مصطفي كمال پورتراب، مولف کتاب تئوری موسیقی ، استاد دانشگاه و عضو شورای سیاستگذاری خانه موسیقی ضمن انتقاد از وضعيت تدريس موسيقي در آموزشگاهها و نظارت بر عملکرد آنان گفت: نظارت متوليان فرهنگي بر آموزشگاههاي موسيقي بايد به گونهاي باشد كه هر هنرجوي خامي ادعاي استادي نكند و با روشهاي غيراستانداردی که متاسفانه در برخی از آموزشگاه ها حاکم شده ، منجر به انحراف مسير استعدادهاي يك هنرجو نشود.
«پورتراب» درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر با اعلام اين مطلب گفت: هنرجويان امروز نسل سوميهاي هنر موسيقي به شمار ميروند كه نبايد به دليل ناآگاهي دست نااهلش بيفتد! وي افزود: هم اكنون اگر نگاهي گذرا به آموزشگاههاي موسيقي بيندازيم؛ ميبينيم بسياري كه شايد سابقه دو سال ساز زدن ندارند، در آنجا تدريس ميكنند. پورتراب ادامه داد: معلمي، شغل سختي است كه هر كسي روحيه آن را ندارد و در اين راستا آموزش موسيقي بسيار سخت است كه هم بايد معلم باشي و هم عاشق هنر! اين مدرس موسيقي تاكيد کرد: خانوادههايي كه فرزندانشان را راهي آموزش هنر ميكنند، بايد هوشيار عمل كنند تا در آينده چوب ناآگاهي خودشان و ندانمكاري موسسات آموزشي را نخورند. پورتراب، خواستار نظارت دقيق و غيرملموس ناظران در آموزشگاههاي موسيقي شد و اظهار داشت: نظارت بر كيفيت و متدهاي آموزشي بايد در سرلوحه برنامههاي كاري متوليان موسیقی کشور قرار بگيرد؛ چراكه آموزش بنياد يك هنر است و در صورت غلط بودن آن؛ يك نسل و نسل بعدي نيز به غلط ميروند. وی افزود: این مشکل سنگینی است که باید متولیان فرهنگی کشور جدی گرفته و هرچه زودتر برای رفع آن تلاش کنند.