۰
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵

کنایه تند جهانگیری به بانیان وضع موجود

معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم نوشت: با توهم بانیان وضع موجود نه می‌توان تحریم را رفع کرد و نه معیشت مردم را بهبود بخشید.
کنایه تند جهانگیری به بانیان وضع موجود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم، در کانال تلگرامی خود نوشت:

گذشته چراغ راه آینده است. برای آینده ایران دو تفکر رقابت می کنند: تفکری که بانی وضع موجود و تشدید تحریم‌ها و تهدیدهاست و تفکری که می‌خواهد ایران را از این مخمصه خارج کند.

در دهه ۹۰ شاخص‌های اصلی اقتصادی به جز سال های ۹4، ۹۵ و ۹۶ خوب نیست ولی بالاترین نرخ رشد اقتصادی و پائین ترین نرخ تورم هم متعلق به همین سال‌هاست (رشد اقتصادی ۱۴% و تورم ۸/۶ %). تفاوت سال های سخت‌تر با سال‌های دیگر، در تحریم است: تحریم فروش نفت، تحریم بانکی در جابجایی پول، تحریم حمل‌ونقل دریایی و بنادر، تحریم بیمه‌ها و ... . تحریم عامل ایجاد یا تشدید همه مشکلات اقتصادی است.

حال، دکتر پزشکیان آمده است؛ کسی که تحریم را نعمت نمی‌داند، تیم قوی دیپلماتیکی با اوست که قدرت مذاکره با دنیا و حتی واضعان تحریم را دارد و در داخل هم از قدرت اجماع‌سازی برای حل مسائل برخوردار است، با انتخاب او می توان امیدوار بود که هم ایران هراسی و تحریم به ایران دوستی و تعامل تبدیل شود و هم چرخه اقتصادی کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

با توهم بانیان وضع موجود نه می‌توان تحریم را رفع کرد و نه معیشت مردم را بهبود بخشید.

کد مطلب: 218740
برچسب ها: اسحاق جهانگیری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *