۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲

هر تجمع شیوع کرونا را صعودی می‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه موج چهارم کرونا پشت سر گذاشته شده است اما این روند نزولی شکننده بوده و با هرگونه تجمع و یا سفرهای بین استانی صعودی می‌شود.
هر تجمع شیوع کرونا را صعودی می‌کند
 رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه موج چهارم کرونا پشت سر گذاشته شده است اما این روند نزولی شکننده بوده و با هرگونه تجمع و یا سفرهای بین استانی صعودی می‌شود.
مجید شیرانی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: تعداد بیماران سرپایی و بستری استان همانند کشور در روند نزولی قرار دارد و قله موج چهارم را پشت سر گذاشته‌ایم اما با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال پراکنده شدن ویروس جهش‌یافته هندی و افریقایی و از سوی دیگر تجمعات، نگرانی در خصوص شکل‌گیری موج بعدی کرونا وجود دارد.
وی ادامه داد: سهل‌انگاری و خستگی مردم نیز تهدید مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا است اما باید همچنان نسبت به توصیه‌های بهداشتی اهتمام ورزید و به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ایزوله ۲ تا سه هفته‌ای را با حساسیت لازم رعایت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تداوم اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی به هنگام بیماران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند از روند صعودی کرونا جلوگیری کند.
شیرانی از شناسایی ۴۴ هزار و ۳۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و افزود: این تعداد بین زنان و مردان به طور مساوی تقسیم شده است.
وی به توزیع سنی شیوع کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین گرفتاری کرونا برای گروه سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال با ۵۴ درصد است این در حالی است که ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از این ویروس مربوط به گروه سنی بالای ۸۰ سال است.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به روند واکسیناسیون گروه‌های کرونا نسبت به ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال در حال انجام است.
سیدراشد جزایری تصریح کرد: پنج گروه سنی دیگر نیز در نوبت واکسیناسیون قرار دارند که در صورت تامین واکسن در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه برخی مبتلایان به ویروس کرونا قانون ایزوله را نقض کرده و در سطح جامعه حاضر می‌شوند، تصریح کرد: این افراد در صورتی که شناسایی شود به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی خاطرنشان کرد: اگرچه شیوع کرونا در حالت نزولی است اما انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی با همان حساسیت و دقت وضعیت قرمز رعایت شود تا از این شرایط ناپایدار و شکننده عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۸ هزار و ۵۱۹ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
بر اساس آخرین بندی چهار شهرستان خانمیرزا، کوهرنگ، بن و سامان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
کد مطلب: 151172
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *