۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۴
محمدعلي باشه آهنگر عنوان كرد:

تكنولوژي ديجيتال نياز قطعي سينماي ايران

«محمد‌علی باشه‌آهنگر» کارگردان سینما ضمن استقبال از اكران ديجيتال در جشنواره فجر با بيان اينكه دیجیتال فضای خوبی است و ما خواه ناخواه باید به این سمت حرکت کنیم عنوان كرد: بسیاری از کشورهای دنیا فضای نمایش دیجیتال را به شدت دنبال می‌کنند و ما هم نباید از اين تكنولوژي وحشت داشته باشیم.
تكنولوژي ديجيتال نياز قطعي سينماي ايران
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، به نقل از جشنواره فیلم فجر ،  وي ادامه داد: ما باید در زمينه توسعه صنعت ديجيتال قوي عمل كنيم چرا كه در حال حاضر زیرساخت‌های دیجیتال در کشور ما به خوبی جا نیافتاده است و لازم است در عرصه تصویربرداری دیجیتال و در بخش پشتیبانی تدوین و جلوه‌های ویژه و لابراتوار دیجیتال هم پیشرفت کنیم.
اين كارگردان سينما معتقد است سینمای دیجیتال در هزینه، حمل و نقل، کیفیت ارائه فیلم، ورود نسل نو به عرصه، در ایمنی خود فیلم و پیش گیری از سرقت آثار هنری به ما کمک می‌کند.
وی بازار فیلم جشنواره فجر را به دلیل عدم توجه مدیران و پخش کنندگان به آن ضعيف خواند و خاطر نشان ساخت: عدم تربیت کادر متخصص در حوزه بازاریابی بين المللي يكي از آسيب هاي سينماي ايران است. فیلم‌های بسیار خوبی داریم که احتیاج به بازاریابی برای حضور در جشنواره‌ها و بازارهای خارجی دارند. در حالی که می‌توانیم بازار بسیار خوبی برای فیلم هایمان در کشورهای دیگر داشته باشیم.
این کارگردان مطرح کشورمان ادامه داد: متاسفانه بازاریاب‌های ما تنها برای جشنواره‌ها کار می‌کنند و در حوزه اکران فیلم‌ها توانمند نیستند و راه و رسم آن را نمی دانند.
باشه آهنگر بر اين باور است باید در کشور برای هنر بازاريابي فضای آکادمیک تعریف شود و بازاریاب‌های ما به صورت تخصصی فیلم‌ها را به کشورهای دیگر عرضه کنند و این کار نیاز به زیرساخت‌های حرفه‌ای در بخش فنی دارد. البته، بازاریاب‌های خصوصی ما در طول یک دهه اخیر علی رغم اینکه از نظر سرمایه فقیرتر از بخش دولتی بوده‌اند، خیلی بهتر از بخش دولتی عمل کرده‌اند.
کد مطلب: 18928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *