۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵

اف‌بی‌آی: ضارب ترامپ درباره ترور جان اف کندی تحقیق کرده بود

توماس مایکل کروکس در جریان تجمعی در باتلر، پنسیلوانیا در ۱۳ ژوئیه به سمت ترامپ شلیک کرد که به گوش او اصابت کرد و این رئیس جمهور سابق آمریکا که نامزد جمهوریخواهان در انتخابات است، جراحت سطحی برداشت.
اف‌بی‌آی: ضارب ترامپ درباره ترور جان اف کندی تحقیق کرده بود

«کریستوفر رای» رئیس اف‌بی‌آی به قانون‌گذاران آمریکایی گفت، «توماس مایکل کروکس» مهاجم مظنون به ترور نافرجام، قبل از شلیک به روی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اوایل ماه جاری، درباره ترور جان اف کندی تحقیق کرده بود.

این مرد مسلح ۲۰ ساله با شلیک از پشت بامی که سرویس مخفی به طور غیرقابل توضیحی از آن محافظت نکرده بود، قبل از اینکه تک تیراندازان سرویس مخفی به او شلیک کنند، یک نفر از حاضران را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد.

کریستوفر رای روز چهارشنبه در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت بررسی اف بی آی از کامپیوتر کروکس نشان داد که او در ۶ ژوئیه، همان روزی که برای شرکت در گردهمایی ترامپ ثبت نام کرده بود، تحقیق در مورد ترور جان اف کندی را آغاز کرده بود.

ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» شکایتی علیه «کامالا هریس» به کمیسیون انتخابات آمریکا ارائه کرد.

او با اشاره به لی هاروی اسوالد، مرد مسلحی که متهم به تیراندازی به کندی در سال ۱۹۶۳ بود، گفت: «او در گوگل جستجو کرد که "اسوالد چقدر از کندی دور بود"».

رای گفت: «این جستجویی است که آشکارا از نظر وضعیت ذهنی او مهم است.»

شهادت کریستوفر رای انگیزه کروکس از اقدام به ترور را روشن نمی کند.

 رئیس اف بی آی اصرار داشت که تیرانداز با هیچ همدست یا فرد دیگری در تماس نبوده و در مورد تمایلات سیاسی او گمانه زنی نکرده است.

رای گفت، قبل از اینکه کروکس روی ترامپ متمرکز شود، «به طور کلی جست‌وجوهای زیادی از شخصیت‌های عمومی انجام داد» و هشدار داد که «به صراحت، زمان خطرناکی است که یک مقام دولتی برجسته باشید.»

او در مورد تعداد تک تیراندازان سرویس مخفی در این تجمع اظهار نظر نکرد و همچنین در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه این آژانس برخی از کارکنان را از تیم امنیتی ترامپ قبل از این رویداد خارج کرده بود، اظهار نظری نکرد.

با این حال، کریستوفر رای فاش کرد که کروکس در سه نوبت از سایت باتلر بازدید کرد و در روز تجمع، تنها دو ساعت قبل از اینکه ترامپ روی صحنه برود، «پهپادی را در اطراف منطقه به پرواز درآورد.»

به گزارش راشا تودی، جمهوری خواهان به شدت از سرویس مخفی انتقاد کرده اند که نتوانسته است نقطه دید کروکس را در پشت بام ایمن کند، علیرغم اینکه حدود ۱۵۰ متر از صحنه فاصله دارد. سرویس امنیتی همچنین به دلیل نادیده گرفتن گزارش ها مبنی بر خزیدن کروکس مسلح به روی پشت بام، آن هم دقایقی قبل از شلیک کردن، مورد انتقاد قرار دارد.

کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی آمریکا روز سه‌شنبه، یک روز پس از آنکه به کمیته نظارت گفت مسئولیت «مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر» را بر عهده گرفت، استعفا داد.

کد مطلب: 220183
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *