وی ادامه داد: به هیچ وجه قصد نداریم فضای صنعت را تلخ و سیاه نمایش دهیم، اما شاهد آن هستیم سیاستهای راهآهن برخلاف برنامههای توسعه و منویات رهبری بوده و شاهد سقوط صنعت هستیم و آمارها چه به لحاظ کیفی و چه کمی نشان دهنده رشد صنعت نیست.
دبیر انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی گفت: در سه سال گذشته در حالی که بخش حمل و نقل ریلی افت کرده، بخش جادهای رشد سریع داشته است، بطوریکه سال گذشته بار جادهای حدود ٩ درصد رشد و بار ریلی ۴ درصد افت کرده و این آمار برخلاف سیاستهای برنامههای توسعهای است.
وی افزود: راهآهن مدعی است که واگن باری نیاز نداریم و در تضاد برنامههای توسعهای کشور است.
چرا که در برنامههای توسعه بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی تاکید شده و طبق این برنامه سهم حمل و نقل ریلی باید تا ٣٠ درصد و در بخش مسافر ٢٠ درصد افزایش یابد اما الان در بخش باری شاهد نزول آمار هستیم و در سه سال اخیر به ٧ درصد کاهش پیدا کرده است و سهم تردد مسافری در بخش ریلی بدون افت و رشد مانده و سهم حدود ١.۵ درصدی دارد.
نظری با بیان اینکه در بخش سرمایهگذاری در صنعت ریلی توقف کردیم و دیگر سیاست توسعهای نداریم، اظهار داشت: یک واگن ٢۴ تن وزن دارد و قیمت هر تن قراضه ٢٠ میلیون تومان است و اگر همین الان نسبت به اسقاط واگن اقدام کنیم سود بیشتری از آن داریم چراکه راهآهن به طور مرتب با بهانههای مختلف جلوی تردد واگنها را میگیرد. قیمت یک واگن قراضه به ۵٠٠ میلیون تومان میرسد که سپرده گذاری آن در بانک سالانه ١۵٠ میلیون سود میدهد این در حالی که در این شرایط سود ناشی از تردد این واگن در طول یک سال تنها ۶٠ الی ٧٠ میلیون سود دارد.