; ?>; ?> در بودجه سال ۱۴۰۲ جزئیات درآمدهای نفتی مشخص می‌شود - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
هادی بیگی‌نژاد:

در بودجه سال ۱۴۰۲ جزئیات درآمدهای نفتی مشخص می‌شود

مردم در یک نگاه می‌توان متوجه اعداد و ارقام بودجه خواهند شد
یک عضو کمیسیون انرژی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع و مصارف و درآمدهای نفتی مشخص می‌شود و همه چیز شفاف است.
در بودجه سال ۱۴۰۲ جزئیات درآمدهای نفتی مشخص می‌شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،هادی بیگی‌نژاد، درباره مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۴۰۲ در خصوص شفاف شدن منابع و مصارف درآمدهای نفتی گفت: آن چیزی که در کمیسیون تلفیق مصوب شد این بود که در یک جدول منابع و مصارف نفت، گاز و رنجیره این نفت و گاز که شامل نفتا، بنزین، گازوئیل میعانات گازی، گوگرد، اتان و LPG مشخص شود؛ البته هنگامی که صحبت از این‌ نفت‌ها می‌شود، منظور نفت‌های پالایشگاهی نیستند بلکه نفت‌هایی هستند که از خود مخازن استحصال می‌شوند و نباید با نفت پالایشگاهی اشتباه شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی موارد مشخص شده و هنگامی که نوشته شود، برای سال ۱۴۰۲ مشخص می‌شود در نفت، میعانات گازی، اتان، گوگرد و LPG و ... چقدر منابع دیده‌ایم و هنگامی که این منابع را مشخص کردیم، خواهیم دید ذی‌نفعان چه کسانی هستند؟ آیا دولت، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز و صندوق توسعه ذی‌نفع هستند؟ هرکدام از این‌ها مشخص می‌شود بعد سراغ این می‌رویم که هر کدام از این ذی‌نفعان چقدر سهم می‌برند که همه این‌ها مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرکدام از این ذی‌نفعان و سهم‌شان مشخص شده‌ و به این صورت است که در یک نگاه متوجه می‌شویم در سال ۱۴۰۲ درآمد شرکت ملی گاز چقدر است؟ درآمد شرکت ملی نفت چقدر است؟ سهم دولت از بودجه چقدر است؟ سهم  مردم چقدر است؟ یارانه‌ای که مردم مصرف می‌کنند بر مبنای قانون هدفمندی چقدر است؟ همه این‌ها در جدول شفاف شده است و مردم می‌توانند مشاهده کنند.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 189070
برچسب ها: گاز نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *