۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶

تلاش سازمان صليب‌سرخ جهاني براي آزادي هيات ايراني ربوده شده در ليبي

دبيركل جمعيت هلال احمر ايران از تلاش سازمان صليب‌سرخ‌جهاني براي آزادي اعضاي هيات ايراني ربوده‌شده در بنغازي خبر داد.
 ظاهر رستمي در اين باره تصريح‌كرد: صليب‌سرخ‌جهاني از فعاليت‌هاي هلال‌احمر ايران در ليبي اطلاع داشت و از آن حمايت و پشتيباني مي‌كند.

وي تاكيد كرد: نه تنها هلال احمر ليبي در بنغازي بلكه سازمان هلال احمر ساير كشورها با ربوده‌شدگان ابراز همبستگي و اقدام ربايندگان را محكوم كردند.

رستمي گفت: علاوه بر اين سازمان همكاري اسلامي از ربايندگان خواسته است هيات ايراني را آزاد كنند.تا بقيه سازمان‌هاي امدادرساني براي ادامه فعاليت‌هاي خود در ليبي انگيزه داشته باشند.

دبيركل جمعيت هلال احمر ايران با تاكيد بر اينكه ماموريت اعضاي هيات ايراني در شهر بنغازي ليبي جنبه انسان‌دوستانه داشت، خاطر نشان كرد: حضور اين هيات با پرچم و مجوز دولت ليبي و همچنين سازمان صليب‌سرخ‌بين‌الملل بود.

رستمي اظهار داشت: خبر ربوده شدن هيات هلال احمر ايران در ليبي، همه فعالان در زمينه حقوق بشر و امدادرساني به ملت‌هاي مظلوم و سركوب شده را اندوهگين كرد.

وي افزود: هيات هلال احمر ايران، در حال ماموريت انسان‌دوستانه داخل اراضي ليبي بود و دو طرف به اين مساله اذعان دارند.

دبيركل جمعيت هلال احمر ايران در گفت‌وگو با شبكه‌خبري العالم تاكيد كرد كه ماموريت هيات ايراني فاقد جنبه سياسي بوده و فقط جنبه انسان‌دوستانه داشته است.

به گزارش ايسنا، يك گروه مسلح ليبيايي ساعت يك بامداد روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد، هيات ۷ نفري هلال احمر ايران را پس از آن كه مقر هلال احمر ليبي در بنغازي را ترك كردند، ربودند.
کد مطلب: 1767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *