خطیب جمعه شمیرانات در خطبههای دوم نمازجمعه دیروز، به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان «ساختارشناسی جریان انحراف» پرداخته و اظهار داشت: فاصله گیری از اصول، ارزشها، معیارها و میثاقها انحراف نامیده میشود، همه خداباوران خداگرا مصونیت از خطر انحراف را از خدا میخواهند و یک چشم به هم زدن به خودواگذاری و محرومیت از عنایت الهی را نگران کننده و خطرساز میدانند، انگیزش انحراف در نادانی و وسوسههای شیطانی ریشه دارد، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما کم و بیش با جریان انحرافی، آشنا شدند و در چند سال گذشته رشد و رویش جریان انحرافی و آفرینش خطرات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را با تمام وجود لمس کردند.
دعاگو جریان انحرافی را بزرگترین فتنه شیطانی در تاریخ انقلاب اسلامی نامید و گفت: منحرفان، سلطه شیطان را بر اندیشه، انگیزه، جان و همه رفتار و کردارشان پذیرفتند و یاد خدا را فراموش کردند و در آسیب رسانی به اعتبار و اقتدار ملی و شأن و منزلت مسلمانی، حد و مرزی نشناختند، ولایتمداری را که در اطاعت و تبعیت از رسول گرامی (ص) و متن قانون اساسی، ریشه دارد با نافرمانی و ناسپاسی مورد تعریض و تعرض قرار دادند، فتنه ۸۸ را ساختند و با استمرار فتنهها و توطئهها جریان انحرافی را با گستاخی تمام تبلیغاتی و نمایشی کردند.
ناطق جمعه شمیرانات فتنهها، اختلاسها، ادبیات ناپسند سیاسی، فجایع اقتصادی، تضعیف اعتبار و اقتدار ملی و فریب افکار عمومی از شاخصههای جریان انحرافی تحلیل نموده گفت: قهر ۱۱ روزه، تنش آفرینیهای بیهوده، بسترسازی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی در بسترها و عرصههای اقتصاد فلج شده، تضعیف و تخریب وحدت ملی به رغم برخورداری از عنایتها و حمایتهای مکرر رهبری از شاخصههای ممتاز و بینظیر جریان انحرافی است، منحرفان، مجلس را که نمایندگانش طبق قانون اساسی با هر تعداد رأی نمایندگان واقعی همه ملت ایرانند، نماینده اقلیت میشمارند و در برابر منطق روشن قانون اساسی، منطقی نوین و زهرآگین به کار میگیرند.
حجت الاسلام دعاگو خودباوریها، خودنماییها و خودستاییهای دولتمردان و مجریان را نمودار خودفراموشی، اندازه ناشناسی، غفلت زدگی و فریب خوردگی سیاسی توصیف نموده گفت: رئیس جمهور که ورودش به عرصه افکار عمومی و رسمیت و مشروعیت ریاست جمهوریاش را مدیون نام نویسی تحت نظارت کارمندان فرمانداری تهران، تأیید شورای نگهبان و مراحل تنفیذ و تحلیف است خود را نماینده مستقیم و بلاواسطه ملت میداند و در برابر ساختارهای برآمده از همه پرسی به خودنمایی و خودستایی میپردازد، مهرههای بیبهره از مقبولیت عمومی را به ویژگیها و اوصاف و القابی تعریف میکند که بر لبان تحلیلگران سیاسی جز تبسمی معنی دار و تمسخرآمیز نمینشاند.
وی افزود: کسی را که خاطره ملت، نهی رهبری را از سپردن مسئولیتهای بالا به وی فراموش نکرده است با گستاخی تمام میستاید و برای جایگاه ویژهاش در نظام سیاسی – اجتماعی بسترسازی تبلیغاتی میکند، ملت ایران، شورای نگهبان و رهبر هوشمندشان هرگز اجازه قانون ستیزی به مهرههای انحرافی نمیدهند و سران انحراف، آرزوی مهره چینیهای سیاسی در تقابل با قانون اساسی را به گور میبرند، هدف جریان انحرافی، تصرف و حفظ همه قدرت سیاسی در آینده ایران اسلامی با راهبرد تضعیف و تخریب ساختار نخستین و بنیادین قانون اساسی (ولایت فقیه) به روش تنش آفرینی و فریب افکار عمومی است.
دعاگو سران انحراف را ناسپاسان آلوده به خودبینی، مسئولیت ناشناسی، عناد سیاسی و نفاق ورزی دانسته گفت: سران انحراف و ارتجاع باید فرصت دوراندیشی و عنایت رهبری برای وحدت آفرینی را مغتنم بشمارند، از گستاخی و حریم و حرمت شکنی مرزناشناس، فاصله بگیرند، از نعمت زمانشناسی رهبری برای حفظ وحدت و امنیت ملی سوءاستفاده نکنند و رأی مجلس به عدم کفایت سیاسی بنی صدر را غیرقابل تکرار ندانند، ملت ایران در همیشه تاریخ از خدمتگزاران با هوشمندی، قدرشناسی و سپاسگزاری کردند و در برابر متعرضان به اعتبار، اقتدار و عزت و آئینشان با همه توان و امکان ایستادهاند.
وی تاکید کرد: رئیس جمهوری که در برابر ساختارهای برآمده از همه پرسی به خودنمایی و خودستایی میپردازد، مهرههای بیبهره از مقبولیت عمومی را به ویژگیها و اوصاف و القابی تعریف میکند که بر لبان تحلیلگران سیاسی جز تبسمی معنی دار و تمسخرآمیز نمینشاند.
به گزارش ایلنا، امام جمعه شهرستان شمیرانات در خطبه اول نماز جمعه دیروز نیز به موضوع هدف انقلاب حسینی پرداخته و اظهار داشت: برای انقلاب حسینی، اهدافی مانند امر به معروف و نهی از منکر، احیای دین پیامبر (ص)، افزایش و گسترش خوبیها، زیباییها و نیکیها در جامعه بشر ذکر کردهاند، گرچه مواردی از این قبیل در هدف قیام حسینی جایگاهی ویژه دارند ولی هدف اصلی از انقلاب حسینی حقیقتی دیگر و آرمانی فراتر از همه اینها است، حسین (ع) در هنگام خروجشان از مدینه به مکه و عراق، وصیتنامهای را به برادرشان محمد حنفیه تقدیم میکنند و هدف انحصاریشان را برای خروج از مدینه و سفر به مکه و عراق به صورتی شفاف بیان میفرمایند.
حجت الاسلام دعاگو هدف از انقلاب حسینی را اصلاح و اصلاح طلب کردن جهان اسلام و شیعیان امیرمؤمنان (ع) توصیف نموده و گفت: بعد از شهادت به توحید خدا، رسالت پیامبر (ص) و حقانیت قیامت و بهشت و دوزخ، چهار انگیزه معمول در قیامها و سفرها (خودپسندی، طغیانگری، فسادانگیزی و بیدادگری) را میشمارند و از خودشان نفی میکنند و انگیزه قیامشان را اصلاح و اصلاح طلب کردن جامعه جهانی اسلام و شیعیان امیرمؤمنان (ع) بیان میکنند.
ناطق جمعه شمیرانات حکومتهای یزیدی را ریشه ناهنجاریها، مفاسد، نارواییها و غیرقابل اصلاح نامید و گفت: در طرح و برنامه قیام حسینی، حکومتهای یزیدی، اصلاح ناپذیر، سزاوار براندازی و موانع حقیقی در مسیر اصلاح و اصلاح طلب سازی جامعه اسلامیاند، در برابر آنها چارهای جز جهاد با انگیزه براندازی و تغییر ساختار نظام سیاسی - اجتماعی نیست، زائر عارف تقابل حسین (ع) با نظام یزید را جهاد شایسته مینامد و بر حقانیت امام مجاهدان برای مبارزه با یزید و یزیدیان تأکید میورزد.
دعاگو جهان اسلام و شیعیان امیرمؤمنان (ع) را شایسته اصلاحات حسینی، پویایی و رشد و شکوفایی دانسته و گفت: اصلاح، رفع نقص و به تعبیری دیگر کاستی ستیزی و بسترسازی برای رشد و شکوفایی است، جامعه جهانی اسلام و شیعیان امیرمؤمنان (ع) در حوزههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گرفتار کاستیهای خطرساز، نگران ساز و تباهی ساز شدهاند، از حماسه شکوهمند غدیرخم که خداوند ولایت علوی را مانند رسالت نبوی به رسول گرامی (ص) ابلاغ کرد و ابلاغ ولایت را ابلاغ همه رسالت نامید تا رحلت پیامبر اکرم (ص) زمان چندانی نگذشته بود، جمله صریح «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را به فراموشی سپردند،
وی اضافه کرد: سیاهترین توطئههای زشت و پلشت را علیه ولایت علوی برای تصرف قدرت سیاسی به کار گرفتند، با نماز شب و قرائت قرآنهای سیاسی معاویه فریب خوردند و در برابر ولایت غدیر با گستاخی تمام ایستادند، ناسزاگویی به امیرمؤمنان (ع) را که از محرمات قطعی و خدشه ناپذیر دینی است در نمازهایشان واجب مسلم دینی دانستند و به شکرانه ذکر و قضایش مسجدالذکر ایجاد کردند، حلالهای خدا را حرام و حرامهای خدا را حلال دانستند، پیمان عبودیت با خدا را شکستند و با شیطان پیمان عبودیت بستند و فضای جامعه را با گناهکاری و خصومت ورزی آلودند.
امام جمعه شمیرانات لشگریان یزید را مسلمانان تندرو، نادان و هم پیمان شیطان توصیف نمود و گفت: در جمع لشگریان حُر با حین بن علی (ع) نماز خواندند و برای ریختن خون او و یارانش با تصور اینکه لشگریان خدایند با همه توان و امکان بسیج شدند و برای فساد و فسادگستری و بیدادگری و بیدادگرایی حد و مرزی نمیشناختند، اینجامعه آلوده و در نادانی، سیاهی و تباهی فرورفته باید به اصلاحات حسینی آراسته شود و با گوهر روشنگری، آگاهی بخشی و آفرینش انگیزهها و منشهای خدایی در بستر رشد و شکوفایی حقیقی قرار گیرد.
دعاگو بیتوجهی به اصلاحات حسینی را به دلیل بهره برداری گروههای سیاسی، جفاکاری، نادانی و ناروایی نامید و گفت: اگر منطق بیتوجهی و رهاسازی ارزشها برای بهره برداری دشمنان خدامداری و ارزشگرایی درست باشد باید همه خداگرایان خداباور به دلیل سوءاستفاده کافران و مشرکان از نام و یاد خدا، در خدا فراموشی و شیطان گرایی مجاز میشدند و همه گرایشها و پیمانهای شیطانی را با همین منطق توجیه میکردند، هدف انقلاب حسینی بیهیچ تردیدی در همه مقاطع تاریخ اصلاح و اصلاح طلب سازی جهان اسلام و شیعیان امیرمؤمنان (ع) است، باید سوءاستفاده کنندگان از واژههای مقدس مورد تقبیح قرار گیرند و اصلاح طلبان و اصولگرایان حقیقی از حمایت همگانی برخوردار شوند.