۰
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴

طراحی و نصب انواع پارتیشن اداری برای محیط کار

در سال­های اخیر کاربرد پارتیشن اداری توجه بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب نموده است، در ساختمان­های اداری و تجاری بخش­های مختلفی همچون محیط کار کارکنان یا دفتر مدیران، سالن جلسات و گردهمایی­ها و... وجود دارد که هر کدام کاربری خود را داراست و اینگونه امور به سهولت و نظم صورت می­پذیرد. استفاده از پارتیشن مزایای بسیاری نسبت به دیوارهای دائمی دارد که یکی از آن­ها نصب سریع و بدون دردسر است، با توجه به فراوانی مدل­ها و طرح­های متنوع آن، استفاده در هر سبک دکوراسیونی نه تنها بدون مشکل است بلکه نمای داخلی را بسیار چشمگیرتر خواهد کرد
طراحی و نصب انواع پارتیشن اداری برای محیط کار
در سال­های اخیر کاربرد پارتیشن اداری توجه بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب نموده است، در ساختمان­های اداری و تجاری بخش­های مختلفی همچون محیط کار کارکنان یا دفتر مدیران، سالن جلسات و گردهمایی­ها و... وجود دارد که هر کدام کاربری خود را داراست و اینگونه امور به سهولت و نظم صورت می­پذیرد. استفاده از پارتیشن مزایای بسیاری نسبت به دیوارهای دائمی دارد که یکی از آن­ها نصب سریع و بدون دردسر است، با توجه به فراوانی مدل­ها و طرح­های متنوع آن، استفاده در هر سبک دکوراسیونی نه تنها بدون مشکل است بلکه نمای داخلی را بسیار چشمگیرتر خواهد کرد.
پارتیشن اداری چیست؟
با نام تقسیم کننده نیز می­توان از این آیتم یاد کرد و این امکان را به شما خواهد داد تا یکفضای یکپارچه را­با سلیقه خود هرگونه که بخواهید به بخش­های کوچک­تر تقسیم کنید، این کار به منظور ایجاد یک حریم خصوصی برای کارکنان و استفاده از مزایای برتر دیگر آن انجام می­شود. پارتیشن از متریال متنوعی همچون چوب، شیشه، آلومینیوم و... قابل ساخت است که طرح­های متنوعی نیز دارد، به همین علت به خلاقیت و مشاوره یک کارشناس نیاز دارید تا پارتیشن متناسب با فضای کار و سلیقه شما را پیشنهاد دهد. هر متریال از خصوصیت خود برخوردار است به طور مثال استفاده از پارتیشن شیشه­ای در کنار جلوه مدرن خود سبب بهره­مندی فضا از نور طبیعی خواهد شد.
نکاتی برای انتخاب پارتیشنمناسب
پیش از انتخاب طرح خود بهتر است از مواردی آگاهی داشته باشید تا از گزینه­ای مناسب با کاربردهای مفید بهره ببرید.
·         افراد مشغول به کار
تعداد کارمندان و افراد مشغول به کار در پارتیشن­بندی تاثیر می­گذارد، در عصر مدرن هر فرد ترجیح می­دهد در محیطی مشغول به کار شود که احساس راحتی و تمرکز کافی برای انجام امور خود را داشته باشد. به همین علت در طراحی پارتیشن اداری باید با توجه به راحتی کارکنان، فضای پارتیشن را در نظر بگیرید، ابعاد این فضا باید به گونه­ای باشد که به راحتی صندلی چرخ‌دار در آن قابل جابه­جایی و میز سیستم و دیگر آیتم­های مورد نیاز کارکنان در آن قابل تنظیم باشد.
  • ابعاد بخش اداری
تناسب داشتن فضای کافی پارتیشن با تعداد کارکنان مهم­ترین مسئله در طراحی پارتیشن اداری است، ممکن است به دلیل ابعاد فضا مجبور باشید به بخش­های کوچک­تری آن را تقسیم کنید ولی این عمل باید به دست طراحان متخصص در این زمینه و نصاب پارتیشن اداری صورت بگیرد چرا که این امر را با تطابق نیاز و رفاه کارمندان و فضای موجود انجام می­دهند.
  • بهرهمندی از نور طبیعی
روشنایی مناسب در محیط کار یکی از مسائل بسیار مهم می­باشد، نبود نور در کمترین زمان سبب خستگی و تحلیل رفتن انرژی کارکنان می­شود و بازدهی کار را پایین می­آورد. همچنین در طولانی مدت بدن عوارضی همچون ضعیف شدن چشم را از خود بروز می­دهد. در اداره­هایی که از نور مناسب برخوردارند در کنار جلوگیری از خواب آلودگی شاهد افزایش روحیه افراد نیز خواهید بود. به همین علت بسیار اهمیت دارد از پارتیشن­هایی استفاده نمایید که از نور طبیعی جلوگیری نکند، بهترین گزینه استفاده از پارتیشن شیشه­ای فریم لس یا همان بدون فریم و سراسر شیشه می­باشد که نور پنجره موجود در هر اتاق را در کل فضا پخش می­کند.
انواع طرح های پارتیشن اداری
  • طراحی پلان باز
این نوع طراحی بسیار مناسب کارکنانی است که باید به طور مداوم در ارتباط باشند و کارهایشان به صورت تیمی پیش می­رود، اینگونه استکه برای هر کارمند اتاق­های جداگانه­ای ساخته نمی­شود بلکه به صورت بخش­هایی کوچک پارتیشن­بندی انجام می­شود. طراحی مناسب با فضای کاربردی باید به دست افراد کارشناس و نصاب پارتیشن صورت بگیرد تا در نتیجه یک محیط عالی و کاربردی را اختیار داشته باشید.
 
 
  • طراحی مدولار
این طراحی با اتاقک­هایی فضای خصوصی کارمندان را فراهم می­کند، پارتیشن­بندی مدولار یک فضای راحت و پویا را در اختیار سایرین می­گذارد که در کنار حفظ حریم خصوصی، تمرکز، راحتی و... امکان برقراری ارتباط بین همکاران را فراهم می­کند تا در کنار انجام وظیفه­ به حفظ روحیه و انگیزه کارکنان نیز منجر شود.
  • طراحی مناسب دفترهای ارتباط عمومی
با اینکه طراحی مناسب هر اداره با توجه به نوع کارکرد و خدمات آن متفاوت است ولی در نهایت طراحی و اجرای پارتیشنبرای یک هدف صورت می­گیرد، حریم شخصی و تمرکز کارمندان. در دفاتری که ارتباطات اهمیت دارد می­توان با طراحی کابین­هایی مناسب با نیاز کارکنان هم به ایجاد زمینه­ای برای تمرکز و هم ارتباط آسان با دیگران کمک کرد.
 
مراحل طراحی، ساخت و نصب
  • بررسی اولیه فضا
در ابتدا باید ابعاد فضا توسط مجریان و کارشناسان بررسی شود تا طراحی اصولی و کاربردی پارتیشن اداری با توجه به تعداد پنجره­ها، نیاز کارمندان، تعداد کارمندان، نور و... با نظر کارفرما انجام شود. برای اجرایی دقیق و مطابق با نیازهای روز کارکنان، همکاری با افراد متخصص در این زمینه بسیار اهمیت دارد و پس از طراحی باید توسط نصاب پارتیشن این عمل اجرا شود.
  • طراحی پارتیشن اداری
پنل یا صفحات پارتیشن در هر ابعادی قابل تولید است و می­توان کاملا متناسب با ابعاد محیط کار آن را طراحی و تولید نمود. اینکه از چه نوع پارتیشنی برای دفتر شما باید استفاده کرد باید با مشورت کارشناس و نظر خود کارفرما انتخاب شود، همچنین دوجداره یا تک جداره بودن آن بستگی به رفت و آمدهای محیط کار دارد.
  • متریال و رنگ مناسب
متریال­های پارتیشن اداری شامل آلومینیوم، چوب و شیشه می­باشند و رنگ پارتیشن وابسته به دکوراسیون و سبک حاکم بر فضا انتخاب خواهد شد.
 
  • اجرا و نصب
پس از سفارش توسط کارفرما و ساخت، اجرای این کار بر عهده نصاب پارتیشن می­باشد، برای اینکه از کیفیت ساخت و اجرای آن اطمینان حاصل کنید بهتر است با شرکت­های معتبر همکاری نمایید.
جمع بندی
طراحی و اجرای پارتیشن اداری به عوامل زیادی وابسته است که پس از بررسی توسط کارشناسان با توجه به موارد لازمی همچون تعداد کارکنان، استفاده از نور طبیعی، نوع خدمات و... به صورت اصولی و کاربردی طراحی می­شود و توسط نصاب پارتیشن به اجرا در می­آید. کاربرد اصلی این آیتم در تقسیم کردن فضا و جایگزینی مناسب برای دیوارها و مصالح ساختمانی می­باشد، با توجه به تنوع در طراحی و متریال­ها پارتیشن اداری برای هر محیط و فضایی قابل اجرا می­باشد.
 
کد مطلب: 181458
برچسب ها: طراحی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *