۰
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

احتمال وقوع سیل در این استان‌ها

سازمان هواشناسی برای برخی استان ها هشدار نارنجی صادر کرد.
احتمال وقوع سیل در این استان‌ها
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تداوم فعالیت شدید ناپایداری‌های موسمی آورده است: از شنبه تا یک‌شنبه (۱۳ تا ۱۴ مرداد) وقوع رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل شنبه تا سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۶ مرداد) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت‌های فراساحلی اشاره کرد.

به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین،فعالیت های ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار ن

کد مطلب: 220669
برچسب ها: هشدار هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *