; ?>; ?> تری دی پنل چیست و انواع آن کدام است؟ - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱

تری دی پنل چیست و انواع آن کدام است؟

تری دی پانل‌ های پیش‌ ساخته، از دسته نوآوری‌ های ساختمانی و معماری هستند که نقش مهمی در بهبود ظاهر سقف، دیوارها و همچنین فضاهای داخلی ایفا می‌ کند. این نوع از پانل ها به‌ دلیل ویژگی‌ های کاربردی، زیبایی و عملکردی که دارند، برای معماری و طراحی های داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
تری دی پنل چیست و انواع آن کدام است؟

تری دی پانل‌ های پیش‌ ساخته، از موادی مانند ام دی اف، چوب، پی وی سی،  فایبر گلاس یا پلی استر ساخته می‌ شوند. این مواد ها از مقاومت بالا و انعطاف‌ پذیری بسیاری برخوردار هستند، که امکان استفاده و دوام و طولانی‌ مدت را به آن ها می دهد.

این محصولات پیش ساخته، به طور اجزای آماده‌ ای تولید می‌ شوند، که در محل نصب به یکدیگر اتصال داده می‌ شوند. این ویژگی امکان نصب سریع‌ تر و آسان‌ تر را برای پانل ها فراهم می‌ سازد و از زمان و هزینه کمتری نسبت‌ به روش‌ های ساخت سنتی هم برخوردار است.

همان‌ طور که گفته شد، نصب تری دی پانل‌ ها بسیار ساده است و به کارهای سنتی ساختمانی نیازی ندارند. این پانل ها به‌ دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضربه و آب، احتیاجی به نگه‌ داری و تعمیرات کمتری دارند. به‌ صورت کلی تری دی پانل‌ های پیش‌ ساخته با ترکیب به منحصر به‌ فرد، به‌ عنوان یکی از بهترین راهکارها برای تزیین و بهبود دیوارها و سقف‌ ها محسوب می شود.

ویژگی های تری دی پانل

تری دی پانل‌ های پیش ساخته، محصولاتی هستند که از ویژگی و مزایای بسیاری برخوردار می‌ باشد. در این قسمت قصد داریم شما را با چند مورد از ویژگی‌ های این محصول آشنا کنیم.

  • تولید پانل‌ ها در کارخانجات و نصب آن‌ ها، موجب کاهش هزینه‌ ها و همچنین سرعت بالای آن می‌ شود.
    تری دی پانل ها به‌ دلیل این‌ که با دقت بالایی تولید می‌ شوند، موجب افزایش کیفیت نهایی ساختمان‌ ها نیژ می شوند.
    استفاده از مواد پیش‌ ساخته در طول تری دی پانل، موجب کاهش مصرف انرژی می‌ شود.
    این محصول به‌ دلیل این‌ که از انعطاف‌ پذیری بالایی در طراحی برخوردار است، امکانات متنوعی را برای سازندگان نیز فراهم می‌ کند.
    بعضی از تری دی پانل‌ های پیش‌ ساخته، از ویژگی‌ هایی همچون عایق صوتی و حرارتی برخوردار هستند، که موجب بهبود کیفیت زندگی در داخل ساختمان‌ ها می شود.
    یکی دیگر از مزایای این محصولات پیش‌ ساخته، استحکام و مقاومت بالای آن می‌ باشند.

کاربرد استفاده از تری دی پانل

این دسته از محصولات ساختمانی، به عنوانی یک روش نوین و کار آمد در صنایع ساختمانی، در پروژه ها و کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به برخی از کاربرد های این محصول پیش ساخته اشاره خواهیم داشت.

تری دی پانل ها، به عنوان دیوار های خارجی و داخلی ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این پانل ها بخاطر نصب راحت و سریع و همینطور برخورداری از خصوصیات عایقی، یک گرینه مناسب برای مسکن ها به حساب می آیند.

در ساختمان های ارادی و تجاری هم، این محصول برای تقسیم بندی فضا و همچنین دیوار های داخلی استفاده می شود. علاوه بر این ها این محصول پر کاربرد، در مکان هایی چون ساختمان های صنعتی و کارخانه جات ها هم استفاده می شوند.

 

آشنایی با انواع تری دی پانل ها

تری دی پانل ها، همانطور که گفته شد، به عنوان یکی از نو آوری های برجسته در صنعت های ساختمانی به شمار می آیند. این محصولات پیش ساخته، از دو نوع دیواری و سقفی برخوردار است که هر کدام از ویژگی و کاربرد های مخصوصی برخوردار هستند. در این بخش با انواع تری دی پنل نیز آشنا می شوید.

تری دی پانل دیواری:

تری دی پانل های دیواری از جمله محصولاتی هستند که به بهبود ظاهری دیوار ها در فضاهای داخلی شناخته می شوند. از مواد های ساخته می شود که دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشد. این تری دی پانل ها با طرح ها و الگوهای گوناگونی در بازار  ها وجود دارند. تری دی پانل های دیواری، در دو نوع باربر و غیر باربر وجود دارند.

از تری پانل دیواری باربر، به عنوان یک دیوار برشی استفاده می کنند. این نوع از پانل ها، از ضخامت بسیاری برخوردار هستند. چگالی عایق این محصول، حدود 15 کیلو گرم بر متر مکعب می باشد. پانل های غیر باربر: این دسته از پانل ها هم، اکثرا در انواع سازه ها مانند: سازه های بتنی و فولادی استفاده می شوند. همچنین، پانل های غیر باربر، به عنوان یک دیوار جداکننده در فضا ها هم استفاده می شوند.

تری دی پانل سقفی:

این نوع از تری دی پانل ها هم، از مواد هایی مانند پلی استر و فایبر گلاس ساخته می شوند. همچنین این مواد ها از انعطاف پذیری بالای و مقاومت بسیار در برابر ضربه ها برخوردار هستند.  بسیاری از تری دی پانل های سقفی، از خواص عایق بندی برخوردار هستند، که می توانند در کنترل دما و صدا در محیط کمک بسیاری داشته باشند.

قیمت تری دی پانل

قیمت روز تری دی پانل ها ، بستگی به مواد تولید شده در محصول، ضخامت، برند و کیفیت کالا و همچنین نوع و شرایط آن در بازار بستگی دارد. قیمت تری دی پنل سقفی هم نسبت به ضخامت و طول عرض فرق می کند.

سخن پایانی

تری دی پانل ها، با ترکیبی منحصر به فر و کاربردی، در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در کل این پانل ها، ابزار هایی می باشند که به ما این امکان را می دهند تا با استفاده از سلیقه و خلاقیت خود، فضای مناسبی را را ایجاد کنیم.

کد مطلب: 217160
برچسب ها: ساختمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *