۰
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

«دارو» از کشور قاچاق می‌شود

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به قاچاق معکوس دارو از کشور گفت: قاچاق معکوس یا قاچاق از داخل کشور به خارج به دلیل اختلاف قیمتِ کالاهای قاچاق در داخل کشور با سایر کشورهای همسایه است.
«دارو» از کشور قاچاق می‌شود

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره قاچاق معکوس گفت: قاچاق معکوس یا قاچاق از داخل کشور به خارج به دلیل اختلاف قیمت این کالاهای قاچاق در داخل کشور با سایر کشورهای همسایه است. مهمترین مواردی هم که در قاچاق معکوس قاچاق می‌شود؛ سوخت، احشام و در گاهی از مواقع گندم که به دلیل اختلاف قیمت در کشور ما و کشورهای همسایه است. همچنین دارو یکی دیگر از مواردی است که در قاچاق معکوس از کشور قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: مقصد این کالاهای قاچاق نیز کشورهای همسایه به ویژه کشورهای همسایه شرقی است. درخصوص قاچاق بنزین هم در حوزه جنوب شرق کشور موضوعاتی وجود دارد که البته طرح رزاق توسط سپاه در این منطقه برای کمک به مردم محلی انجام می‌شود و همه سوختی که در این منطقه جابجا می‌شود قاچاق نیست. البته ما با قاچاق مبارزه می‌کنیم به ویژه قاچاق سوخت در دریا.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: با توجه به اینکه سامانه‌های ما به سامانه صدف وزارت نفت متصل شده است، هر شناوری که در دریا حرکت می‌کند ما متوجه می‌شویم که به چه میزان سوخت دریافت کرده است و از این طریق کشتی‌هایی که سوخت قاچاق می‌کنند را شناسایی می‌کنیم و این کشفیات به صورت علمی و براساس سامانه‌هایی که وجود دارد صورت می‌گیرد. البته ما هنوز در بحث ته لنجی مشکلاتی داریم که تلاش می‌کنیم در این بخش نیز اقداماتی را انجام دهیم که قاچاق به حداقل برسد.

سردار گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در توضیح منسوخ شدن کوله‌بری خاطرنشان کرد: درخصوص کوله‌بران، قانون جدید تجارت مرزی اخیرا در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. در این قانون مقرر شده است تجار و مرزنشینان از آن سوی مرز با بازارچه‌های داخل گمرکات، کالاهای خود را خریداری و پس از انجام تشریفات گمرکی و اظهار کالا با مجوز رسمی کالاهای خود را وارد کشور کنند، این قانون کشور است و براساس این قانون دیگر نباید کوله‌بری داشته باشیم.

وی درباره باندهای قاچاق سلاح نیز گفت: در این زمینه ۲۶۷ نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند که هزار و ۱۲۵ قبضه سلاح که عمدتا سلاح‌های جنگی بودند از این‌ها کشف و ضبط شده است که بیشتر از شمال غربی و جنوب شرق کشور وارد می‌شود. البته با هماهنگی که بین ستاد کل نیروهای مسلح و اقلیم کردستان صورت گرفته، وضعیت بهتر شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره تردد زائران اربعین با کشتی از آبادان به بصره گفت: این کشتی‌ها از این هفته کار خود را آغاز کرده‌اند و روزانه یک الی دو شناور زائران را به بصره منتقل می‌کنند و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین احتمالا تعداد شناورانی که برای جابجایی زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: 221308
برچسب ها: دارو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *