۰
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۵

عملکرد ارشاد بسیار ضعیف است

رییس اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان تهران با انتقاد از تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیم درصدی در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های قرآنی گفت: سوال ما از مسوولان امر این است که این بودجه براساس چه ضابطه‌ای و در اختیار چه کسانی قرار داده شده است و چرا به موسسات و برنامه‌های اولی‌تر داده نشده است.
محمد بیستونی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران که صبح روز پنجشنبه در محل برج میلاد تهران آغاز به کار کرد، گفت: هزینه برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی (ره) ۱۰ میلیارد تومان است و سال گذشته در این نمایشگاه تنها از ۱۲ موسسه قرآنی مردمی جهت حضور در آن دعوت شد که برای هر متر مربع از آنها، حدود ۲۰ هزار تومان اخذ شد و این در حالی است که ما برای برگزاری این نمایشگاه هیچ مبلغی از موسسات دریافت نکرده و ریالی نیز از دولت نگرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه هزینه برپایی نخستین نمایشگاه دستاوردهای موسسات قرآنی مردمی استان تهران حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که از طریق مردم تامین شده است، گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیم درصد و... در اختیار وزارت ارشاد قرار داده شد و سوال ما از مسوولان مربوطه این است که این مبلغ بر اساس چه ضابطه‌ای و در اختیار چه کسانی قرار داده شده است و درخواست‌مان این است که فهرست آن را منتشر سازند.
رییس اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان تهران همچنین با طرح این سوال که چرا بودجه مذکور به موسسات و برنامه‌های اولی‌تر داده نشده است، گفت: در خواست ما این است که در سال آتی بودجه بیت‌المال با ساز و کار بهتری در اختیار فعالان قرآنی داده شود و دستگاه نظارتی ما را نیز سازمان دارالقرآن کریم قرار دهند زیرا وزارت ارشاد در این عرصه بسیار ضعیف عمل کرده است.
کد مطلب: 15801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *