به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارتنیوز، اولین نشست خبری شرکت تاو آویژه پارس، مجری خدمات CIP فرودگاه بینالمللی امام خمینی«ره»، طی هفته جاری برگزار شد. مدیران این مجوعه درباره تأثیر خدمات CIP بر رضایت مسافران، سخنرانی کردند.
به گفته مدیران این مجوعه، برای آرامش و راحتی مسافران خدماتی نظیر ویزا، رجیستر موبایل، گرفتن ارز دولتی و ارز مسافرتی، گرفتن ویلچر، پذیرایی ویژه با کیفیت بالا و ... ارائه میشود تا مسافران تجربه خوبی از سفر داشته باشند.
این مجوعه از ابتدای تأسیس تا به امروز، مورد حمایت و اعتماد شهرک فرودگاهی قرار داشته، ولی از سوی سایر سازمانها بیشتر حمایت معنوی صورت گرفته است.
برای سرمایهگذاری بخش خصوصی، باید طرح و ایده مطرح شود و طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان همکاری خوبی رقم زد.
حامد احتسابی، رئیس هیئت مدیره شرکت تاو آویژه پارس، در پاسخ به خبرنگار تجارتنیوز درباره بالا بودن قیمت خدمات CIP و تأثیر آن بر اقبال عمومی مردم برای استفاده از این خدمات گفت: این شرکت به نسبت سایر لانچهای جهان، خدمات منحصر به فردی ارائه میدهد. قیمت سه میلیون و 200 هزار تومانی برای استفاده از این بخش، با توجه به کیفیت بالای خدمات، بسیار ناچیز محسوب میشود. اغلب لانچهای دنیا، چنین خدماتی را برای مسافران فراهم نمیکنند، در حالی که قیمت خدمات آنها معمولاً بین 70 تا 105 دلار است.
او ادامه داد: مسافرانی که از این بخش استفاده میکنند افرادی نظیر تجار، شخصیتهای معروف و ... هستند که باید برای چنین مسافرانی، خدمات ویژه و همینطور بهترین غذاها با بهترین کیفیت، فراهم شود و همین موضوع باعث شد مسافران رضایت 97 درصدی از خدمات CIP داشته باشند.
مجید باقری، مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس، به تجارتنیوز گفت: این قیمت برای دهکهای پایین جامعه بسیار قیمت بالایی محسوب میشود، ولی برای افرادی که دائما به خارج از کشور سفر میکنند و حتی در مقایسه با CIP سایر کشورها، اصلا قیمت بالایی نیست. حداقل خدمات در سایر کشورها 70 دلار است؛ با قیمت دلار 60 هزار تومانی در داخل، میتوان قیمت حدأقل خدمات در سایر کشورها را حدود چهعر میلیون و 200 هزارتومان در نظر گرفت. این بخش، صفر تا صد خدمات را برای مسافر از لحظه ورود تا پای پلکان هواپیما ارائه میدهد.
وی درباره حمایت ار سوی دولت از زمان تأسیس تا به امروز تصریح کرد: نمیتوان گفت که اصلا کمکی نشده است. به طور مثال، شهرک فرودگاهی در ابتدای فعالیت این شرکت، با اعتماد کردن، به این مجموعه کمک کرد. حمایت معنای متعددی دارد؛ حمایتهای معنوی ازسوی مدیران مجموعههای مختلف صورت گرفته، ولی در سایر مباحث حمایت کمتر بوده است.
او درباره جذب سرمایهگذار از بخش خصوصی توضیح داد: بحث جذب سرمایهگذار، یک بحث پیچیده است. اول باید طرح و ایده طی جلسات متعدد بررسی شود در صورت تفاهم، همکاری صورت میگیرد.
بر این اساس میتوان گفت، خدمات CIP برای قشر خاصی از افراد جامعه در نظر گرفته شده افرادی نظیر تجار و شخصیتهای معروف، در این دسته قرار میگیرند. هزینه خدمات این بخش برای افراد دهک پایین جامعه بالا محسوب میشود ولی برای مسافران خارجی و قشر خاصی از جامعه، نهتنها بالا نیست، بلکه نسبت به خدمات ارائهشده بسیار ناچیز به حساب میآید.