به گزارش
مردم سالاری آنلاین، روزنامه کیهان در گزارشی تحولات بازار خودرو را مورد بررسی قرار داده و نوشته است؛
پینگپنگ مخبر و شورای رقابت با ورود وزارت صمت، وارد یک بازی سردرگمکننده برای مردم و خود مسئولان شده است. نکته اینجاست که صنعت خودروی ایران یک دستورالعمل اجرایی در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تحت عنوان فرمان هشت مادهای رئیسجمهور به وزیر صمت دریافت کرده که معاون اول را از دخالت در سیاستهای خودرو و قیمتهای دستوری برحذر داشته است.
پاسکاری میان وزارت صمت، شورای رقابت و معاون اول رئیسجمهور موجب ناراحتی مردم شده است. نظرات مختلفی که از سوی مسئولان این دستگاهها درباره افزایش یا ثبات بهای خودروهای داخلی اعلام میشود نشان از ناهماهنگی در این مسئله دارد و اختلافاتی که باید در جلسات کارشناسی، مطرح و حل و فصل شده و خروجی واحدی بیرون بیاید به سطح جامعه کشیده میشود. مانند خودرویی که چند راننده دارد اما مسیر هیچکدام با دیگران همراستا نیست.
این وسط مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با ورود خودروهای سواری کارکرده مخالفت کرده است. حال آنکه میتوانست مجلس و دولت را موظف به تعیین شرایط کند. به عنوان مثال آنها را وادار کند درباره سن، میزان مصرف سوخت و... خودروها دستورالعمل دقیقی تنظیم کرده و ارائه دهند.
مردم در انتظار یک تصمیم واحد از دستگاههای حاکمیتی در موضوعات مختلف از جمله قیمت و واردات خودرو هستند. تصمیمی که منافع مصرفکننده و تولیدکننده را توامان در نظر بگیرد و در مهار تورم و رشد تولید، یاریرسان کشور باشد. هر چند که بهتر است دولت و دیگر نهادها پای خود را از صنعت و بازار خودرو و اغلب عرصههای اقتصادی بیرون بکشند و به نظارت، حمایت و مداخلات کارشناسانه مقطعی بپردازند.