۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

واکنش واعظی به فهرست وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان

قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه درباره معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، گفت: عاقلانه و اخلاقی‌ترین اقدام این است که نسبت به کابینه چهاردهم قضاوت عجولانه نداشته باشیم. انتخاب نهایی اعضای کابینه حق قانونی رئیس‌جمهور است و باید به انتخاب و تشخیص او احترام گذاشت.
واکنش واعظی به فهرست وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ محمود واعظی، قائم مقام دبیرکل و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بازه زمانی محدود انتخابات زودهنگام، فرصت دو هفته‌ای پس از تحلیف از یک سو و فشارهای سهم‌خواهانه برخی احزاب و گروه‌ها و برخی محدودیت‌ها از سوی دیگر، نهایتا آقای دکتر پزشکیان تلاش کرد تا کابینه را از میان گزینه های متعدد ، انتخاب و اسامی نهایی وزرا را جهت کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

بنابر گزارش ایرنا، وی معرفی اعضای کابینه در زمان کوتاه را کار دشواری دانست و تصریح کرد: معمولا در انتخاب وزرا و چینش کابینه با توجه به انتظارات مردم، احزاب و حامیان رئیس جمهور و محدودیت‌های موجود نمی‌توان همه را راضی کرد، اما ضروری است تا در راستای کسب رضایت اکثریت تلاش شود. در این خصوص هر تصمیمی گرفته شود، برخی ناراضی می‌شوند. زیرا عمدتا افراد و گروه‌ها به دنبال تثبیت گزینه‌های نزدیک به خود هستند. علی‌رغم اینکه در مقطع فعلی مکانیسم انتخاب اعضای کابینه با ادوار گذشته تفاوت بسیاری داشت و درصد شفافیت بررسی و غربال رزومه گزینه‌ها علنی بود، با این حال هر گزینه‌ای که اعلام می‌شد، متاسفانه به سرعت با شانتاژ و اشاعه مطالب سلبی و عمدتا خلاف واقع عده‌ای تمامیت‌خواه روبه‌رو بودیم.

عضو کابینه دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه هم‌اکنون کابینه معرفی شده است و ما باید به آقای پزشکیان و دولتش فرصت دهیم تا بتواند در یک فضای آرام کار خود را شروع کند، اظهار کرد: عاقلانه و اخلاقی‌ترین اقدام این است که نسبت به کابینه چهاردهم قضاوت عجولانه نداشته باشیم. انتخاب نهایی اعضای کابینه حق قانونی رییس جمهور است و باید به انتخاب و تشخیص ایشان احترام گذاشت.

واعظی تاکید کرد: وظیفه همه دلسوزان کشور و نظام، چه افرادی که در کابینه حضور ندارند و چه نیروهایی که به کابینه خواهند پیوست، رفع ضعف‌های احتمالی و حل مشکلات و مرتفع‌سازی نارسایی‌هاست، نه اینکه با مواضع و اظهارات ناامیدکننده خود، فشاری شوند مضاعف بر انبوهی از مشکلات که به دوش دولت‌مردان آینده خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به لزوم همکاری مجلس و رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی، گفت: ناظر به فرمایشات مقام معظم رهبری، تعامل میان مجلس و رییس جمهور منتخب از الزامات حکمرانی مطلوب آینده خواهد بود و ضروری است تا نمایندگان محترم مجلس در شرایط حساس کنونی، مشکلات پیرامون رئیس جمهور را درک کنند و همکاری بیشتری را معمول داشته باشند تا هرچه زودتر کابینه چهاردهم تشکیل شده و به مدیریت کلان کشور بپردازد. رأی مثبت نمایندگان محترم مجلس به منتخبان رییس جمهور باعث می‌شود تا ایشان با قوت و انگیزه مضاعفی در مسیر پر فراز و نشیب توسعه و رفاه عمومی حرکت کند.

کد مطلب: 221208
برچسب ها: دولت چهاردهم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *