گفته می شود بی برنامگی و ضعف مدیریتی در شرکت هواپیمایی نفت منجر به زیان میلیاردی در این شرکت شده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اساس تشکیل شرکت هواپیمایی نفت ارائه خدمات به مجموعه شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی به ویژه در مناطق عملیاتی و نفتی جنوب کشور بوده که برای این کار نیز چندین فرودگاه اختصاصی نیز از قبل وجود داشت یا با توسعه این مناطق احداث شده است. نحوه ارائه خدمات این سازمان هواپیمائی به شرکت های نفتی به گونه ای بوده که شرکت های مستقر در مناطق نفتخیز به صورت چارتر و با قراردادهای بلند مدت کلیه پروازها را رزرو کرده و پرواز هواپیماها در اختیار آنها قرار می گرفت؛ معامله ای که سود بسیار مطلوب و تضمین شده ای نصیب هواپیمائی نفت می کرد. اما پس از مدتی عدم ارائه سرویس مطلوب توسط هواپیمایی نفت باعث شده اکثر شرکت های نفتی قراردادهای خود با این شرکت را لغو کنند. این اقدام شرکت های نفتی باعث می شود مدیریت هواپیمائی نفت سیاست فروش بلیط از طریق آژانس های هواپیمایی را در پیش بگیرد. اقدامی که جدای از کسر حق بازاریابی توسط آژانس ها، نقدینگی حاصل از خدمات ارائه شده با تاخیر به حساب شرکت واریز گردد. نکته مهم دیگر این است که در برخی پروازها، مسافرین هواپیما تکمیل نشده و هواپیما با تعدادی صندلی خالی به پرواز در می آید و مجموع این ضررها به اضافه هزینه های مختلف سازمان زیان های میلیاردی برای شرکت به همراه می آورد. زیان های هنگفتی که اگر مسئولان این شرکت با برنامه و شایسته تر عمل می کردند نه تنها به وجود نمی آمد که براحتی سود فراوان قبلی را همچنان نصیب این شرکت و سهامداران آن می کرد. شاید یادآوری خبر خبرگزاری موج در خصوص اوراق شدن فوکر۱۰۰ این شرکت و عدم پاسخگویی مدیران هواپیمایی نفت مثال بارزی باشد از سوء مدیریت های صورت گرفته در این رابطه. حال آنچه جای سوال دارد این است که چه عامل یا عواملی سبب شد مدیران این شرکت از هدف اصلی و اولیه تاسیس این شرکت یعنی ارائه خدمات به شرکت های نفتی به ویژه در مناطق عملیاتی فاصله گرفته است؟ فاصله ای که با فرصت طلبی یا بازاریابی موثر سایر شرکت های هواپیمایی در حال پر شدن بوده و سودی که می توانست عاید کارکنان این سازمان شود به آسانی از آنان سلب کرده است.