به گزارش
مردم سالاری آنلاین، در این مطلب آمده است: دکتر راشد الراشد، متفکر اسلامی و رهبر معارضان بحرینی به تحلیل مواضع مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی در زاهدان پیرامون بهائیان پرداخت .«موضع اصلی و مورد اجماع مذاهب مسلمین نسبت به بهائیت همین ارتداد است و بهائیان در زمره کفار به حساب میآیند، زیرا آنان به دین مبین اسلام و جاودانگی شریعت حضرت محمد صلوات الله علیه و آله کافر بودند. آنان قائل به نبوت بهاء هستند، از نظر دین اسلام حتی بعضی از آنها که قبلاً از دین اسلام پیروی میکردند و سپس به بهائیت گرویدند، مرتد هستند؛ و مانند او هر که بر صحت دو دین شهادت و گواهى دهد و با این حال بهائیت را بپذیرد او نیز مرتد است و مراتب ارتداد نیز بر او صادق میشود.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا میتوان مواضع عبدالحمید را بیان اعتقاد شخصی دانست، هم گفت: «این موضوع شخصی نیست که یکی از ما با هر مقام و جایگاه فکری، از این قبیل سخنانِ مخالف با آیات صریح قرآن حمایت یا مخالفت کنیم. سخنانی که نقطه مقابل مهمترین محتوای عقیدتی و اخلاقی در اسلام، دین الهی هستند.» الراشد همچنین اضافه کرد: «جای تأسف است که با شعارهایی، چون نظر و عقیده دیگر یا آزادی عقیده، خطرناکترین موضوع مربوط به تمامیت اسلام به عنوان یک عقیده، پیام و روش مطرح میشود. در واقع این شعارها، تنها انتخاب عنوان و نامگذاری برای موضوعات بینشان است؛ بنابراین کفر و ارتداد را با نام آزادی عقیده بیان میکنند.»
او عقاید بهائیت را خلاف اسلام دانست و گفت: «بهائیها معتقدند که دوام دین و فرقهای بیش از هزار سال جایز نیست، چرا که بعد از هر هزار سال دین و فرقه فعلی منسوخ شده و دین و فرقه و پیامبر جدیدی میآید. در این عقاید، انحراف صریح از سادهترین اصول و ارکانی که دین بزرگ اسلام بر آن استوار شده است، وجود دارد و با آنچه خداوند در آیه هشتاد و پنجم سوره آلعمران در قرآن کریم فرموده، در تناقض آشکار است: «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلَامِ دِینًا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ؛ هر کس غیر از اسلام دینی اختیار کند هرگز از وی پذیرفته نیست، و او در آخرت از زیانکاران است.»
او با ذکر موضع علمای اسلام و الازهر در مورد بهائیت، مواضع عبدالحمید را انحرافی خواند: «الازهر مواضع روشن و قاطع خود را در قبال بهائیت به عنوان گروهی خارج از دین اسلام اعلام داشته است. برخی مواضع غیرعادی مانند موضع عبدالحمید که اخیراً مطرح شده، یک موضع اضطراری و جدید نیست؛ فردی که از بستر کلی و مواضع همه علما و فقهای امت اسلامی منحرف شد.»