۰
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای شب‌های محرم

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای شب‌های محرم تشریح شد.
تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای شب‌های محرم
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در آستانه محرم تمهیدات ترافیکی این دهه را تشریح کرد.

بنابر گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شریفی روز شنبه در این خصوص گفت: در این ایام عزاداران تا پاسی از شب بیرون هستند وبیشتر تردد مردم شب هنگام اتفاق می افتد.

وی افزود: رانندگان حتما قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم بودن چراغ ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ شریفی گفت: چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو خراب باشد جزو نقص فنی محسوب شده و طبق جدول تخلفات حادثه ساز به راننده نمره منفی تعلق می گیرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: عابرین پیاده نیز به پاس و احترام این ایام پوشش تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می گیرند که رانندگان می بایست به این موضوع توجه داشته و تردد های عابرین پیاده را به دقت بررسی و رویت نمایند تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: رانندگان بویژه در این ایام همکاری لازم را با پلیس راهور تهران بزرگ که جهت نظم دهی خودروها و مروب پارک نمودن وسایل نقلیه در اطراف تکایا و حسینیه ها مستقر هستند داشته باشند.

به گفته سرهنگ شریفی، رانندگی با سرعت مطمئنه نیز در این ایام بیشتر مورد تاکید پلیس است چرا که احترام به قانون و رعایت سرعت ها می تواند جلوی بسیاری از حوادث و تصادفات را مخصوصا در شب ها بگیرد.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین مراقب تردد کودکان در اطراف هیئت ها و مساجد در این ایام باشند چرا که قد و قواره آنان از دیگران کوتاه تر است و کمتر در معرض دید شما هستند و بیشتر می بایست مراقب رفت و آمد و حضور آنان باشید.

سرهنگ شریفی اظهار کرد: پای ثابت تردد در ایام محرم موتورسیکلت سواران هستند که بیشترین آمد و شدها را به تکایا و هیئات مذهبی دارند از این رو باید بیشتر از دیگر کاربران ترافیکی قوانین و مقررات را رعایت کرده و مراقب تردد عابرین پیاده باشند.

وی افزود: البته این ترددها در همه ایام توسط موتورسواران وجود دارد اما در شب های محرم به جهت اهمیت موضوع، موتورسواران بیشتر باید ترددهای خود را کنترل و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

سرهنگ شریفی گفت: چراغ های موتورسیکلت نیز همانند خودروها باید سالم باشد و هیچ فرقی بین آنها نیست چرا که می بایست موتورسوار دید بهتری به اطراف خود داشته باشد و همچنمین دیگران نیز بتوانند شما را بیشتر و بهتر ببینند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این نیست که بگوییم اطراف تکایا و هیئات مذهبی نور کافی برای ترددها وجود دارد، بلکه حتما موتورسواران می بایست چراغ این وسیله نقلیه را روشن کنند تا بتوانند دید بهتری به محیط داشته و دیگران نیز بتوانند شما را از دور ببینند تا از تصادفات با این اقدام جلوگیری کنند.

کد مطلب: 219118
برچسب ها: پلیس راهور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *