۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱

افزايش سهم ايران خودرو در بازار وانت كشور با آريسان2

پس از خروج پيكان وانت از چرخه توليد در اسفند سال 93، توليد آریسان به عنوان يك جايگزين مناسب كليد خورد. در اردیبهشت 94 پس از گشایش خط تولید پیکاپ آریسان، ایران‌خودرو نخستین شرایط فروش این خودرو را اعلام کرد. با این اتفاق، آریسان وارد بازاری شد که به مدت ۵۰ سال پیکان وانت تنها نماینده ایران‌خودرو در آن حکمرانی می کرد. اين محصول طي هشت سال توليد توانست فرايندهاي بهبود را سال به سال پشت سر بگذارد، به طوري كه تاكنون نقش پررنگی در صنعت حمل ‌و نقل ایفا کرده است
افزايش سهم ايران خودرو در بازار وانت كشور با آريسان2

به گزارش مردم سالاری آنلاین،ايران خودرو با هدف پياده سازي استانداردهاي 85 گانه، افزايش كيفيت محصول و نیز كسب سهم بيشتری از بازار هدف، اقدام به بهبود در طراحي و ارتقای قواي محركه آریسان2 کرد. از سال گذشته به اين سو تغييرات كيفي محصول ياد شده از سوي خريداران و مصرف كنندگان كاملا محسوس بوده است.
در تازه ترين گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران به اين نكته پي مي بريم كه روند شاخص هاي كيفي وانت آريسان 2 كه از سال گذشته در شركت ايران خودرو خراسان آغاز شده، بهبود يافته و همچنان اين روند ادامه دارد. اكنون در آخرين ارزيابي صورت گرفته از محصول مورد نظر، بهبود 11 درصدي به ثبت رسيده است.
طي نظر سنجي هاي به عمل آمده از سوي مشتريان، از ديگر شاخص هاي بهبود يافته آريسان2 در سال جاري افزايش 27 درصدي رضايت مشتريان بوده كه از اهداف تعيين شده براي اين محصول پيش افتاده است. شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران كه به عنوان واحد ثالث به بررسي رضايت مصرف كنندگان صنعت خودرو در كشور مي پردازد، در گزارش نظر سنجي خود آورده است كه روند شاخص رضايت مشتريان و بررسي شاخص ايرادات مطرح شده از سوي مشتريان، گوياي افزايش رضايت مصرف كنندگان محصول آريسان2 نسبت به محصول پيشين در سال هاي گذشته بوده و اين روند كيفي همچنان ادامه دارد. 
معاون كيفيت گروه صنعتي ايران خودرو در همين راستا ابراز مي دارد: بيش ترين بهبودهاي ايجاد شده در آريسان2 از نگاه مشتريان، در ارتباط با مشخصه هايي مانند مصرف سوخت، عملكرد گيربكس، كاركرد شيشه بالابرها، قدرت، شتاب، داخل كابين و ... بوده كه به طور ميانگين 36 درصد بهبود در محصول ياد شده را به خود اختصاص داده است. اين مقام مسوول با اشاره به اين كه همه بهبودها مطابق طرح توسعه محصول آريسان2 مي باشد تاكيد مي كند كه شرايط هندسي شاسي و بدنه آريسان2 نيز طي سال جاري با همكاري شركت هاي دانش بنيان ارتقا يافت و در نتيجه محصولي با تاب آوري و قدرت بيشتر تحويل مشتريان شد. 
تولید این خودرو، با هدف افزایش ایمنی راننده و سرنشین، رعایت استانداردهای زیست محیطی و ملی و کسب رضایتمندی مشتریان صورت گرفته و باتوجه به نتایج مطلوب تست‌های ایمنی خودرو در مراکز معتبر خارجی و داخلی، قطعا بهبودهای قابل توجهی در محصول صورت گرفته است.
مشخصات فني اين محصول نيز امكانات ايمني و رفاهي قابل قبولي را به دست مي دهد. موتور آريسان 2 +XU7 است که طی یک پروژه بهبود مجزا، به استاندارد آلایندگی یورو پنج ارتقا یافته و موجب کاهش آلایندگی زیست محیطی و مصرف سوخت شده است. نحوه قرارگیری موتور در آریسان۲ در مقایسه با مدل قبلی، از حالت طولی به حالت عرضی تغییر یافته و با توجه به حذف گاردان و دیفرانسیل، میزان لرزش و صدای داخل کابین نیز کاهش یافته است.
برخورداری از گیربکس BE ارتقا یافته، افزایش ۱۳ درصدی گشتاور موتور، برخورداری از توان ۱۰۱ اسب بخار، افزایش ۲۰ درصدی گشتاور انتقال قدرت، افزایش هفت درصدی حجم مخزن سوخت CNG و مصرف سوخت حدود ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی از جمله دیگر بهبودهای صورت گرفته در بخش قوای محرکه این محصول است. ارتقای فرمان پذیری، بهبود عملکرد کلاچ و افزایش توان ترمز گیری و بهره مندی از سیستم پایداری خودرو (ESP) نیز از موارد مهم بهبود یافته در خودروی آریسان۲ است.
در وانت آریسان دو، زاپاس بند به قسمت زیر اتاق بار منتقل شده و به این ترتیب، سرنشینان دارای سهم بیش تری در فضای داخل کابین هستند. برخورداری از تنوع رنگ، دیلایت جلو، سنسور دنده عقب، سیستم نشان دهنده باد تایرها (TPMS)، تبدیل دو مخزن به یک مخزن ۷۵ لیتری CNG و برخورداری از باک بنزین فلزی ۴۰ لیتری، از جمله تغییرات صورت گرفته در این محصول نسبت به محصول مبنا است.
 کلام آخر این که محصول مورد نظر با توجه به قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، ارتقای محصول و رفع ایرادات گذشته، در شرایط بسیار جذاب و غیر قابل رقابت قرار دارد و با اين اوصاف است كه بيش ترين سهم فروش بازار وانت كشور را در اختيار گرفته است. آریسان2 با آپشن ها و امکانات جدید، به راحتی پاسخ گوی نیاز مشتریانی است که به دنبال يك خودرو باري سبک، متوسط و در عین حال کم هزینه برای اشتغال، حمل بار و یا فعالیت های کشاورزی هستند. 
*پويا شمس
کد مطلب: 203481
برچسب ها: ایران خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *