۰
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۶

مواد پروتئینی را در این ساعات بخورید تا معجزه کند

توصیه می‌شود که مصرف پروتئین را به طور یکنواخت در وعده‌های روزانه خود تقسیم کنید و هر وعده اصلی حاوی حداکثر ۲۰-۲۵ گرم پروتئین باشد.
مواد پروتئینی را در این ساعات بخورید تا معجزه کند

توصیه می‌شود که مصرف پروتئین را به طور یکنواخت در وعده‌های روزانه خود تقسیم کنید و هر وعده اصلی حاوی حداکثر ۲۰-۲۵ گرم پروتئین باشد.

خبرگردون | عضلات اسکلتی بدن همواره در حال تغییر هسستند و با این تغییرات به بافت‌های ماهیچه اجازه می‌دهند تا با جذب پروتئین موجود در غذا، عضلات و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم کند و یا ترکیب آنان را تغییر دهد.

به گزارش سایت steelsupplements ، اینکه شما چه زمانی پروتئین مصرف کنید، بیشتر به این وابسته است که هدف شما از گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی‌تان چیست.

پروتئین به عنوان یک عامل سازنده بافت‌های مختلف در بدن عمل می‌کند و در فرآیند‌های نگهداری بافت‌های عضلانی نقش مهمی دارد. همچنین، از آنجا که حاوی اسید‌های آمینه اساسی است، به بهبود و تعادل مواد مغذی در بدن کمک می‌کند.

در کل باید گفت که پروتئین یکی از اجزای اصلی برای چربی ‌سوزی و کاهش وزن است و مصرف یک وعده غذایی سرشار از پروتئین می‌تواند به کاهش اشتها و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک کند. اما فراموش نکنید که بدن برای تغییر بافت عضلانی یا ترمیم بافت‌‌های آسیب یده تنها به یک مقدار مشخص از پروتئین نیاز دارد و نباید در خوردن این قبیل از خوارکی‌ها زیاده‌روی کنید.

 

توصیه هایی درباره مصرف پروتئین

توصیه می‌شود که مصرف پروتئین را به طور یکنواخت در وعده‌های روزانه خود تقسیم کنید و هر وعده اصلی حاوی حداکثر ۲۰-۲۵ گرم پروتئین باشد. در این میان این نکته را فراموش نکنید که حتی یک میان‌وعده غنی سرشار از پروتئین می‌تواند برای یک روز شما کافی باشد.

این نکته را نیز همواره به یاد داشته باشید که مصرف پروتئین قبل از وعده‌های غذایی مثل وعده ناهار می‌تواند با سرکوب اشتها به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین در ترکیب با کربوهیدرات در طول ورزش و بعد از آن می‌تواند به تقویت عملکرد حین ورزش کمک کند. اما همواره به ورزشکاران توصیه شده که قبل از تمرینات سنگین پروتئین مصرف کنند تا سریع‌تر شاهد تغییر در ترکیب بافت عضلانی بدن‌شان باشند.

اما در آن سو، افراد مسن و نیز افرادی که در دوران میانسالی قرار دارند، بهتر است قبل از خوابیدن، غذاهای سرشار از پروتئین بخورند؛ چراکه پروتئین مصرف‌شده در طول شب به خوبی هضم و جذب شده و دسترسی عضلات به پروتئین برای ریکاوری در طول شب افزایش می‌یابد.

در انتهای این گزارش آمده است که اگر پروتئین مورد نیاز بدنتان را از طریق مکمل‌ها تامین می‌کنید، بهترین زمان مصرف این مکمل‌ها صبح پس از بیدارشدن از خواب است. اما ورزشکاران بهتر است قبل و بعد از تمرینات ورزشی و شب‌ها قبل از خواب از این مکمل‌ها برای حفظ توده عضلانی خود کمک بگیرند

کد مطلب: 210230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *