۰
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۷
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران عنوان کرد:

تولید با تیراژ بالا دلیلی بر انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ نیست

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران عنوان کرد: اطلاق واژه انحصار به صنعت خودرو نه به دلیل فعالیت انحصاری دو خودروساز بزرگ بلکه به سبب التهابات در بازار ارز، تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور است که شرایط ویژه ای را در بازار خودرو رقم زده است
تولید با تیراژ بالا دلیلی بر انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ نیست
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛جواد مرزبان راد درباره اطلاق واژه انحصار به فعالیت دو خودروساز بزرگ در حالی که 38 درصد سهم ریالی بازار خودرو در اختیار خودروسازانی به جز ایران خودرو و سایپا است، اظهار داشت: همه خودروسازان بزرگ دنیا به سبب تیراژ تولید بالایی که دارند بازار اصلی تولید و فروش خودرو را در اختیار گرفته و به واسطه تیراژ تولید بالا محصولات خود را با قیمتی کمتر نسبت به سایر خودروسازان به بازار عرضه می کنند. 
وی افزود: در کشور ما نیز دو شرکت ایران خودرو و سایپا دارای حجم تولید بیشتری نسبت به سایر خودروسازان هستند و طبیعی است که بازار اصلی فروش در اختیار این دو خودروساز بزرگ باشد و این دلیلی بر انحصارطلبی ایران خودرو و سایپا نیست. 
این کارشناس صنعت خودرو در پایان به بعد منفی انحصار در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: تبدیل شدن خودرو از یک کالای مصرفی به سرمایه ای و همچنین عدم وجود اقتصاد پایدار در کشور موجب افزایش قیمت همه کالاها از جمله خودرو شده است. بنابراین اطلاق واژه انحصار به صنعت خودرو نه به دلیل فعالیت انحصاری دو خودروساز بزرگ بلکه به سبب التهابات در بازار ارز، شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها است که در مجموع شرایط ویژه ای را در بازار خودرو رقم زده است.
کد مطلب: 189764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *