۰
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶

5 نکته مهم که پیش از خرید ورق آهنی باید بدانید

5 نکته مهم که پیش از خرید ورق آهنی باید بدانید

ورق آهن به معنای ورقی است که با استفاده از آلیاژ آهن ساخته می‌شود. یعنی برای ساخت آن، آهن و برخی عناصر دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلف ورق‌هایآهنی در روش‌های تولید و اجزای سازنده با یکدیگر تفاوت دارند و به همین دلیل هر کدام در بخش‌های مختلف صنایعبه کار می‌روند. فرقی ندارد که ورق آهنی شما از کدام نوع است، در هر صورت باید پیش از استعلام قیمت ورق آهنامروز و اقدام به خرید، برخی از نکات را مورد توجه قرار دهیدتا بتوانید از ورق خریداری شده، بهترین استفاده را ببرید.

ما در این مطلب 5 نکته مهم را بررسی کنیم که پیش از خرید ورق آهنی می‌بایست به آن‌ها توجه کنید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

1. بررسی مشخصات و مکان مورد استفاده 

قبل از خرید ورق آهنی، باید بدانید که محصول در کجا و چگونه استفاده می‌شود. نوع محصول و مشخصات آن بایددقیقا با کاربرد آن هماهنگ باشند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در برخی موارد لازم است ورق‌های فولادی، برش داده شوند و برای این کار روش‌های مختلفی مثل برش رول ورق و برش رول به شیت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ضمن، مثلا در مخزن‌سازی به ورقی با قابلیت جوشکاری و انعطاف‌پذیری خوب نیاز دارید. ولی در ساخت چاقو، باید ورق مورد نظرتان استحکام بالایی داشته باشد و در برابر سایش مقاوم باشد. 

برشکاری ورق آهنی بسته به نوع ورق و اندازه و ضخامت آن،با روش‌ها و ابزارهای مختلفی قابل انجام است. مواد فولادی و آلیاژهای آنها نیز متفاوت است. برخی از آلیاژها با دستگاه گیوتین و برخی دیگر با لیزر نتایج بهتری دارند. بنابراین باید حتما پیش از خرید ورق آهنی، مشخصات ورق و نوع کاربرد آن را مد نظر قرار دهید. 

2. بررسی وزن ورق

وزن ورق آهنی یکی از مهمترین عواملی است که در کاربری و کیفیت نهایی محصول اثر می‌گذارد. ورق آهنی می‌تواند توسط دو کارخانه و در یک استاندارد مشخص تولید شود؛ ولی با این حال ممکن است محصول نهایی وزن متفاوتی داشته باشد. این تفاوت به دلیل روش ساخت و میزان رعایت استاندارد مربوط می‌شود. وزن می‌تواند بر معیارهای دیگر ورق آهنی و عملکرد صحیح آن تاثیر بگذارد. بنابراین برای آن‌که مطمئن شوید ورق مورد نظرتان عملکرد درستی دارد، باید وزنی را بخرید که برای کاربرد مورد نظرتان مناسب است. 

3. توجه به بودجه پروژه

با توجه به اینکه کارخانه‌ها و تولیدکنندگان مختلف ورق آهنی را با قیمت‌های تقریبا متفاوتی عرضه می‌کنند، ممکن است شما سردرگم شوید و ندانید که کدام را خریداری کنید. از طرفی، همه افراد به دنبال قیمت ورق آهن با قیمت مقرون به‌صرفه هستند. به طور کلی، قیمت‌های بالاتر به معنای کیفیتبالاتر نیست و شما باید دقیقا چیزی را بخرید که با بودجه شما هماهنگ است و به آن نیاز دارید. برای مثال، وزن بالاتر باعث می‌شود که محصول قیمت بیشتری داشته باشد. ولی ورق سنگین همیشه به معنی کیفیت بیشتر نیست؛ پس بودجه خود را هدر ندهید و چیزی را بخرید که به آن نیاز دارید. 

4.  بررسی بار 

اگر ورق را از یک مرجع قابل اعتماد خریداری کنید، می‌توانید برگه‌های اصالت محصول را بررسی کنید و مطمئن باشید که محصول خریداری شده کیفیت قابل قبولی دارد. برای خریدتمام محصولات آهنی و فولادی، سعی کنید خریدتان را از شرکتی معتبر تهیه کنید که مجوزهای لازم را دارد تا ضمن برخورداری از گارانتی محصولات، از کیفیت و صحت بار هم مطمئن باشید.

ولی اگر برای دفعه اول می‌خواهید از یک تولیدکننده ورق را تهیه کنید یا فروشنده مورد نظر شناخته‌شده نیست، بهتر است نه تنها برگه اصالت کالا را مطالعه کنید، بلکه باید بار را هم به صورت فیزیکی بررسی کنید. در صورت لزوم می‌توانیدمحصول را به آزمایشگاه ارسال کرده و آزمایشات لازم را برای اطمینان از کیفیت آن، انجام دهید. 

چنانچه خودتان تخصص زیادی در این زمینه ندارید، می‌توانید از افراد مجرب کمک بگیرید. گرفتن مشاوره از افرادی که در این کار تجربه زیادی دارند، باعث می‌شود که بتوانید دقیقا ورقی را انتخاب کنید که استانداردهای لازم را دارد و با بودجه و کاربرد مورد نظرتان هماهنگ است.  

5. استعلام قیمت از مراجع معتبر

همانطور که پیش‌تر گفتیم، شما باید حتما با توجه به بودجه و مشخصات مورد نیازتان، محصول را خریداری کنید. ولی ممکن است یک محصول با مشخصات کاملا یکسان، در کارخانه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی عرضه شود. بنابراین استعلام و مقایسه قیمت بسیار مهم است. برای مثال، شما باید ابتدا قیمت ورق a516 را در چند شرکت بررسی کنید و مطمئن شوید که محصول را با بهترین نرخ و کیفیت تهیه می‌کنید.

سخن آخر

ما در این مطلب مهمترین نکاتی که قبل از خرید ورق آهن باید به آنها دقت کنید را توضیح دادیم. تقریبا پس از بررسی این موارد، می‌توانید محصول مورد نظرتان را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید و مطمئن باشید که ورق خریداری شده، متناسب با کاربری مورد نیازتان است.

کد مطلب: 220664
برچسب ها: ورق آهن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *