور برای برگزاری لیگ بیست‌وچهارم در شرایط مطلوبی قرار نداشت اما با پافشاری مسئولان سازمان لیگ و درخواست کادرفنی تیم ملی، سوت آغاز فصل جدید لیگ برتر سرانجام به صدا در آمد و در بازی افتتاحیه لیگ بیست‌وچهارم، پرسپولیس در اراک در نقش تیم میزبان رودرروی ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفت.

سرخ‌پوشان پایتخت که در قامت مدافع عنوان قهرمانی پا به لیگ بیست‌وچهارم گذاشتند، در سودای آن بودند تا بتوانند بعد از موفقیت با اوسمار ویرا و جدایی این سرمربی برزیلی، شروع خوبی در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی با هدایت خوان کارلوس گاریدو داشته باشند و جدایی مهره‌های کلیدی و اثرگذار فصل گذشته، کار را برای سرمربی اسپانیایی دشوار کرده بود. در نقطه مقابل هم ذوبی‌ها بعد از کسب مقام پنجم در فصل گذشته، تصمیم گرفتند تا به همکاری‌شان با محمد ربیعی ادامه بدهند و در سودای آن بودند تا بتوانند شروع موفقی با ربیعی در لیگ بیست‌وچهارم داشته باشند و برابر مدافع عنوان قهرمانی امتیاز بگیرند.

ترکیب پرسپولیس تهران

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، ایوب العملود، وحید امیری (از دقیقه 78: یعقوب براجعه)، مسعود ریگی (از دقیقه 78: محمد خدابنده‌لو)، سروش رفیعی، سعید صادقی (از دقیقه 59: اوستون اورونوف)، فرشاد احمدزاده، عیسی آل‌کثیر و علی علیپور

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان

پارسا جعفری، محمد قریشی، رامتین سلیمان‌زاده، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، گریگول چابرادزه، فردین یوسفی، کمال کامیابی‌نیا (از دقیقه 52: پویا مختاری)، محسن آذرباد، مجید علیاری و امید لطیفی (از دقیقه 81: مهدی ممی‌زاده)

سرمربی: محمد ربیعی

خوان کارلوس گاریدو با توجه به اینکه امید عالیشاه را در اختیار نداشت و اوستون اورونوف هم از آمادگی 100 درصدی برخوردار نبود، تصمیمات جالب‌توجهی برای چینش ترکیب اولیه تیمش در مسابقه امشب گرفت؛ او نه‌تنها اورونوف را نیمکت‌نشین کرد و جای او، سعید صادقی را به میدن فرستاد بلکه در خط دفاع هم فرشاد فرجی جلوتر از مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی وارد ترکیب اولیه سرخ‌ها شد. در آن‌سوی میدان هم ربیعی با توجه به عدم صدور مجوز بازی محمدجواد آزاده، پدرام قاضی‌پور، داوود رجبی و حسن شوشتری، ترکیب تیمش را چینش کرد و جالب آنکه نام تنها 19 بازیکن در فهرست سفیدوسبزپوشان دیده می‌شود و از فهرست ذوبی‌ها مشخص بود که آن‌ها برای بازی اول با چالش دریافت کارت بازی تمامی بازیکنان خود مواجه بوده‌اند!

دو تیم در شرایطی که استقبال چشمگیری هم از این مسابقه در ورزشگاه امام خمینی اراک نشده بود، از ساعت 19:30 با قضاوت بیژن حیدری و در شرایطی‌که در این مسابقه از تکنولوژی (VAR) استفاده می‌شد، در نخستین بازی لیگ بیست‌وچهارم رودرروی هم قرار گرفتند. نکته ویژه اینکه قرار بود نبرد پرسپولیس و ذوب‌آهن ابتدا در ورزشگاه آزادی و سپس ورزشگاه تختی برگزار شود که عدم فراهم‌بودن زیرساخت‌ها سبب شد تا سرخ‌پوشان پایتخت در خارج از تهران مسابقه افتتاحیه را برگزار کنند!

ذوبی‌ها شروعی طوفانی داشتند و پیش از آنکه دقیقه اول مسابقه تکمیل شود، در ثانیه 43، مجید علیاری روی پرتاب بلند محمد قریشی موفق به گلزنی شد تا اولین گل لیگ بیست‌وچهارم خیلی زود به‌ثبت برسد و الکسیس گندوز در اولین حضورش در خط دروازه سرخ‌پوشان پایتخت ناکام در ثبت کلین‌شیت بود. بعد از گلزنی زودهنگام مجید علیاری، سفیدوسبزپوشان نمایش بهتری داشتند اما رفته‌رفته پرسپولیسی‌ها درصدد آن بودند تا بتوانند از شوک گلی که خیلی زود دریافت کردند، خارج شوند.

علی علیپور در دقیقه 10 در آستانه خلق یک موقعیت خوب گلزنی بود که پاس او به عیسی آل‌کثیر نرسید. در ادامه علیپور در دقیقه 21، شخصاً یک فرصت خوب گلزنی در محوطه جریمه ذوبی‌ها به‌دست آورد که ضربه سر او به شکلی خطرناک به بیرون رفت و جایی در چارچوب دروازه تیم اصفهانی نداشت. سرخ‌پوشان پایتخت به حملات خود ادامه دادند و این‌بار نوبت به فرصت‌سوزی عیسی آل‌کثیر رسید و ضربه سر او به شکلی خطرناک از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

شاگردان خوان کارلوس گاریدو در دقایق پایانی نیمه نخست، بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و در تلاش برای ایجاد روزنه‌ای به سوی دروازه ذوب‌آهن بودند. سرانجام روی پاس بلند محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید صادقی در دقیقه (3+45) با حرکت زیبای خود در محوطه جریمه ذوب‌آهن، مدافع این تیم را فریب داد و توپ را روانه دروازه پارسا جعفری کرد که شوت سعید صادقی به محمد قریشی خورد و وارد دروازه ذوب‌آهن شد تا نیمه نخست با تساوی 1-1 به پایان برسد.

سرخ‌پوشان پایتخت نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و بعد از چند حمله نصفه‌ونیمه، فرصت خوبی برای گلزنی نصیب شاگردان گاریدو شد که شوت علی علیپور را پارسا جعفری با واکنشی دیدنی در دقیقه 55 مهار کرد تا سرخ‌ها ناکام در ثبت کامبک باشند. در ادامه بازی، اوستون اورونوف به جای سعید صادقی وارد زمین مسابقه شد و روی یک حرکت انفجاری، ستاره ازبکستانی در دقیقه 62 برای تیمش موقعیت گلزنی خلق کرد که عیسی آل‌کثیر نتوانست از این تیم موقعیت بهره ببرد. بعد از این فرصت، محسن آذرباد صاحب اولین موقعیت جدی گلزنی ذوب‌آهن در نیمه دوم شد که ایستادگی خط دفاعی سرخ‌پوشان اجازه خودنمایی به هافبک باتجربه ذوبی‌ها نداد.

دو تیم بعد از فرصت‌سوزی آل‌کثیر و آذرباد در فاصله یک دقیقه، نمایش نزدیک و پایاپایی داشتند و خبری از موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود تا همچنان بازی با نتیجه تساوی 1-1 دنبال شود. اوستون اورونوف در دقیقه 84 در موقعیتی مشکوک در محوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، بیژن حیدری دستور به ادامه بازی داد و خبری از اعلام پنالتی نبود. گاریدو در دقایق پایانی مسابقه به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب تیمش رفت تا بلکه نتیجه بازی به سود سرخ‌پوشان پایتخت تغییر کند اما خبری از تهدید دروازه‌ها نبود و با وجود اعلام 7 دقیقه وقت تلف‌شده، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی با نتیجه تساوی 1-1 خاتمه پیدا کند.

پرسپولیس و ذوب‌آهن به مانند رویارویی‌شان در هفته نخست لیگ بیست‌ودوم به نتیجه تساوی رضایت دادند تا فصل جدید لیگ برتر را با کسب یک امتیاز آغاز کنند. سرخ‌پوشان پنج‌شنبه هفته آینده در تبریز میهمان تراکتور هستند و ذوب‌آهن هم روز جمعه باید به مصاف هوادار برود. بعد از انجام مسابقه افتتاحیه لیگ بیست‌وچهارم در اراک، از ساعت 19:45 نبرد تیم‌های ملوان بندرانزلی و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی آغاز شده و تیم‌های استقلال خوزستان و آلومینیوم اراک هم از دقایقی قبل به مصاف هم رفته‌اند و 5 دیدار دیگر هفته نخست لیگ برتر قرار است فردا (جمعه) برگزار شود.

کد مطلب: 221399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *