۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
وزير آموزش و پرورش:

شخصيت يك انسان بايد در دوره ابتدايي پي‌ريزي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: حجاب، عفاف و تربيت موضوعي يكي دو روزه و مقطعي نيست كه تنها با صدور بخش‌نامه قابل تعريف باشد، چراكه عامل اصلي تغيير در رفتار افراد داشتن الگو و فرهنگسازي است.
شخصيت يك انسان  بايد در دوره ابتدايي پي‌ريزي شود


حميدرضا حاجي بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ايسنا، درباره راهكارهاي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در ميان دانش‌آموزان به ويژه در مدارس غيردولتي با تاكيد بر لزوم معرفي الگوهاي عملي، رفتاري، گفتاري و كرداري براي دانش آموزان، گفت: رسيدن به اهداف مورد نظر در اين گونه مقوله‌ها نيازمند برنامه‌ريزي است كه يك يا دو روزه و از طريق بخش‌نامه مقطعي قابل تعريف نيست، بلكه بايد به صورت اساسي براي اين مقوله راهكار تعريف كرد كه در اين راستا مدارس قرآني ايجاد و قله‌هاي علمي و تربيتي تعيين مي‌شود تا دانش آموزان را به سمت قله‌هاي دانش و تربيت رهنمون كند.

وي رسيدن به هدف را در گروي داشتن الگوي مناسب عنوان و تصريح كرد: اگر قرار است به دانش آموزان بگوييم خوب باشيد بايد الگو داشته باشيم، همانند حضرت رسول (ص) و حضرت فاطمه (س) كه الگو و مصداق واقعي هستند.

عامل اصلي تغيير در رفتار افراد، داشتن الگو و فرهنگسازيست
حاجي بابايي در ادامه عامل اصلي تغيير در رفتار افراد را داشتن الگو و فرهنگسازي آن برشمرد و اظهار كرد: برخي كارها به گونه‌اي پنهاني و بدون اينكه جامعه متوجه تغيير آن شود تبديل به فرهنگ مي‌شوند، لذا بايد كارها‌ را به نحوي تعريف كنيم كه افراد خود را در مسيري ببينند كه همه چيز تغيير خواهد كرد و بايد الگوهاي عملي، رفتاري، گفتاري و كرداري تعريف شود.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه هر اقدامي در آموزش و پرورش صورت مي‌گيرد براي ارائه الگوي خوب است، اظهار كرد: وقتي از سند تحول صحبت مي‌شود همه ذهن‌ها به سمت ۳-۳-۶ مي‌رود، در حالي كه تغيير ساختار نظام آموزش تنها بخش كوچكي از برنامه‌هاي تحول است و يكي از اين اقدامات فرهنگي، سفرهاي راهيان نور است كه تاثيرات خوبي را در پي داشته است.

حاجي بابايي خاطرنشان كرد: دانش آموزان در دوره ابتدايي راحت‌تر مي‌آموزند و موانع كمتري براي پذيرش دارند، لذا ششم ابتدايي هم با همه رويكردهاي تحول بنيادين شكل گرفته و هدف از افزايش يكساله دوره ابتدايي بالا بردن زمان براي ارتقاي فنداسيون و تربيت دانش آموزان است، لذا آموزش حجاب، عفاف، تربيت، تفكر، خلاقيت، پژوهش محوري و همه آنچه كه شخصيت يك انسان را شكل مي‌دهد بايد در دوره ابتدايي پي‌ريزي شود.
کد مطلب: 2102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *