۰
پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۵

در صورت از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

دلایل زیادی برای از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی وجود دارد که ممکن است باعث شوند دستگاه به هیچ وجه به فشار دادن دکمه شروع واکنشی نشان ندهد.
در صورت از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی چه باید کرد؟
دلایل زیادی برای از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی وجود دارد که ممکن است باعث شوند دستگاه به هیچ وجه به فشار دادن دکمه شروع واکنشی نشان ندهد ، هنگامی که دکمه استارت را فشار می دهید فقط نشانگر روشن شود یا همه نشانگرها به طور همزمان شروع به چشمک زدن کنند . از جمله این دلایل می توان به موارد ساده ای است که ممکن است بتوانید خودتان آن را برطرف کنید (مشکلات پریز یا کابل برق) و موارد پیچیده ای که باید توسط تعمیرکار مجاز برطرف شوند. 
در مشهد ، تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی توسط سامان سرویس در منزل انجام می شود . برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی ایران و خارجی ، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد ، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات در مشهد و ... با سامان سرویس تماس بگیرید (۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸).
چه موقع می توانید خودتان مشکل از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی را رفع کنید؟
هنگام از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی قبل از تماس با تعمیرکار ماشین لباسشویی موارد زیر را بررسی کنید:
1- آیا ماشین لباسشویی شما قفل کودک دارد؟ معمولاً این حالت روی بدنه یا نمایشگر ماشین لباسشویی با قفل یا صورت دارای پستانک نشان داده می شود. برای غیرفعال کردن حالت قفل، باید دکمه استارت را به مدت طولانی فشار دهید یا مجموعه ای از دکمه های مشخص شده با نماد کودک را فشار دهید. برای اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی خود به دستورالعمل های درج شده در دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.
2- آیا درب دستگاه بسته است ؟ سعی کنید درب درام دستگاه را یکبار باز و بسته کنید تا از بسته شدن صحیح آن اطمینان حاصل کنید . سپس دوباره برنامه را اجرا کنید. شاید شما در را محکم نبستید، در این صورت ماشین لباسشویی به دکمه "استارت  پاسخ نداد.
3- بررسی اینکه آیا خرابی در برد کنترل وجود دارد ؟ برای انجام این کار، دستگاه خود را به مدت 10-15 دقیقه از برق جدا کرده و دوباره آن را روشن کنید. پس از انجام این کار معمولا مشکل برطرف شده و در صورت روشن کردن مجدد، ماشین لباسشویی به طور معمول شروع به کار می کند.
نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر توسط تعمیرکار دارند کدامند؟
علیرغم سادگی ظاهری، تعمیر دکمه های کنترل ماشین لباسشویی باید توسط متخصص انجام شود. اگر دکمه استارت  از بدنه دستگاه جدا شده باشد ، روشن شود و بلافاصله خاموش شود یا با فشار دادن به قسمت های داخلی بچسبد ، کار با دستگاه بسیار خطرناک است. اگر این مورد را مشاهده کردید، بلافاصله برق ماشین لباسشویی را قطع کنید و تا زمانی که تکنسین نیامده است، آن را روشن نکنید.
از جمله دلایلی که باعث از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1. خرابی یا شکستگی دکمه استارت ماشین لباسشویی
اگر دکمه استارت ماشین لباسشویی از نظر مکانیکی آسیب دیده باشد، کنتاکت های آن اکسید شده یا سوخته و خود دکمه یا جایگاه آن کثیف شده باشد دستگاه به فشار دادن دکمه استارت پاسخی نمی دهد یا ممکن است دکمه استارت گیر کند.
در این صورت تعمیرکاران مجاز ، دکمه ها را بازرسی می کنند و بر اساس ماهیت مشکل موارد زیر را انجام می دهند:
- دکمه ها و جایگاه های آنها را از خاک تمیز می کنند.
- کنتاکت های سوخته اکسید شده یا لحیم شده را تمیز می کنند.
- در صورت آسیب دیدن دکمه استارت ، آن را با دکمه جدید تعویض می کند.
2. سوختن برد کنترل ماشین لباسشویی
به دلیل نوسانات برق یا رطوبت روی برد، قطعات سازنده بورد می توانند بسوزند، کنتاکت ها و مسیرهای موجود در مدار دکمه استارت نیز می توانند اکسید شده یا بسوزند.
در ماشین های لباسشویی دارای انتخابگر برنامه، یکی از دلایل رایج از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی  خرابی LED های سلکتور روی برد است که باعث می شود دکمه استارت ماشین لباسشویی کار نکند . مشکل ممکن است شناور باشد. یعنی گاهی اوقات دکمه استارت به طور معمول کار می کند و گاهی اوقات از کار می افتد.
در این گونه مواقع تکنسین ها ، مشکل بورد در دستگاه را تشخیص می دهند و بر اساس ماهیت آسیب موارد زیر را انجام می دهند:
- قطعات معیوب را جایگزین می کنند 
- اتصالات مشکوک را تمیز و یا لحیم می کنند.
- در صورت فرسودگی شدید بورد یا خرابی پردازنده، کل ماژول کنترل را تعویض می کنند.
اگر دکمه استارت در ماشین لباسشویی شما کار نکرده و چرخه شستشو آغاز نمی شود برای تعمیر از کار افتادن دکمه استارت ماشین لباسشویی در مشهد با سامان سرویس تماس بگیرید . تکنسین های این مرکز بدلیل تخصص مهارت و تجربه ای که دارند می توانند ماشین لباسشویی های خانگی با هر برندی را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنند . 
www.samanserviceco.com
کد مطلب: 185427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *