سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین بهرهبرداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال در آستانه عید سعید غدیر، با قدردانی از تلاشهای کارگران و دستاندرکاران اجرای این پروژه، این آزادراه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست.
رئیس جمهور گفت: اگر کسی میخواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران – شمال است.
رئیسی با برشمردن فواید و منافع این پروژه آزادراهی برای مردم، تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغههای مردم، مسئولان و دستگاههای مختلف، امنیت سفر و سلامت مسافران است که کار ارزشمند احداث این آزادراه تا حد زیادی این دغدغه را برطرف میکند.
رئیس جمهور افزود: بهرهبرداری از قطعات جدید آزادراه تهران–شمال هم در مصرف سوخت و زمان سفر صرفهجویی میکند و هم تصادفات و تلفات جادهای که همگان را رنج میدهد، کاهش خواهد داد.
رئیسی با قدردانی از زحمات طراحان و مهندسان این پروژه عظیم آزادراهی و اقداماتی که در گذشته در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: کار مجاهدانه مسئولان وزارت راه و بنیاد مستضعفان و مهندسان و پیمانکاران و کارگران عزیز در طول ۲ سال گذشته برای اجرای این پروژه بزرگ، نماد افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جمهور همچنین از همکاری مردم بهویژه در مناطق متصل به این بزرگراه که با صبر و حوصله با دولت و بنیاد مستضعفان برای رقم خوردن این کار بزرگ و افتخارآمیز همراهی داشتهاند، قدردانی کرد.
رئیسی با ابراز خرسندی از اجرای کامل مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال به دست مهندسان ایرانی، تأکید کرد: عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه از امروز آغاز شده و این فاز نیز با همان دقت و سرعت که مسیر رفت قطعه ۲ ساخته شد، احداث شود تا هر چه زودتر مورد استفاده مردم قرار گیرد.
در این مراسم وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان، گزارشی از عملیات اجرایی مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال و همچنین برنامهها و نیازهای عملیات احداث قطعه سوم این بزرگراه ارائه کردند.
همچنین در این مراسم اعلام شد ۲۷۹۳ کیلومتر پروژه آزادراهی آماده بهرهبرداری، ۱۰۳۸ کیلومتر در دست اجرا و ۱۸۸۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه است که در این میان مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال با ۲۲ کیلومتر طول و اعتبار صرف شده بالغ بر ۶۷۰۰ میلیارد تومان، از پروژههای اولویتدار آزادراهی بوده است.
همچنین آزادراه اصفهان – شیراز با ۲۱۰ کیلومتر مسافت و ۵۸۰۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت داشته و به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای آزادراهی الویتدار در دست اقدام است که در آینده نزدیک به بهرهبرداری خواهد رسید.