۰
سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰

دروغ نفتی در مناظرات انتخاباتی به روایت حسن روحانی

رئیس دولت دوازدهم گفت:می‌گویند الان به ۱/۵ میلیون بشکه رسیده است. خب صادرات نفت و فرآورده در دوره ما از ۱/۵ میلیون بشکه بیشتر بوده است و حتی صادرات نفت خام هم حدود یک میلیون بشکه بوده است. این هم از دروغ‌هایی است که مرتب تکرار و گفته می‌شود.
دروغ نفتی در مناظرات انتخاباتی به روایت حسن روحانی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در مناظره‌ها مدعی شده‌اند که صادرات نفت در پایان دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده و الان به ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

پاسخ حسن روحانی:

راجع به صادرات نفت در مناظره و سخنرانی‌ها دروغ می‌گویند. می‌گویند صادرات نفت در دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. درحالیکه صادرات نفت در آغاز سال ۹۹ به خاطر کرونا در دنیا متوقف شد و حتی قیمت نفت به ۲۰ دلار و در بعضی کشورها به منهای ۳ دلار رسید. به کشتی‌ها ۳ دلار اضافه می‌دادند برای اینکه نفت را ببرند. شرایط بحرانی خاصی در آغاز سال ۹۹ بود. اصلاً در ۳ ماه اول سال ۹۹ صادرات و واردات نبود، همه مرزها بسته شده بود. در عین حال در آخر سال ۹۹ صادرات نفت ما ۹۸۹ هزار (نزدیک به یک میلیون) بشکه و فرآورده‌ها حدود ۶۰۰ هزار بشکه بوده است. می‌گویند الان به ۱/۵ میلیون بشکه رسیده است. خب صادرات نفت و فرآورده در دوره ما از ۱/۵ میلیون بشکه بیشتر بوده است و حتی صادرات نفت خام هم حدود یک میلیون بشکه بوده است. این هم از دروغ‌هایی است که مرتب تکرار و گفته می‌شود.

کد مطلب: 218460
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *