۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵

از کجا فرش عمده بخرم ؟

خرید فرش عمده فقط در صورتی رخ می‌دهد که افراد مایل به راه‌اندازی کسب‌وکار باشند. برای داشتن اطلاعات جهت شروع فروش فرش نیاز به گرفتن مشاوره از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید فرش ماشینی یا جمع‌آوری مشخصات عمده درباره فرش دارید.
از کجا فرش عمده بخرم ؟

خرید عمده ی فرش ماشینی یکی از پرطرفدارترین راه‌های کسب درآمد در ایران است. این یک امر طبیعی محسوب می‌شود که در کشوری با سابقه چندین هزارساله در عرضه و تولید فرش در دنیا، تقاضای راه‌اندازی کسب‌وکار در این حوزه زیاد باشد. به همین دلیل در ادامه این مطلب اطلاعات کافی را جهت خرید عمده فرش در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نکاتی که باید در خرید عمده فرش رعایت کنید!

این موضوع بسیار شفاف است که خرید فرش عمده، اکثرا از طریق کارخانه‌های تولید فرش ماشینی شکل می‌گیرد. اما این نکته را باید در نظر داشت که همیشه امکان خرید عمده فرش بدون واسطه و مستقیم در دسترس نیست.

یک روش غیرمستقیم برای خرید عمده فرش وجود دارد که توسط دلال‌ها صورت می‌گیرد. به این روش خرید، خرید غیر مستقیم با باواسطه می‌گویند که اغلب برای خرده فروش سودآور نیست. برای جلوگیری از این اتفاق، چند نکته است که باید به آن توجه کنید.

بسیاری از دلال‌ها در بیشتر مواقع غیرقابل اعتماد نیستند، بلکه به‌شکلی نوعی متخصص در شناخت بازار فرش و همچنین خود فرش محسوب می‌شوند. بنابراین، می‌توانید با ایجاد ارتباط مطمئن از دانش این افراد برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

حتما این نکته را در نظر داشته باشید به کارخانه‌ها و شرکت‌هایی مراجعه کنید که سابقه فروش نمایندگی برند یا محصول خود را داشته‌اند.

قبل‌از خرید حتما به نمایشگاه‌های فرش که در طی سال تشکیل می‌شوند سر بزنید تا به‌شکل حضوری بتوانید با صاحبین این شرکت‌ها یا متخصصان آن‌ها دیدار داشته باشید و مشورت بگیرید.

برای استعلام قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه از شرکت‌های گم‌نام و نامعتبر استعلام نگیرید؛ زیرا ممکن است فرش‌هایی که به شما عرضه می‌شود از کیفیت پایینی برخوردار باشند یا به‌عنوان محصولات مانده در انبار شناخته شوند.

چه طرح و نقشی را برای خرید فرش عمده انتخاب کنید؟

کارخانه‌های بسیاری در کاشان مشغول بافت و تولید انواع فرش‌ها هستند که فرش‌های آن‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و همین امر باعث سردرگمی خرده‌فروشان در انتخاب طرح و نقشه فرش می‌شود.

فرش هم مانند هر محصول دیگر بیشتر وقت‌ها طبق سلیقه مشتری یا روند ترندی دنیا تولید می‌شود. برای مثال، فرش کاشان طرح افشان گل رز در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار بود؛ زیرا طراحی خاص این سبک، برای مشتری این امکان را فراهم می‌کرد تا فرش خریداری‌شده خود را با دکوراسیون به‌راحتی ست کند.

در واقع می‌توان گفت که در سال‌های اخیر طراحی فرش از اهمیت بیشتری نسبت به رنگ آن برخوردار بوده است. اما امروزه انتخاب فرش‌ها، بیشتر به سمت رنگ‌های نود و خنثی رفته و می‌توان دید تاثیر رنگ در دکوراسیون‌های منزل بالا رفته است.

به‌طور کلی انتخاب‌کردن فروش فرش برای راه‌اندازی یک کسب‌وکارو جدید نیاز به تخصص بالایی دارد. در گذشته داشتن تجربه و سپری‌کردن زمان در بازار برای ورود به این حرفه کافی بود. اما درحال‌حاضر داشتن دانش در این حوزه حرف اول را می‌زند.

گرفتن مشاوره از افرادی که در این حوزه فعالیت جدی و رو به رشدی دارند، امری بسیار مهمی است و قبل‌از شروع خرید فرش عمده، این کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید از تولید کنندگان بزرگ ماشنی به چه‌‌شکل است؟

بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان فرش ماشینی که سابقه طولانی در عرضه انواع فرش‌ها به بازار دارند، فرش‌های خود را به‌صورت نمایندگی به خرده‌فروشان واگذار می‌کنند. عمده فروشی فرش در کاشان و تهران بسیار متداول است.

تنوع بسیار زیاد طرح و نقش در فرش‌ها، فروشندگان بسیاری را به فروش فرش عمده ترغیب کرده است که هرکدام از آن‌ها در حوزه خاصی از فرش فعالیت می‌کنند.

درست است که برای فروش بیشتر فرش، پیشنهاد می‌کنند از تنوع بالایی در خرید فرش‌ها استفاده کنید؛ اما این نکته را در نظر بگیرید که بسیاری از خریداران اطلاعات کافی در رابطه با طرح و نقش فرش ندارند و ارائه طرح‌های بی‌شمار به آن‌ها، باعث سردرگمی در انتخاب مشتری شده و خرید را برایشان سخت می‌کند.

پس توجه داشته باشید از شرکت‌هایی خرید کنید که روند سلیقه‌سازی بازار را در دست دارند و تولیدات خود را به نقشه‌های خاصی محدود می‌کنند.

برای خرید از تولید‌کنندگان فرش ماشینی اغلب می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت‌ها سر بزنید و با قسمت نمایندگی فروش آن‌ها تماس بگیرید. برخی از این شرکت‌ها شرایط خاصی برای فروش دارند که مهم‌ترین آن، خرید نقدی است.

اغلب این شرکت‌ها به‌شکل اقساطی فرش‌های خود را به‌فروش نمی‌رسانند و اگر این‌کار را انجام دهند، تحت شرایط خاصی این امکان را در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهند.

قیمت فرش بسته به تراکم و شانه یا طرح و نقش و سایزبند‌ی‌ها متغیر است. اما به‌شکل کلی کارخانه‌های تولید فرش ماشینی با 20 یا 30درصد سود، فرش‌ها را به‌شکل عمده به خرده‌فروش‌ها عرضه می‌کنند.

نکته مهمی که خرده‌فروشان باید به‌ آن توجه کنند این است که در روند خرید، نیاز به این نیست که از هر طرح، رنگ‌ها و اندازه‌های آن را خریداری کنند. به‌جای آن می‌توانند با گرفتن کاتالوگ طرح‌ها از کارخانه، فقط یک‌سری فرش خریداری کنید و با نشان‌دادن همان کاتالوگ به مشتری خود در صورت لزوم همان رنگ و اندازه را به کارخانه سفارش دهید.

برای ارسال فرش‌های خریداری‌شده شما از تولید‌کنندگان و کارخانه‌ها، هزینه انتقال فرش‌ها به فروشگاهتان برعهده شما خواهد بود. کارخانه‌ها معمولا هزینه ارسال را پرداخت نمی‌کنند.

جمع‌‌بندی

کسب درآمد در حوزه فرش یک فرآیند بدون ریسک محسوب می‌شود. زیرا در ایران، ما با بسیاری از افراد سروکار داریم که استفاده از فرش در منزل‌شان به یک اجبار تبدیل شده‌است. به همین دلیل در این فرآیند کافی‌است طبق سلیقه و نیاز مشتری عمل کنید.

در این راستا کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر بسیاری در تهیه و تولید فرش‌های باکیفیت و مرغوب فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید با خرید فرش عمده از آن‌ها، کسب‌وکار خود را در حوزه فرش شروع کنید.

این کار در صورتی برای شما امکان‌پذیر است که با داشتن اطلاعات کافی در این حوزه اقدام به خرید و راه‌اندازی فروشگاه خود کنید. برای کسب اطلاعات و قیمت فرش می‌توانید از طریق گرفتن مشاوره از سایت فرش کاشان اقدام کنید.

کد مطلب: 214267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *