۰
جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰

اخطار یک امام جمعه به مجلس: رئیس جمهور منتخب را تضعیف نکنید

امام جمعه بجنورد گفت: مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور منتخب را تضعیف نکند، تضعیف یعنی دخالت در کار اجرا، در گذشته مواردی دیده می شد که در کار وزرا، استانداران، عزل و نصب ها دخالت می شد. حق انتخاب وزرا با رییس جمهور است، و اگر دخالت نباشد رئیس جمهور راحت تر امور را پیش می برد.
اخطار یک امام جمعه به مجلس: رئیس جمهور منتخب را تضعیف نکنید
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ کمک به دولت چهاردهم، اهمیت برپایی نماز جمعه و اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی از جمله محورهای نماز جمعه امروز در شهرهای ارومیه، بجنورد، اهواز و ورامین بود.

سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت توجه به مسئله زکات گفت: کشاورزان و افرادی که پرداخت زکات بر آنها واجب است از این مسئله غافل نشوند چرا که زکات از واجبات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

به روایت ایسنا، وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام راحل افزود: برگزاری نماز جمعه یک نعمت است که خوشبختانه بعد از انقلاب در شهرهای مختلف رواج یافته و برپا می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فضیلت برپایی نماز جمعه ادامه داد: نماز جمعه به قدری مهم و با ارزش است که سوره‌ای در این خصوص نازل شده است و در این سوره انسانها به برپایی نماز جمعه دعوت و تاکید شدند. لذا غفلت از حضور در نماز جمعه موجب خسران می‌شود. 

قریشی با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند در نماز جمعه شرکت کنند و امکانات لازم برای حضور عموم مردم را در این آیین عبادی_سیاسی فراهم کنند، افزود: نماز جمعه باید در تراز نظام برپا شود و مسئولان زمینه مشارکت حداکثری را تقویت کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار رئیس مجلس و نمایندگان با رهبر انقلاب گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سفارشات رهبری توجه کنند و کابینه رئیس جمهور منتخب نیز براساس معیارهای رهبری باشد. 

وی با اشاره به حق گوش بر گردن انسان و ضرورت مراقبت از گناهان گوش افزود: انسان نباید به کلمات باطل، توهین به دین و آیات قرآن، تهمت و شایعات گوش دهد چرا که گوش دادن به این سخنان انسان را شریک در این گناهان می‌کند و باید در روز قیامت پاسخگو باشد. 

امام جمعه بجنورد: همه به رییس جمهور منتخب کمک کنیم

رضا نوری امام جمعه بجنورد نیز در نماز جمعه این شهر با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به رئیس جمهور منتخب برای انتخاب کابینه گفت: از سوی دیگر مردم، مسئولان و قوای دیگر نیز باید به رئیس جمهور کمک کنند، این کشتی است که همه ما در آن نشسته ایم و اگر بشکند همه ما ضرر خواهیم کرد.

وی توصیه کرد، مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور منتخب را تضعیف نکند، تضعیف یعنی دخالت در کار اجرا، در گذشته مواردی دیده می شد که در کار وزرا، استانداران، عزل و نصب ها دخالت می شد.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: حق انتخاب وزرا با رییس جمهور است، و اگر دخالت نباشد رئیس جمهور راحت تر امور را پیش می برد.

وی به مسئله غزه نیز اشاره کرد و گفت: اتفاقات غزه باطن نظام استکباری را آشکار کرد همانطور که کربلا بنی امیه را رسوا کرد. غزه یزیدیان زمان را به مردم آشکار کردند، اتفاقات در آن سبب شد تا دنیا نسبت به صهیونیست نفرت پیدا کنند.

نوری به سالروز تاسیس نماز جمعه نیز اشاره کرد و افزود: نماز جمعه تقوا را در جامعه اسلامی ترویج می دهد، آسیب ها را از بین می برد، مردم را به وحدت و یکدلی دعوت می کند. نماز جمعه بصیرت آفرین است و دشمن شناسی در آنجا مطرح می شود.

امام جمعه ورامین: انقلاب اسلامی بزرگترین ثمره حرارت عاشورا است

امام جمعه ورامین هم در خطبه های نماز جمعه گفت: اولین خونخواهان امام حسین علیه السلام ایرانی ها بودند و وقتی خبر این واقعه به منطقه سیستان رسید این مردم غیرتمند قیام کردند و در تاریخ ثبت شد.

مجتبی عزیزی افزود: انقلاب اسلامی قطعا بزرگترین ثمره حرارت عاشور است و کفن پوشان این دیار بدون سلاح و پشتوانه در برابر یک حکومت مستبد ایستاد، بخاطر الگو برداری از این قیام است و امروز هم اگر کوچکترین خدشه ای به انقلاب اسلامی وارد شود این مردم بازهم با توجه به حرارتی از قیام سید الشهدا )ع( دارند، به میدان خواهند آمد.

عزیزی با اشاره به ۵ مردادماه سالروز اقامه نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه بزرگترین شبکه ارتباطی در کشور است چرا که شاهد هستیم بیش از ۹۰۰ شهر، بخش و روستا از این فرصت بهره مند هستند و امتداد حجت خداست و اتحاد آن محور جبهه توحید است و تقویت آن قطعا در همین موضوع صدق خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان ورامین ادامه داد: اتحاد در نماز جمعه دشمنی ها را از بین می برد و تالیف قلوب در نماز جمعه به بهترین شکل قابل انجام است و خدا به واسطه این اتحاد قلب ها را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی تضعیف نماز جمعه را تضعیف جبهه حق و توحید دانست و گفت: اطاعت از رسول خدا در قرآن اشاره شده است و در خصوص نماز جمعه نیز اگر این سنگر خدای ناکرده دچار تضعیف و مشکل شود خسارات آن به سایر قسمت های جامعه تسری پیدا خواهد کرد لذا سلسله امامت یک خط ممتد برای اجرای درست تمدن اسلامی می باشد.

عزیزی ادامه داد: اتحاد، که نماز جمعه تبلور و تجلی آن است فقط به دنبال صرف برگزاری یک نماز جمعه در یک شهر نیست و باید این سلسله به دنیا صادر شود  و آنچه این حلقه ها را به هم متصل می کند نهاد نماز جمعه است و نباید به واسطه عملکرد شخص گروهی این نخ تسبیح خدشه ای ببیند و هم افزایی و اتحاد نماد این نهاد مقدس می باشد.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: نماز جمعه منشا حیات طیبه و زندگی توحید محور است و در نماز جمعه ذکر خدا ترویج پیدا می کند و باید از امام راحل یک تشکر ویژه کرد که این بنا را نهاد و از امام خامنه ای بابت عنایت به این سنگر و تشویق ها و تذکرات ایشان به این سنگر تشکر نمود.

امام جمعه اهواز: محور مقاومت اراده کند، چیزی به اسم رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند

سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور در ۵ مردادماه گفت: دشمن تلاش می‌کند در اضلاع پنج‌گانه عملیات روانی، مومنان را ناامید کند؛ این عملیات‌ها شامل افسرده‌سازی مردم، ایجاد یاس و ناامیدی، ارعاب و وحشت‌انگیزی، تبدیل امید به آینده به یاس و ایجاد اضطراب در جامعه است و در مقاطع مقابل، نماز جمعه ماموریت ایجاد نشاط، امید، آرامش، حماسه و عزت ملی را انجام می‌دهد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: نماز جمعه اگر نماز جمعه باشد می‌تواند مشکلات عدیده مردم را حل کند. دشمن با مشاهده نماز جمعه بااقتدار، ناامید می‌شود و یکی از مولفه‌های اقتدار در کشور جمهوری اسلامی همین نماز جمعه است‌.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و پیش‌بینی روند کاهشی جمعیت در ۳۰ سال آینده، افزود: افزایش جمعیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به هفته بهزیستی گفت: در سال‌های عمر شهید رئیسی، اقدامات زیادی در کمیته امداد و بهزیستی انجام شد.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در ۷۶ سال گذشته ۱۳ جنگ را پشت سر گذاشته است و تمام جنگ‌ها هم با توافق سیاسی تمام شده و رژیم اسرائیل با تثبیت برتری نظامی، از صحنه فرار کرده است. جنگ غزه تنها جنگی است که رژیم صهیونیستی بعد از ۹ ماه هنوز نتوانسته است در آن به اهداف خود برسد و این، در سایه انقلاب اسلامی است.

موسوی‌فرد گفت: امام خمینی(ره) فرمود ما انقلاب را صادر می‌کنیم؛ این به این معنی نیست که ما به آنجا می‌رویم بلکه فرهنگ انقلاب را صادر می‌کنیم. مردم غزه می‌گویند اگر غزه در جنگ موفق نشود، مانند حادثه کربلا است یعنی یک نفر از مردم غزه زنده نخواهند ماند و این گفته آن‌ها برگرفته از درس‌های عاشورا است.

وی افزود: اگر جنگ کنونی با این وضعیت به پایان برسد، رژیم اسرائیل فردای آن روز سقوط می‌کند و در دوره طولانی فقدان دولت قرار می‌گیرد بنابراین رژیم صهیونیستی ادامه حیات خود را در ادامه جنگ می‌داند هر چند هزینه‌های سنگین را متحمل شود.

امام جمعه اهواز گفت: در جمعه گذشته داشتند هجمه‌های سنگین را افزایش می‌دادند که حمله پهپادی به تل آویو از سوی یک کشور مسلمان، نشان داد که اگر رژیم صهیونیستی جنگ را ادامه دهد دامنه جنگ گسترش می‌یابد و کل محور مقاومت را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: 220247
برچسب ها: دولت چهاردهم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *