۰
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳

علی اف به پزشکیان تبریک گفت

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.
علی اف به پزشکیان تبریک گفت

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

به نقل از ایسنا در ادامه این پیام آمده است: ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

علی‌اف افزود: امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشورهای ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت ها و کشورهای خود و گسترش همکاری های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.

وی همچنین از رئیس جمهور منتخب ایران دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب بهترین آرزوهای خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های مسئولانه آینده‌ را در راه سعادت ملت دوست و برادر ایران دارم.

کد مطلب: 219084
برچسب ها: الهام علی‌اف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *