۰
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۶

تمدید مهلت تعویض دسته چک صیادی پایان یافت؟

چک صیادی و مهلت تمدید آن موضوعی است که به‌تازگی ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. زیرا این چک، به‌عنوان یک روش جهت افزایش امنیت معاملات و تضمین نقدینگی به‌وجود آمده و کسانی که قصد بهره‌مندی از مزیت‌های آن را دارند، باید نسبت به استعلام چک، ثبت آن و انتقالش اقداماتی انجام دهند.
تمدید مهلت تعویض دسته چک صیادی پایان یافت؟

چک صیادی و مهلت تمدید آن موضوعی است که به‌تازگی ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. زیرا این چک، به‌عنوان یک روش جهت افزایش امنیت معاملات و تضمین نقدینگی به‌وجود آمده و کسانی که قصد بهره‌مندی از مزیت‌های آن را دارند، باید نسبت به استعلام چک، ثبت آن و انتقالش اقداماتی انجام دهند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های سامانه صیاد آشنا کنیم و نحوه پیش‌برد کارهای مورد نیاز با آن را، از طریق یک سوپراپلیکیشن قدرتمند، به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

سامانه صیاد چیست و چک صیادی چه کاربردی دارد؟

سامانه صیاد، خدمتی است که مورد نیاز افرادی قرار می‌گیرد که با چک سروکار دارند و کسب‌وکارشان، بدون وجود آن، توانایی زنده‌ماندن ندارد. 

این سامانه خدماتی مثل ثبت چک، استعلام صادرکننده چک، تایید یا رد چک توسط گیرنده، انتقال چک، استعلام وضعیتاعتباری چک و استعلام اطلاعات چک توسط ذی‌نفع/دارنده را ارائهمی‌دهد.

سامانه صیاد همچنین اعتبار صادرکننده چک را بررسی می‌کند و امنیت بالایی دارد. علاوه‌بر این، خدمات آن در در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

چرا تبدیل دسته چک‌های قدیمی با دسته چک صیادی الزامی است؟

باید بگوییم که بیش از 2 سال است که از اجرای قانون چک‌های صیادی می‌گذرد. مطابق این قانون، اطلاعات چک‌ها بعد از صدور به‌صورت فیزیکی، در سامانه صیاد نیز ثبت می‌شود تا اعتبار چک افزایش پیدا کرده و چارچوب راه‌اندازی چک دیجیتال نیز، شکل بگیرد.

البته ذکر این نکته اهمیت دارد که با اجرایی‌شدن این قانون، روند برگشت‌خوردن چک‌ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و دارندگان دسته چک قدیمی، می‌توانند با مراجعه به شعبه بانکی که در آن حساب دارند، از مزیت چک‌های صیادی بهره‌مند شوند.

به همین دلیل مهلت پذیرش و تبادل چک‌های قدیمی در سامانه چکاوک تا 15 مهرماه سال 1402 تمدید شد و افراد موظف شدندتا در اسرع وقت، نسبت به انجام این موضوع، اقدام کنند.
با پایان یافتن این تاریخ، اعلام شد که چک‌های قدیمی برگشت خواهند خورد.

برای استفاده از خدمات چک صیادی، باید چه اقداماتی انجام داد؟

افرادی که قصد استفاده از سرویس‌های سامانه صیاد را دارند، باید نسبت به نصب همراه‌بانک مربوطه، اقدام کنند. اما سوال اینجاست که اگر یک شخص، نیاز به استفاده از سامانه صیاد چند بانک مختلف داشته باشد، آیا مجبور به نصب چند اپلیکیشن متفاوت خواهد شد؟

قطعا خیر! این روش نه تنها منطقی نیست، بلکه حافظه موبایل را اشغال کرده و عملکرد آن را کند می‌کند. پس بهترین راه استفاده از سوپر اپلیکیشنی است که بتواند قابلیت استفاده از سامانه صیاد را از طریق بانک مرکزی در اختیار کاربران قرار داده و روند ثبت چک صیادی تمامی بانک‌‌ها را در عرض چند دقیقه انجام دهد. تاپ، اپلیکیشنی است که امکان دسترسی به سامانه استعلام چک صیادی و ثبت آن را به راحتی برای شما فراهم می‌کند.

برای ثبت چک‌های صیادی در تاپ، باید چه مراحلی را طی کرد؟

اگر قصد استفاده از سرویس ثبت چک‌های صیادی سوپر اپلیکیشن تاپ را دارید، بعد از نصب نرم‌افزار، مراحلی که در ادامه آورده‌ایم را طی کنید:

• وارد اپلیکیشن تاپ شده و به قسمت سامانه صیاد بروید.
• در قسمت خدمات صادرکننده چک، روی گزینه ثبت چک، کلیک کنید.
• در این مرحله باید احراز هویت شوید. (شماره حساب باید هم‌نام با شماره تلفن همراه باشد)
• اگر نیاز به دریافت اطلاعات دارید، شماره صیاد برگه چک را وارد کرده و تایید کنید.
• در پنجره استعلام کارت بانکی، نسبت به واردکردن مشخصات کارت ثبت‌شده اقدام کرده و تایید کنید.
• اگر چک صیادی متعلق به‌ دارنده کارت باشد، مشخصات آن به شما نمایش داده می‌شود.


 

معرفی کامل سوپر اپلیکیشن تاپ، به‌همراه 100 خدمت کاربردی!

حال که شما را با سامانه صیاد و مزیت‌های استفاده از آن آشنا کردیم، همچنین به بررسی نحوه ثبت چک‌های صیادی در سوپر اپلیکیشن تاپ پرداختیم، نوبت به معرفی 100 سرویس کاربردی این اپلیکیشن می‌رسد که همه آنها را در 5 دسته‌بندی مختلف، دسته‌بندی کرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خودرو: در بخش خودرو، می‌توانید از خدماتی مثل پرداخت عوارضی، تسویه‌کردن جریمه و خلافی خودرو و پارک حاشیه‌ای استفاده کنید.
• گردشگری و تفریحاتی: در این قسمت از سوپراپلیکیشن تاپ، قادر به خرید انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس خواهید بود. همچنین امکان بهره‌مندی از تسهیلات سفر و تور مسافرتی در این ناحیه، فراهم شده است.
• فین تک و پرداخت: در بخش پرداخت، امکان خرید شارژ از همه اپراتورها وجود دارد. علاوه‌بر این، شرایط کارت‌به‌کارت و تسویه انواع قبض‌های آب، گاز، برق و تلفن نیز به‌وجود آمده است.
• مالی و اعتباری: در بخش مالی و اعتباری، می‌توانید از خدمات سامانه صیاد و چک صیادی، همچنین افتتحاح حساب غیرحضوری، بهره‌مند شوید.
• بازار سرمایه: در این ناحیه، خدماتی مثل احراز هویت سجام و سود سهام در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

جمع بندی

استفاده از چک صیادی و مزیت‌های آن، موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. به همین دلیل با توجه به اینکه مهلت پذیرش و تبادل چک‌های قدیمی در سامانه چکاوک فقط تا 15 مهرماه سال 1402 تمدید شده بود، پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت برای تبدیل دسته چک اقدام کرده و بعد از آن، کارهای خود را با خدمات سامانه صیاد سوپراپلیکیشن تاپ، پیش ببرید.

کد مطلب: 204422
برچسب ها: اپلیکیشن تاپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *