۰
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵

دولت به کمک کارگران بیاید

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان گفت: طبق اعلام رسمی مرکز آمار تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است این درحالی‌ست که دستمزد فقط ۲۷ درصد افزایش داشته است. حال یک کارگر چطور با این حقوق می‌تواند زندگی کند؟
دولت به کمک کارگران بیاید

حمید خیرخواه در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: افزایش ۲۷ درصدی دستمزد با نرخ تورم همخوانی ندارد و اکثریت جامعه کارگری گلستان مستاجر هستند. با وضعیت کنونی اجاره‌بها در استان؛ کارگران با حداقل دستمزد کارگر چگونه می‌توانند آرامش خاطر داشته باشند؟

وی ادامه داد: کارگران ستون فقرات جامعه هستند که همواره پای این نظام و کشور ایستاده‌اند. آنچه امنیت شغلی کارگران را تضمین می‌کند، ایجاد رونق اقتصادی است و بهترین راه کمک به بهبود وضعیت کارگران، کمک به بهبود اقتصاد کشور است.

خیرخواه افزود: متاسفانه در سالهای گذشته اقدامات خاصی در خصوص تامین امنیت شغلی کارگران که اکثر جامعه استان را تشکیل می‌دهند، صورت نگرفته است. دولت باید با کمک‌های غیرنقدی و عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب به جامعه کارگری کمک کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۲۸۰ هزار نفر کارگر در ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه استان گلستان مشغول به کار هستند. ۳ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۳۸۰ تشکل کارگری و کارفرمایی نیز در استان فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جدی که جامعه کارگری از آن رنج می‌برد، قراردادهای موقت است و جامعه کارگری انتظار نگاه ویژه از دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی دارد. امید است مشکل صنایع گلستان در سفر اعضای فراکسیون مجلس به استان  حل و گره‌گشایی شود.

وی اظهار کرد: با تورم موجود؛ جوانانی که در جمعیت کارگری هستند امکان ازدواج ندارند و دولت در این وضعیت باید تلاش مضاعفی به کار گیرد و عقب ماندگی‌های کارگران را جبران کند.

کد مطلب: 198897
برچسب ها: کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *