ایکوپرس- سهراب برفروشان، با اشاره به بهبود جهشی شاخصهای کیفیت نهایی در حوزه موتور افزود: در زمینه هایی مانند تعداد تعویض قطعه و شاخصهای مراجعات مشتریان در بازه زمانی سه ماهه پس از تحویل خودرو به نمایندگی های خدمات پس از فروش به ازای هر ۱۰۰ خودرو (R۱۰۰) و تعداد قطعات تعویضی در همین بازه به ازای هر ۱۰۰ خودرو (C۱۰۰)، همگام با افزایش پیشرفت های عمده ای حاصل شده که این اقدامات پس از تدوین طرح جهش کیفیت ایران خودرو و به منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی انجام شده است.
وی افزود: ارتقای سطح بلوغ سیستم های تولید و کیفیت در سالن های موتورسازی ایران خودرو، برنامه ریزی ارتقای فرایندهای موثر بر بروز ایراد، ارتقای سطح شناسایی ایراد، برنامه ایجاد سیستم ردیابی در فرایندهای تولید سازندگان و نیز ارتقای سطح شناسایی ایرادات در فرایندهای تولید ایران خودرو مانند هات تست، خلاصه اقدامات و نتایج حاصل شده در این زمینه به شمار می رود.
برفروشان با بیان اینکه به منظور صیانت از بهبود ایجاد شده و ادامه این روند، اقدامات متعددی تعریف و اجرایی شده است، اظهار کرد: شناسایی و تحت کنترل داشتن نوسانات کیفی قطعات تحت ریسک در سازندگان و همچنین مدیریت بر عملکرد مناسب کیفی تجهیزات و فرایندهای تولید موتور از جمله این فعالیت هاست.
معاون کیفیت ایران خودرو، تدوین برنامههای اقدامات اصلاحی برای سه سرفصل سیستم تایمینگ، دیسک و صفحه و سیم کلاچ و قطعات الکتریکال به منظور ادامه روند بهبود و استمرار و تعهد به سیستمهای کیفی در سازندگان به منظور عدم ایجاد نوسان در بهبود ایجاد شده را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.