۰
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰

هشدار هواشناسی برای وقوع سیل در این استان‌ها

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها در ۴ استان جنوبی کشور صادر شده است‌.
هشدار هواشناسی برای وقوع سیل در این استان‌ها

به گزارش مردم سالاری آنلاین، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح نارنجی برای افزایش بارش‌ها صادر کرده است گفت: پیش‌بینی می‌شود که فعالیت شدید ناپایداری‌های موسمی دوشنبه ۱۵ مرداد و سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند که ممکن است منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:وی ادامه داد: این سامانه پدیده‌های مخاطره‌آمیزی همچون «رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک» در پی دارد که نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس را در بر می‌گیرد.

او گفت: فعالیت سامانه اثرات مخاطره‌آمیزی همچون «سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» به همراه دارد.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه نسبت به «عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع» اقدام شود.

او افزود: همچنین توصیه می‌شود از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها اطمینان حاصل شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی اتخاذ شود.

کد مطلب: 220754
برچسب ها: هشدار هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *